[2003] Rechten mbv groups werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik heb hier een server met daarop Windows 2003 Small Business Server Premium. Deze is een Domain Controller voor het domein SATURN.local, de computernaam is TITAN. Vanaf mijn client-PC, genaamd TETHYS, log ik in op domein SATURN met een account die - logisch - in de Active Directory van de 2K3 server staat.

Maak ik nu op de server een share aan, waarbij ik de gebruikersgroep 'All Access Group' alle rechten geef, en ik voeg mijn eigen user toe aan die groep ('Member of'), dan kan ik niet op die share. Geef ik mijn eigen user alle rechten op die share, dus zonder de groep te gebruiken, dan werkt het prima.

Iemand enig idee wat ik hier verkeerd doe? Ik wil dus dat ik Groups rechten kan geven op een share, in plaats van single users.

[ Voor 6% gewijzigd door TheLunatic op 03-08-2006 18:31 ]

Mother, will they like this song?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-02 21:49
weet je zeker dat je m in een goede groep hebt gedaan? je hebt meerdere soorten groepen.. ik geloof global en nog een... niet meer zeker :/

you had me at EHLO

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heb je zowel NTFS als share rechten goed gezet?

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
De groep 'All Access Users' is een Global group, maar ik heb ook Domain local en Universal geprobeerd. De melding die ik krijg is
\\titan\<sharenaam> is not accessible. You might not have permission to use this network resource. Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions.

Access is denied.

<OK>
King_Louie schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 18:34:
Heb je zowel NTFS als share rechten goed gezet?
'Everyone' heeft in ieder geval 'Read' rechten, dus dat lijkt me prima. Ook al voeg ik bij de share rechten de group toe met full control, werkt niet.

[ Voor 31% gewijzigd door TheLunatic op 03-08-2006 18:35 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
groupslidmaatschap wordt pas uitgelezen op het moment dat je opnieuw inlogged op de client.

dat heb je al wel even gedaan :?

A wise man's life is based around fuck you

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Zwelgje schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:02:
groupslidmaatschap wordt pas uitgelezen op het moment dat je opnieuw inlogged op de client.

dat heb je al wel even gedaan :?
Held O+ Dat was inderdaad de oplossing. Ik had absoluut niet verwacht dat dat zo zou zijn, omdat tenslotte alles op de server geregeld wordt.

Pagina: 1