CDR3610 : Power Calibration area is full

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-08 20:05
Snap ik dus geen ruk van. Begin met branden en na een paar seconden kan ik weer een CDR/CDRW weggooien :(
Heb het op 2 pc's. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Logfile van Nero staat hier

tnx,

Cochrane

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-08 08:23
Oplossingen:

Als je nog garantie hebt:
- naar de winkel brengen en omruilen of laten maken

Als je geen garantie meer hebt:
- verbranden >:)
- open maken en lasertje schoonmaken

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
Humm, deze klacht ben ik al een paar keer tegengekomen met een 3610 in combinatie met de nieuwe serie Philips recordables (die 1 x - 12 x dingen) Al 3 mensen over horen klagen, ander merk cd-R : probleem opgelost...

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
idd. Wou ik óók net zeggen. Maar ja, _-=Erikje=-_ ging eerder weg van de zaak, zogenaamd om z'd diploma op te halen >:)

Ik heb trouwens x-act 't zelfde probleem met de OEM-versie van de CDD3610. Stouw ik er zo'n neie Philips 74min. CD-R in: Power Calibration Area Full. Vrot ik er 'n ouwe Philips 74min. CD-R in: bakken als 'n overklokte P-III op 'n mooie zomerdag... >:)
Foutloos, nix aan de hand...
Oorzaak zit vlg. mij trouwens niet in de hardware, maar in de firmware: als je er nl. een neie, lege CD-R in stampt, gaat 'ie ff kijkuh wat voor CD-R 't dan wel is, hoe snel 'ie max. gebakken kan/mag worden, en welk op vermogen de LASER ingesteld moet worden. Ws is nu het probleem dat de firmware de nieuwe codes voor de vermogens-instelling niet herkend.

...ofsoiets... :P

...With a touch of magic¿

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-08 20:05
Hmmm... ga ik er eerst ff een andere firmware inzetten (zit een onofficiele in). Heb het btw met 2 merken cd's die ik altijd gebruik. Als het dan nog niet werkt mischien 1 van Koens laatste opties :)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Moi denkt dat het door het volgende komt ( MNM(tm)heeft ook dat vermoeden):
Doordat de nieuwe cd's geschikt zijn om ook te branden op 12x branden.
Nu moeten ze dus de baklaag zodanig aangepast hebben, dat de laser van de 3610 dit niet aankan.

Oplossing hiervoor, ?¿?¿?¿?¿?¿?¿?¿
Alleen Boonstra en Consorten weten hier de oorzaak van. Misschien dat een meel de oplossing kan bieden.

Never buy a Boonstra Toaster

Mzzl Diamon

And The Only One

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 13:46
Die melding had een kennis ook, lag aan zijn CD-R's ( MMORE :r ) daar zat de fout in, andere cd's gekocht en branden maar weer :).

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Euhhmm... aangezien het zo'n ouwe Philips schat ik de waarde in op het niveau cd-rom speler, mooie cd-rom speler heb je erbij, je kunt hem ook nog gebruiken als opslagruimte voor CD-Rommetje waarvan je geen zin hebt om hem terug in het hoesje te doen omdat je hem zo vaak gebruikt (doe ik altijd met me burner als ik hem niet gebruik) dan koop je zo'n mooie Plextor 8 Speed ofzo...

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:22

Crusader

Arc Nature

Dit had ik ook op mijn Plextor fikker.
Was met die klote MMORE cd's. Andere cdr's gekocht: probleem opgelost.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Pagina: 1