Hang-ups + slechter performance in sommige spellen

Pagina: 1
Acties:

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025
Beste gotters,

Een vriend van mij heeft een probleem met zijn nieuwe zelfbouw pc. (specs zie onder)
Pc heeft de neiging zich bij sommige spellen op te hangen of te gaan schokken. Ook zijn bij sommige spellen artifacts in beeld.

Spellen die problemen hebben:

Titan Quest (artifacts + crash)
Stronghold 2 (hang-up)
Battle for Middle Earth (hang-up allen als hij zelf host)

Spellen die geen probleem hebben:

Dark star One
X3
3Dmark2006 (score in de 56xx)
Oude spellen (zoals Warzone)

Wat heb je zelf al geprobeerd?

Nieuwe videokaart drivers (eerst oude verwijderd)
- Nieuwste Omega drivers
- Nieuwste Catalyst drivers (op deze dag uitgekomen)

Nieuwe AMD driver voor de dualcore.

Bios update.

Voor de gein spellen opgestart met maar 1 core, geen resultaat. Titan quest crasht zowel op hoogste als op laagste instellingen. In de bios de voltages nagekeken: alles ziet er goed uit. Memtest gedraaid voor 2 uur: geen problemen.

Specs

Processor: AMD X2 4800+ Dual 1MB Tole B ( Socket 939 )
Motherboard : ASUS A8R32-MVP Deluxe ( Socket 939 )

Video : Club3d RADEON X1900XTX 512MB GDDR3 PCI-E Dual-DVI C

Memory: Kingston ValueRAM 2GB Kit DDR Dual 400 MHz CL3 ( Geheugenkit )

Drive : Plextor PX-755 SA DVD Burner SATA Bulk Black

Powersupply: Enermax ATX Power Supply 480W Active PFC, HQ

Scherm: 2407WFP TCO99 Ultrasharp Midnight Grey Flat Panel
TV Tuner: Haupauge WinTV-PVR-350

Ik vrees langzaam dat iets kapot is maar ik kan maar niet achterhalen wat. Enig idee? Eventviewer geeft totaal geen meldingen :(

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• Twisted
Iemand nog een idee? Ik heb prime95 een paar uur lang zitten draaien zondar dat de pc iets mankeerde, dus ik vermoed dat het niet aan de dual-core ligt.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Misschien de grafische kaart?

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05 11:47

Griffin

Is mythical

beetje mager reply.

Add-on op dit:
Heb je de mogelijkheid om de graka ergens anders in te proberen, of een andere graka in dat systeem te testen.

Al geprobeerd om met 1 reepje geheugen te testen. en dit afwisselend?

offtopic:
Weee 2500ste bericht *O*

[ Voor 5% gewijzigd door Griffin op 05-08-2006 17:19 ]

• Twisted
Helaas geen ander graka ter beschikking. Met een reepje geheugen is er geen verandering te bespeuren.

Wel nieuwe info, inde eventvwr is het volgende te vinden (als Information, en daarom heb ik het gemist)

Datum:
Tijd:
Type: Informatie
Gebruiker: n.v.t
Computer:
Bron: ati2mtag
Categorie: DVD_OV
Gebeurtenis-id: 62486

Ik heb op de event-id gegoogled en kom hele oude topics tegen waaruit blijkt dat er een bug in de ATI drivers was. Ik neem aan dat dat allang opgelost is. Iemand enig idee?

offtopic:
Gefeliciteer Griffin *O*

Verwijderd

Ik heb hierdaar wel wat gelezen dat er meerdere mensen zulke problemen hebben met een x2 cpu. Er wordt gezegd dat je het beste de amd-drivers kan installeren maar ook nog eens de 'dual core hotfix' van Ms. Als je een engelse windows heb dan kan je hem zo vinden, als je een nederlandse window heb is het wat langer zoeken naarde hotfix. (engelse hotfix kan niet geinstalleerd worden op ned windows) Als je ff op tweakers zoekt in de eerde posts kan je het vast wel vinden. Als dit niet helpt weet ik het ook nie. succes.

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-03 11:00

TetsuoShima

low energy output

Ik weet niets van die andere spellen, maar titan quest is een bekend probleem. Dat ligt aan het spel zelf. Er zijn al verschillende patches voor uit, maar die schijnen volgens de berichten niet echt te helpen bij de performance problemen (hakkelen/crashen/...).

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• Twisted
Ik ga die patch nog eens proberen.

Wat zowiezo werkt zijn Catalyst 6.2 drivers. Alle spellen functioneren nu naar behoren.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 20:35

Bene

list incomprehension

..vooral de piraat van Titan's quest crasht vaak - dus gebruik die zeker niet als teststaaf als het niet de gekochte versie is. Heb je al een paar uur memtest gedraait? En enig idee hoe de voltages staan?

• van der Ende
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-09-2025
How to install the AMD X2 drivers, hotfix, the correct way:

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=81429

Kunnen misschien ook de Nvidia IDE drivers zijn (als je die gebnruikt).

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 21:03
Ik zou wat voorzichtig zijn met de laatste stap: install the AMD dual core optimizer. Dit leidde bij mij juist tot crashes (af en toe) met oa. Falcon 4.0 allied force, PC probe II en Speedfan. Kijk eerst eens hoe het draait met alleen de hotfix.

Met "ImageCFG.exe" van MS kan je trouwens de processor affiniteit vast zetten op 1 processor, het past dan echter wel de EXE van het spel / programma aan (wat weer problemen kan geven met punkbuster).

"That was left handed..." - JJH

• van der Ende
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-09-2025
Jouke74 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:30:
Ik zou wat voorzichtig zijn met de laatste stap: install the AMD dual core optimizer. Dit leidde bij mij juist tot crashes (af en toe) met oa. Falcon 4.0 allied force, PC probe II en Speedfan. Kijk eerst eens hoe het draait met alleen de hotfix.

Met "ImageCFG.exe" van MS kan je trouwens de processor affiniteit vast zetten op 1 processor, het past dan echter wel de EXE van het spel / programma aan (wat weer problemen kan geven met punkbuster).
Je moet de stappen wel goed doorlopen. Ik heb geen problemen meer sinds het doorlopen van de stappen. Misschien moet je wel eerst de oude dual core drivers verwijderen.
Pagina: 1