Google vindbaarheid is 0,0*

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb op het moment al verschillende sites gemaakt, de laatste echter (die anderhalve maand geleden is gepubliceerd) wil maar geen google ranking krijgen.

Ook andere zoekmachines laten het afweten bij deze site.
Overigens gemaakt met dreamweaver en zeer basic html.

Ik ga de url hier niet posten omwille van de policy.
Zonder site is het erg lastig oordelen wat het probleem is vandaar een stukje code (met dreamweaver zooi ertussen)

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"><!-- InstanceBegin template="/Templates/naam.dwt" codeOutsideHTMLIsLocked="false" -->
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<meta name="description" content="titeltjes." />
<meta name="keywords" content="wat keywords zoals normaal" />
<META NAME="ROBOTS" CONTENT="ALL"/>
<!-- InstanceBeginEditable name="doctitle" -->
<title>titeltje van de site</title>
<!-- InstanceEndEditable -->
<link href="opmaak.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<!-- InstanceBeginEditable name="head" --><!-- InstanceEndEditable -->
</head>

ik heb al verschillende sites doorgenomen om de site te "optimaliseren" echter allemaal nog zonder resultaat. ik ben me ervan bewust dat een aanpassing weer wat tijd nodig heeft om geindexeerd te worden. Ook is handmatig aangemeld bij de verschillende zoekmachines.

iemand die kan zien wat er mogelijk voor zorgt dat de site totaal niet wordt geïndexeerd?

*sorry van de titel iets te snel geweest

[ Voor 1% gewijzigd door Sjoerd op 03-08-2006 19:46 . Reden: te snel gedrukt. ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als je je site gemaakt hebt met dreamweaver is de kans groot datie opgebouwd is uit tabellen, die zijn sowiezo moeilijk te indexeren door de zoekrobots. Verder geef je dmv je doctype aan dat je site XHTML is, maar hij is zeker niet valid. Ik weet echter niet of dit meespeelt in het indexeren van de site.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Kijk eens op http://archive.org of er vroeger niet een andere website op hetzelfde adres stond, als die bijvoorbeeld van een spammer was kan het zijn dat je hele domein wordt genegeerd, heb je toevallig ook geen robots.txt bestandje laten staan van tijdens de ontwikkelingsfase?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Heb je wel eens gekeken wat voor PageRank je op Google hebt?

HTML:
1
2
Wees hier voorzichtig mee. Als je te veel keywords hier in propt krijg je een penalty van Google.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Verwijderd

Een aantal tips:

- je doctype geeft aan xhtml, je hebt het zelf over html.
- is je website valid (x)html, zo niet maak um valid
-
(met dreamweaver zooi ertussen)
wat gebeurd er als je die 'zooi' verwijderd?
- gebruik je meta data?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 19:57 ]

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
JayVee schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:55:

HTML:
1
2
Wees hier voorzichtig mee. Als je te veel keywords hier in propt krijg je een penalty van Google.
Google negeert meta sowieso. :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Sjoerd
  • Niet online
@KappuhH

idd veel tabellen, echter heb ik al meerdere sites die nog uit veel meer tabellen bestaan die wel goed vindbaar zijn.
dit is een structuur van

header
links|content

erg basic dus
Johnny schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:53:
Kijk eens op http://archive.org of er vroeger niet een andere website op hetzelfde adres stond, als die bijvoorbeeld van een spammer was kan het zijn dat je hele domein wordt genegeerd, heb je toevallig ook geen robots.txt bestandje laten staan van tijdens de ontwikkelingsfase?
domein is helemaal gloednieuw en zo "persoonlijk" dat niemand hem heeft gehad ooit, dwz de voor en achternaam van een persoon verwerkt in het adres.nl

verder geen robot bestandjes of iets.
overigens zijn de andere sites op de hosting wel vindbaar.

doctype zal ik idd veranderen naar html, aantal keywords is erg beperkt (+/- 75 tekens)
pagerank is 0,0 :/

[ Voor 6% gewijzigd door Sjoerd op 03-08-2006 20:00 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wellicht zijn de bots gewoon nog niet langs geweest omdat je site nergens staat gelinkt?
Begin hier eens: http://www.google.nl/addurl/?hl=nl&continue=/addurl

Verwijderd

Dat is dus dikke onzin. Ik ga het niet eens uitleggen, je kunt binnen een halve minuut vinden waarom Google nog wel degelijk naar de meta informatie kijkt.

