[XP x64] Remote Desktop ontbreekt?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:11

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Ik heb hier een systeem met een (officiele) Windows XP x64 installatie, en het tabblad "remote" onder system properties mist volledig, en ook "mstsc" bestaat niet op mijn harde schijf... Alleen een "mstsc.chm" helpfile is te vinden, en die bevat ook de helpfile van Remote Desktop.

Onder Add/Remove programs kan ik 'm iig niet toevoegen (staat niet in de lijst), en op Internet vind ik tot nu toe alleen wat mensen bij wie 't wel staat (en werkt), en een paar mensen met hetzelfde probleem zonder oplossing.

XP Pro x64 moet toch gewoon RDP ondersteunen (iig de client)? Het is tenslotte niet voor niets Professional?

Hier stond een dode link.

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-03 20:35
strandbal schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 22:02:
Ik heb hier een systeem met een (officiele) Windows XP x64 installatie, en het tabblad "remote" onder system properties mist volledig, en ook "mstsc" bestaat niet op mijn harde schijf... Alleen een "mstsc.chm" helpfile is te vinden, en die bevat ook de helpfile van Remote Desktop.

Onder Add/Remove programs kan ik 'm iig niet toevoegen (staat niet in de lijst), en op Internet vind ik tot nu toe alleen wat mensen bij wie 't wel staat (en werkt), en een paar mensen met hetzelfde probleem zonder oplossing.

XP Pro x64 moet toch gewoon RDP ondersteunen (iig de client)? Het is tenslotte niet voor niets Professional?
Ja volgens mij mis je dat inderdaad. De xp pro versie heeft standaard remote desktop (en is zeker handig / lekker met hitte golven). Ik zou even afwachten of je verhaal bevestigd is en anders xp opnieuw installeren, en als je er mee tevreden bent alleen de core opnieuw erop zetten.

verdwaalde ict'er op elektro!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je dit overigens al bekeken: http://www.microsoft.com/...aa2bd23a49&DisplayLang=en?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Zat ik net op. Installeert op zich prima, en er komt een shortcut bij genaamd "Remote desktop connection", maar deze geeft de volgende fout:

Afbeeldingslocatie: http://i1.tinypic.com/23jjy4o.png

Waarschijnlijk omdat het software uit 2004 is gezien de datum van het MS bulletin, en dit is de x64 editie, die later uitgekomen is.

Het zou er trouwens toch standaard in moeten zitten? 't is toch niet voor niks Professional? :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
is het een geupgrade systeem of een clean install :?

tik ook eens 'winver' in bij start>uitvoeren

netwerkkaart is wel goed geinstalleerd :? (geen nic>geen tabje)

[ Voor 56% gewijzigd door Zwelgje op 03-08-2006 22:24 ]

A wise man's life is based around fuck you

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Het is een schone installatie. Verdere specs:

AMD Sempron 3000+ 64-bit
960MB DDRII 800mhz (rest voor onboard Geforce 6100)
Schone installatie op 80GB SATAII harddisk.

For what it's worth...

Edit:
Uitvoer Winver:

Afbeeldingslocatie: http://i4.tinypic.com/23jkgzm.png

Netwerkkaart is geinstalleerd, is een nVidia onboard geval. Deze installeert eerst een nVidia Network Bus Enumerator, vervolgens een NVIDIA nForce Networking Controller.

Maar zelfs als het tabblad Remote mist, zou mstsc.exe toch moeten bestaan? Die zit toch standaard meegeleverd? :)

[ Voor 48% gewijzigd door strandbal op 03-08-2006 22:33 ]

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
na-de-vakantie kickje :) Ben nog steeds benieuwd of mede XP x64'ers kunnen RDP'en...

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
strandbal schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 22:34:Ben nog steeds benieuwd of mede XP x64'ers kunnen RDP'en...
Ik heb het tabje en de client gewoon onder Accessories > Communications..
x64 met alle automatische updates, Kaspersky, enzo, engelstalig

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Draait de service wel?

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
De service "Terminal Services" die ik hier op mijn xp32 installatie heb staan, is niet aanwezig op het x64 systeem (staat gewoon niet in de lijst)...

Edit: Zojuist op 't werk een testinstall gedaan, en hier verschijnt de service dus wel, en is de mstsc executable ook gewoon aanwezig? Kan ik dit achteraf repareren, of moet ik mijn hoop vestigen op een format?

[ Voor 41% gewijzigd door strandbal op 14-08-2006 15:42 ]

Pagina: 1