dvd's onder OS X niet af te spelen

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Steeds als ik een orginele dvd in mijn Mac mini G4 superdrive stop, krijg ik de mededeling "de schijf die u heeft geplaatst kan niet door deze computer worden gelezen" en dan de opties 'negeer' en 'verwijder media'. Dezelfde mededeling verschijnt ook als ik zo'n dvd in mijn externe Plextor px-708 stop.
Ik heb deze speelfilms op dvd gewoon in de winkel gekocht. Mijn stand-alone dvd speler speelt ze gewoon af.

Is het gewoonweg niet mogelijk om voorbespeelde dvd's op een Mac te bekijken?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 20:33
Welke versie van Os X heb je, en wat gebeurd er als je een andere dvd (geen speelfilm) in je superdrive stopt?

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:59

Emiel1984

Made in NL

Ik heb hetzelfde, krijg geen melding maar de dvd is gewoon niet af te spelen. Dit krijg ik overigens in winXP. Zal wellicht een beveiliging zijn. Ik heb dit enkel met de dvd 'The Italian job'. Andere DVD's speelt hij gewoon af.. Het ligt dus bij mij niet aan de codecs ofzo ...

Edit:
Bijna vergeten, hij speelde de dvd vroeger wel af. Sinds de updates dus niet meer...

[ Voor 14% gewijzigd door Emiel1984 op 03-08-2006 18:40 ]

[LTS][MTS][HTS]

• Deephouse
  • Niet online
leon1e schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 18:33:
Welke versie van Os X heb je, en wat gebeurd er als je een andere dvd (geen speelfilm) in je superdrive stopt?
Versie 10.4.7 geheel actueel. Bij een onbeschreven dvd krijg ik geen melding en die kan ik dan zonder problemen branden.

Ik heb overigens verscheidene retail dvd's geprobeerd, zowel oude films als recente. Waarom zou apple er dan nog een applicatie genaamd 'dvd speler' bij doen als je ze toch niet kunt/mag afspelen, vraag ik me af.

Verwijderd

Ik heb zelf nog nooit een probleem gehad met voorbespeelde DVD's. Daar is inderdaad de applicatie DVD-speler voor bedoeld.

Wel heb ik eens problemen gehad met een svcd, die ook in mijn stand-alone player problemen gaf, maar verder speelt alles vlekkeloos af.

Probeer eens onder een nieuwe, verse user in te loggen en probeer dan nog eens af te spelen. Als hij het dan wel doet heb je een probleem in de instellingen van deze user.

Rag ook nog even in de systeemvoorkeuren. Misschien heb je ingesteld dat bij het inleggen van een voorbespeelde DVD een applicatie die geen DVD's kan lezen de schijf moet openen. Hier moet uiteraard DVD-speler staan.

Succes.

Verwijderd

ikzelf heb een macbook en eerlijk gezegd heb ik de laatste tijd best wel veel problemen met dvd's af te spelen. Niet zo zeer het herkennen, maar voornamelijk het vastlopen tijdens het afspelen. Zo heb ik vorige week 3 keer na mekaar bij telkens een andere dvd een vastloop scenario gehad. tevens kon ik de dvd er niet meer uithalen. hij bleef gewoon hangen. dvd's waren proper en speelden in standalone dvd speler zonder probs af... gekend probleem?

• Deephouse
  • Niet online
Inmiddels heeft een wis-en-installeer herinstallatie van OSX het probleem verholpen, maar dat is een zeer omslachtige manier van dit probleem oplossen en ik ben helaas nog steeds niet achter de oorzaak.

• ericafterdark
  • Laatst online: 11-02 21:17
Deephouse schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 10:50:
Inmiddels heeft een wis-en-installeer herinstallatie van OSX het probleem verholpen, maar dat is een zeer omslachtige manier van dit probleem oplossen en ik ben helaas nog steeds niet achter de oorzaak.
Wellicht dat je com.apple.DVDPlayer.plist eens had kunnen verwijderen uit ~/Library/Preferences

Hier had uw reclame kunnen staan.

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als Artox.

Als ik een DVD afspeel met DVD-speler, dan komt er ongeveer na 5 minuten de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/8656/foutmeldingdvdplayerft1.th.png
Maar de dvd is niet vuil of beschadigd. Sommige dvd's komen voor het eerst uit het doosje.

Dit gebeurt bij elke dvd die ik af wil spelen.
Bij VLC heb ik hetzelfde probleem. De dvd wil dan niet verder afspelen.

Ik heb een Macbook 1,83GHz met 1 GB RAM. Mac OS X versie 10.4.7
Pagina: 1