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Wellicht bevat dit topique nog wel goede tips: [SEO] Tips & Trucs

Don't mind Rick

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:05:
[...]

Dat is dus dikke onzin. Ik ga het niet eens uitleggen, je kunt binnen een halve minuut vinden waarom Google nog wel degelijk naar de meta informatie kijkt.
Dan ga ik mijn info es even updaten..

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Even een paar onwaarheden er uit gepikt ;)
KappuhH schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:48:
Als je je site gemaakt hebt met dreamweaver is de kans groot datie opgebouwd is uit tabellen, die zijn sowiezo moeilijk te indexeren door de zoekrobots. Verder geef je dmv je doctype aan dat je site XHTML is, maar hij is zeker niet valid. Ik weet echter niet of dit meespeelt in het indexeren van de site.
Tabellen zijn net zo goed indexaarbaar als layers, dat maak dus helemaal niets uit. Validatie maakt ook helemaal niets uit.
Johnny schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:53:
Dat kan idd een probleem zijn, maar dat zie je snel genoeg: staan er pagina's in Google en heb je Pagerank, dan is er niets aan de hand. Eventueel kun je als je twijfelt een reinclusion request doen.
JayVee schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:55:

HTML:
1
2
Nee hoor, Google geeft je nooit een penalty omdat je de keywords tag vol gooit. Anders zou het halve internet een penalty hebben.
Niet waar, welke tekst denk je dat in de zoekresultaten vaak te lezen is, juist, de meta description. Ook gebruikt Google die nog wel degelijk voor de ranking.

Voor de TS: mag ik de site weten (eventueel via DM) dan wil ik er wel even naar kijken. Verder kun je de meta-robots tag beter weglaten want standaard word je toch wel gespiderd.

[ Voor 4% gewijzigd door André op 03-08-2006 21:16 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

André schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 21:15:
Verder kun je de meta-robots tag beter weglaten want standaard word je toch wel gespiderd.
Uhm, google neemt anders
HTML:
1
<meta name="robots" content="noindex">
best wel serieus :)

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 03-08-2006 21:35 ]

Verwijderd

BalusC schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 21:35:
[...]
Uhm, google neemt anders
HTML:
1
Ja, als je NIET gespiderd wilt worden :) Gewoonlijks (voor gewone pagina's dus) zul je die gewoon weglaten. Wat dat betreft zijn index en follow een beetje zinloos, noindex en nofollow niet.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Beter was dus om te zeggen:
Verder kun je die meta-robots tag gewoon weglaten want standaard word je toch wel gespiderd.
;)

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Waar check jij je google-pr op? Ik heb ook websites lopen die (evenzo nog niet extreem lang) aan het inet hangen met een PR=0, maar ze staan met de juiste keywords wel op een relatief goede plek (niet eerste).

Is het toevallig geen frame-cloaked-forward-domeintje dat je gebruikt?

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-02 15:33

tweakraiser

I have such sites to show you

niet te vergeten:
HTML:
1
 <meta name="title" content="jouw tekst">

Strava | Webdesign

• André

André

Analytics dude

tweakraiser schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 17:55:
niet te vergeten:
HTML:
1
 <meta name="title" content="jouw tekst">
Een loze tag die nergens gebruikt word ;)
moozzuzz schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 17:52:
Waar check jij je google-pr op? Ik heb ook websites lopen die (evenzo nog niet extreem lang) aan het inet hangen met een PR=0, maar ze staan met de juiste keywords wel op een relatief goede plek (niet eerste).
Het kan zijn dat je intern al wel een pagerank hebt maar hem nog niet kunt zien. De interne pagerank fluctueert constant, maar de zichtbare pagerank updaten ze maar eens in de zoveel tijd.

