Toon posts:

[Het Net] VOIP telefoonSPAM

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben deze week al 2 keer lastig gevallen door die verdomde callcenterh**r*n met de opdringerige 'unieke aanbieding' om mijn ADSL snelsurfen over te zetten naar Snel sufen & bellen. Behalve het feit dat ze verschrikkelijk onverstaanbaar zijn door die headsets (ik ben slechthorend), stoor ik me ook aan dat ze het begrip 'niet geinteresseerd' niet (willen?) snappen.
Ik gebruik een analoge telefoon met een inductiespoel die voor mij goed werkt. Daarvoor moet ik dus wel op de standaard KPN telefoonverbinding blijven. Dus VOIP/VODSL is voor mij helemaal geen optie.
Een andere klacht is: ik heb duidelijk aangegeven op hun aanvraagformulier dat ik NIET op de hoogte wil gehouden worden van diverse acties (lees: SPAM op welke manier dan ook). Ik begreep dan ook niet waarom ze perse mijn telefoonnummer MOESTEN hebben (anders werktte het aanvraagformulier niet). Nu dus wel. Het allermooiste is nog wel dat op www.hetnet.nl nergens een klachtenformulier/nummer/adres staat om mijn klacht formeel in te dienen. Ik kijk bijna geen TV, dus heb ik een aggressieve marketingstunt gemist, ofzo?
De vraag is dus: waar kan ik mijn klacht indienen bij hetnet.nl en zijn er meer mensen van hetnet die geconfronteerd worden met deze vorm van SPAM?

PS: ik heb de papieren SPAM netjes geformatteerd en in de IRL Recyle Bin gesodemieterd O-)

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Die inductiespoel zit toch aan de hoorn van het toestel? Dan kun je gewoon aan de VoIP hoor ;) aangezien je je toestel kan blijven gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 04-08-2006 09:28 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn vader is ook slechthorend, zelfs met een telefoonversterker blijft mijn VoIP een stuk zachter dan de normale telefoonlijn. Zou ik in jou geval dan niet aan beginnen.

Stuur een aangetekende brief naar de klantenservice hierover.

Enige adres dat ik kan vinden is onder de colofon gedeelte.

Edit: het is een soort van algemene stunt van KPN (hetnet is dochter), iedereen VoIP aansmeren, TV via de telefoon en alles het liefst bij hun. Wij zijn al weken platgebeld door KPN over VoIP. Ook XS4all tracht mij van mn bbned lijn af te 'spammen'.

[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 04-08-2006 09:41 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 20:56
Als je een router neemt die voip of vodsl ondersteunt kan je 9 van de 10 keer je eigen telefoons blijven gebruiken. Het analoge verkeer wordt in je router pas het internet op gestuurd.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ehm de TS wil geen voip hij wil van spam/telemarketeers af en dan gaan jullie hem gewoon even proberen wijs te maken dat het wel werkt enzo 8)7
maare dit is het
klachtending
Telefonisch:

0900 - 1407

Per e-mail:

klachten@hetnet.nl

Per brief

Het Net
T.a.v. Afdeling Klantreacties
Postbus 2728
3800 GG Amersfoort
overigens 2 minuten zoeken.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 09:08:
Ik begreep dan ook niet waarom ze perse mijn telefoonnummer MOESTEN hebben (anders werktte het aanvraagformulier niet).
Omdat ADSL anders niet aan te sluiten is?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:31
Oftewel, over ~7 dagen wordt TS zijn lijn overgenomen door KPN/HetNet }:O

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hij zit al bij Hetnet :P
opdringerige 'unieke aanbieding' om mijn ADSL snelsurfen over te zetten naar Snel sufen & bellen

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Sjongejonge, wat zijn de reacties hier snel zeg... dat is wel even anders dan in AVH, waar je wel even moet wachten op sommige vragen!
Daarom een setje replies in een keer:
@ Erikje: nee, de inductiespoel is geintegreerd in de hoorn (B&O HAC telefoon: speciaal gemodificeerd door Oticon, wordt helaas niet meer gemaakt).
@ SynergyX: oa dat soort ellende wil ik dus vermijden. Een vriend van me heeft een soortgelijk abonnement, met het resultaat: HIJ kan wel bellen, maar door niemand meer gebeld worden. Dan praat ik maar niet over de problemen met rekeningen als je meer dan 1 product afneemt bij hetzelfde bedrijf. Vwb colofon gedeelte: dan krijg je weer de helpdesk... Als ik ergens geen vertrouwen heb, is het de helpdesk wel ;)
@ TrailBlazer: dank je wel. Ik had het op de website van HetNet niet gevonden (ik zat eerst bij Freeler, en ben maar 1x naar HetNet website gegaan om het abonnement over te zetten). Ik mail ze meteen!
@ Cyber: is dat zo? Wordt ADSL niet op de postcode+huisnummer geregeld ipv telefoonnummer?
@ Vinnienerd: ik zit al bij KPN/HetNet. Ik wil alleen die telefoon zo laten ipv overschakelen naar VOIP/VODSL!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:19:

@ Cyber: is dat zo? Wordt ADSL niet op de postcode+huisnummer geregeld ipv telefoonnummer?
Dat wordt idd op telefoonnummer gedaan. Postcode + huisnummer is eigenlijk alleen maar nodig om 't pakket en de factuur heen te sturen :P Je kunt ook meerdere lijnen per pand hebben he, en meerdere huisnummers ook als je een groot kantoorgebouw hebt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Sterker nog, je kunt in 1 pand meerdere ISRA punten hebben die op verschillende wijkcentrales uitkomen, veel plezier om dan te achterhalen waar je DSL lijntje gebleven is :)

En zoals gezegd, als was die telefoon handvervaardigd uit papier marché, je kunt hem blijven gebruiken, maar dat is het probleem niet :)

[ Voor 28% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 04-08-2006 12:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ff mijn email naar de klachtendienst C&P:
Geachte heer,mevrouw,

ik ben deze week tweemaal benaderd door uw telefonist(es) met de vraag of ik naast mijn huidige HetNet ADSL ook telefoon abonnement wil hebben.
Mijn klacht is dat ik nogmaals gebeld ben,terwijl ik heel duidelijk gezegd heb dat ik GEEN interesse heb in telefoon via ADSL! Ik zou volgende week weer gebeld worden, zoals de 2e telefoniste van u zei. Ik heb duidelijk aangegeven bij mijn aanmeldformulier dat ik niet op de hoogte gehouden wil worden voor reclames/acties.
Wilt u ervoor zorgen dat ik NIET meer gebeld wordt voor de VOIP/VODSL actie? Met de ADSL-snelsurfen ben ik zeer tevreden. Meer heb ik NIET nodig.
Als ik uw papieren reclame met deze actie NIET retourneer, betekent dat ik er niet geinteresseerd ben. Derhalve wens ik niet via de telefoon lastig worden gevallen met dergelijke acties.

Ik hoop dat u in uw adminstratie kunt aangegeven dat ik niet telefonisch gecontacteerd mag worden voor acties/reclames e.d.

Met vriendelijke groeten,
Cyberjobe (gefingeerd)

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 18:24
afmelden bij infofilter werkt naar mijn mening het best voor alle ongewenste aanbiedingen per telefoon.

http://www.infofilter.nl/InfoWWW/index.html

Het duurt wel ff voordat alles bij iedereen verwerkt is.

Verwijderd

Topicstarter
pacificocean schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:10:
afmelden bij infofilter werkt naar mijn mening het best voor alle ongewenste aanbiedingen per telefoon.

http://www.infofilter.nl/InfoWWW/index.html

Het duurt wel ff voordat alles bij iedereen verwerkt is.
Dat is de mop: toen ik verhuisde een half jaar geleden had ik het al ingevuld. Ik had ook aangegeven helemaal niets van Postcodeloterij te willen ontvangen. En gues what? Pcies: ze sturen het TOCH! Ik heb het maar een paar keer retour afzender gegeven (met 'SPAM' erop gezet). Maar ja... dat werkte helaas niet :(

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:48:
[...]

Dat is de mop: toen ik verhuisde een half jaar geleden had ik het al ingevuld. Ik had ook aangegeven helemaal niets van Postcodeloterij te willen ontvangen. En gues what? Pcies: ze sturen het TOCH! Ik heb het maar een paar keer retour afzender gegeven (met 'SPAM' erop gezet). Maar ja... dat werkte helaas niet :(
Kun jij ook, als iedereen nou....

-Papierspam terugsturen samen met andere gewichtige post--> kost hun porto kosten. Stug volhouden. In ons geval , werkt het uiteindelijk met "bewoner overleden" terugsturen van mail (was ook inderdaad, post voor vorige bewoner). Volgende stap was geweest details van het ziektebeeld aan te geven op de envelop. dat laat ik aan je fantsie over.
-call centra gewoon terug pesten:
Tegenscript: hou ze zolang mogelijk aan de lijn met tegenvragen (er is ook een site, google maar op tegenscript) . Tijd is tenslotte geld voor hun
Altijd aangeven in het gesprek dat je niet meer gebeld moet worden, volgens mij moeten callcentra tegenwoordig ook aangeven dat je je kunt opgeven voor zon site.
Andere manieren om hun tijd te verbruiken. In de wacht zetten, even iemand anders roepen die wel geod gehoor heeft. (dat die iemand toevallig meer dan 5 km weg woont hoef je er niet bij te melden...
Kinderen doen wonderen.

affijn, als dit naar HK gemoved wordt laat ik mijn fantsie ook nog wel los

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1