Toon posts:

Kapotte kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt, toen ik in dit huis kwam wonen lag er een straight UTP kabel vanaf de garage naar de huiskamer, onder de grond. Deed het nog volgens de oude bewoners. Tijd geen aandacht aan besteed maar heb nu m'n PC boven de garage staan, dus wil dat gebruiken want ik heb slechte ervaringen met wireless. heb even een schets gemaakt;

http://home.planet.nl/~greid017/situatie2.JPG

Wat blijkt nu ik de kabel wil gebruiken, kapot. Zodra ik mijn PC aansluit lijkt er een soort verbinding te komen. Duurt vrij lang, maar uiteindelijk is er een soort van verbinding (windows icoontje voor LAN verbinding komt netjes op de startbalk te staan) Verder zijn er helaas amper sporen van connectie, als ik de router probeer te pingen dan is het eigenlijk constant "no response" en heel af en toe een packetje received met 1400 ms ping tijd oid. Mijn conclusie was dat de kabel kapot was, zeker nadat ik PC -> andere kabel -> router getest had en wat wel werkte.

Mijn vraag is nu, is er aan de beschreven mankementen enigzins te concluderen wat er precies mis is? Bijvoorbeeld de stekkertjes, oid? Is er misschien een manier om het te testen?

De kabel vervangen zou een rot werk zijn want ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten trekken.

alvast bedankt

• MPEG
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-10-2020
Zou het te maken kunnen hebben met de lengte van de kabel. Hoe lang is die kabel eigenlijk?

AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-04 15:04

SeatRider

Hips don't lie

1337 paint skillz! Kun je niet de nieuwe kabel vastmaken aan de oude met duct tape, en hem dan zo door de gootjes trekken? Je kunt met een UTP tester zien of alle draadjes het doen, en je kunt zelf nakijken/meten of de draadjes in de juiste volgorde geknepen zijn. Als de volgorde niet goed is krijg je ook storing. Verder kun je nog eens proberen of ie wel werkt als je je netwerkkaart fixeert op 10mbit.

[ Voor 53% gewijzigd door SeatRider op 03-08-2006 19:50 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Ongelofelijk, probleem opgelost. Voor de duidelijkheid: instellingen verandert naar 10mbit ipv 100. Werkt perfect! Waar zou het aan gelegen kunnen hebben :)?

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 20:06 ]

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 16:51
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:54:
Ongelofelijk, probleem opgelost. Voor de duidelijkheid: instellingen verandert naar 10mbit ipv 100. Werkt perfect! Waar zou het aan gelegen kunnen hebben :)?
Misschien is het een CAT 3 kabel? Die kan maar 10 Mbps aan namelijk.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Verwijderd

Topicstarter
DeOS schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:12:
[...]

Misschien is het een CAT 3 kabel? Die kan maar 10 Mbps aan namelijk.
Staat CAT 5E op de kabel.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Je kunt ook nog proberen een ander aderpaar te gebruiken, voor 100 mbit worden maar 2 aderparen gebruikt dus heb je er 2 over.

Het kan ook nog zijn dat de stekkers verkeerd aangesloten zijn zodat er niet netjes 2 aderparen gebruikt worden.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-04 13:19
Meestal als een kabel wel op 10Mbps werkt maar niet op 100Mbps, dan is de kabel niet van Cat5(e) kwaliteit (hier dus wel), of zijn de stekkertjes niet goed aangesloten. Voor een normale (dus niet cross), is er een verplichte volgorde.

Zie bijvoorbeeld hier voor een uitleg van de volgorde.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Pagina: 1