• Sjoerd
  • Niet online
aan alles lijkt de site te voldoen op het moment...
ik heb overigens nog een extra site aangemaakt waar dat nu een link op staat naar de desbetreffende onvindbare site.
Ik wacht nu maar eventjes af...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het stond dus gewoon nergens gelinkt? :P

Heb je de onderstaande al geprobeerd?
BalusC schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:04:
Wellicht zijn de bots gewoon nog niet langs geweest omdat je site nergens staat gelinkt?
Begin hier eens: http://www.google.nl/addurl/?hl=nl&continue=/addurl

• Sjoerd
  • Niet online
BalusC schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 19:14:
Het stond dus gewoon nergens gelinkt? :P
Heb je de onderstaande al geprobeerd?
[...]
jup al in het begin...

overigens lijkt het of hij al wel is opgenomen in de msn search... niet erg hoog maar toch.

• Helza
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-12-2025
BalusC schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 21:35:
[...]
Uhm, google neemt anders
HTML:
1
Dit houdt alleen maar in dat Google niet de pagina gaat indexeren. Als je in google zoekt op de url zal hij deze wel weergeven, alleen zonder enige informatie.

Het meest voorkomende probleem bij zo'n "vertraging" is het gebrek aan inkomende links. Bij een test die ik uitgevoerd heb kwamen sites niet naar voren als geen enkele externe pagina naar ze linkte. Op het moment dat er een link was op een externe pagina stond de site binnen 3 dagen in de index :) (wel afhankelijk van de spider frequentie van de externe pagina)

• André

André

Analytics dude

Hou er ook rekening mee dat nieuwe sites vrij moeilijk 'zomaar' te lanceren zijn. Gebruik daarvoor je bestaande sites of een aantal betaalde links. Dan heb je tenminste een paar ingangen waarmee je verder kunt werken aan populariteit.

En als je site interessant genoeg is zal je na verloop van tijd vanzelf steeds meer links krijgen.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit houdt alleen maar in dat Google niet de pagina gaat indexeren. Als je in google zoekt op de url zal hij deze wel weergeven, alleen zonder enige informatie.
Nou, dan heb je andere ervaringen dan ik. Ik kan de verborgen, maar wel gelinkte, pagina's van mijn site (gastenboek en stats pagina's) in ieder geval niet via de URL terugvinden :)

[ Voor 31% gewijzigd door BalusC op 04-08-2006 21:02 . Reden: quote added ]

• André

André

Analytics dude

BalusC schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 21:02:
[...]
Nou, dan heb je andere ervaringen dan ik. Ik kan de verborgen, maar wel gelinkte, pagina's van mijn site (gastenboek en stats pagina's) in ieder geval niet via de URL terugvinden :)
Met noindex zal hij je pagina's inderdaad totaal niet indexeren tenzij je pagina's eerst wel geindexeerd stonden. Ik heb bijvoorbeeld de map /dhtml/ voor de robots op noindex gezet:
http://www.google.nl/sear...drescholten.nl%2Fdhtml%2F

Maar omdat hij er eerst wel in stond houdt Google de urls nog wel even vast.

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05-2020
Mijn ervaring is dat als je een website heb, met goede informatie en texten, mooie URLs ( zoals http://www.autodealer.nl/producten/autos/bmw-318i.html) gemaakt met bijv. mod_rewrite, dat deze bijna altijd goed door google geindexeert word.

Let er wel op dat je niet te veel dubbele informatie op staat. deze filtert google. Ook zijn links van andere sites naar jou website belangrijk! Daar haalt google o.a. de pagerank vandaan.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

André schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 21:06:
Met noindex zal hij je pagina's inderdaad totaal niet indexeren tenzij je pagina's eerst wel geindexeerd stonden. Ik heb bijvoorbeeld de map /dhtml/ voor de robots op noindex gezet:
http://www.google.nl/sear...drescholten.nl%2Fdhtml%2F

Maar omdat hij er eerst wel in stond houdt Google de urls nog wel even vast.
Apart. De gastenboek en statspagina's waren eerst wel geindexeerd, maar sinds ik last kreeg van spambots had ik een noindex in de header van deze pagina's gezet. Binnen een weekje ofzo waren ze niet meer te opgooglen.

edit:
Ik heb zojuist even de tijd genomen om in je source te kijken, wellicht moet je echt specifiek een noindex in de header zetten in plaats van om via robots.txt de paden te verbergen.

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 04-08-2006 21:31 ]

Pagina: 1