Vraagje:
Ik heb al een flinke tijd een RedHat 7.3 bak, specs: http://tweakers.net/gallery/sys/10732
De Samsung is mijn root schijf waar het OS op staat en de 2 maxtors (160GB & 120GB) heb ik in een RAID-0 staan op de promise controller (array van 240GB).
Het hele idee hiervan is dat ik een snelle schijf heb om aan te spreken via GigaBit netwerk(om downloads snel over te pompen enz). Ik heb de laatste legacy kernel 2.4.20-46.7 en daar ergens vandaan een FasTrak precompiled driver kunnen downloaden. Extra dingetjes aan de grub.conf toegevoegd om er voor te zorgen dat de driver werkt en klaar het werkt. /dev/sda is nu de raid array.
Nu heb ik dus de array volledig gepartitioneerd en geformatteerd met ext3.
hdparm test results:
/dev/hda is dus mijn standaard schijf, die samsung.
Nu is mijn grote vraag: waarom is het niet zo snel??
De schijven zijn beide aangesloten met een aparte ata-133 kabel aan de poorten van de promise, beide zijn op master gejumperd, beide staan als UDMA-5 in de promise bios weergegeven.
Kan iemand me misschien helpen hierbij?
Ik heb al een flinke tijd een RedHat 7.3 bak, specs: http://tweakers.net/gallery/sys/10732
De Samsung is mijn root schijf waar het OS op staat en de 2 maxtors (160GB & 120GB) heb ik in een RAID-0 staan op de promise controller (array van 240GB).
Het hele idee hiervan is dat ik een snelle schijf heb om aan te spreken via GigaBit netwerk(om downloads snel over te pompen enz). Ik heb de laatste legacy kernel 2.4.20-46.7 en daar ergens vandaan een FasTrak precompiled driver kunnen downloaden. Extra dingetjes aan de grub.conf toegevoegd om er voor te zorgen dat de driver werkt en klaar het werkt. /dev/sda is nu de raid array.
Nu heb ik dus de array volledig gepartitioneerd en geformatteerd met ext3.
hdparm test results:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| [root@router root]# hdparm -Tt /dev/hda /dev/hda: Timing buffer-cache reads: 128 MB in 0.57 seconds =224.56 MB/sec Timing buffered disk reads: 64 MB in 1.17 seconds = 54.70 MB/sec [root@router root]# hdparm -Tt /dev/sda /dev/sda: Timing buffer-cache reads: 128 MB in 0.48 seconds =266.67 MB/sec Timing buffered disk reads: 64 MB in 1.03 seconds = 62.14 MB/sec |
/dev/hda is dus mijn standaard schijf, die samsung.
Nu is mijn grote vraag: waarom is het niet zo snel??
Kan iemand me misschien helpen hierbij?
There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan