Google Adsense Account Disabled?

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Topicstarter
Hallo,

Ongeveer een jaar geleden ben ik een website begonnen voor een specifieke server van World of Warcraft, toendertijd heb ikzelf met "loomla" ofzo een portal gemaakt met een beetje HTML stelde niet veel voor (ben geen website bouwer) simpel phpbb forum erachter en klaar. Ik wilde na een paar maanden wat banners op de site plaatsen en heb toen een google adsense account aangemaakt, maar ik kreeg de banners niet goed op de website.
Dus dat is toen op een laag pitje komen te staan, en heb er eigenlijk nooit gebruik van gemaakt.

Toendertijd ben ik in contact gekomen met iemand die wel websites kon maken in html/php etc, deze persoon heeft voor mijn een leuke website gemaakt, netjes de banners volgens de google policy : ( https://www.google.com/adsense/policies?hl=en_US ) geplaatst.

Een hele hoop gebruikers klikte ook werkelijk op de banners, wat ikzelf niet had verwacht dus stond er aan het einde van de maand juli $215 op, en kreeg ik het volgende bericht van Google Adsense :

Bericht van 26/07/2006 :

Hello,

We've recently sent you a Personal Identification Number (PIN) via standard mail. You should expect to receive it within about 2-4 weeks. Once you receive your PIN, you will need to enter it into your account in order to become eligible to receive AdSense payments. To enter your PIN, simply follow the instructions included with your PIN mailer.

Please note that publishers have 6 months from the original issue date to enter their PIN. If you have not entered your PIN within 4 months, we will start displaying Public Service Ads (PSAs) on your web pages. If you have not entered your PIN within 6 months, your account will be disabled and any unpaid earnings will be refunded to the appropriate advertisers. You can learn more about our PIN policy at http://www.google.com/adsense_pin_info .

For additional questions about getting paid, please visit http://www.google.com/adsense_payment_guide . If you prefer a video presentation of this information, we encourage you to watch our Payment demo (currently available in English only), located at http://www.google.com/adsense_payment_demo .

Sincerely,

The Google AdSense Team

Dus ik denk mooi dan wacht ik even, nu (vandaag) kreeg ik het volgende bericht.

Bericht van 03/08/2006 :

Hello <naam>,

It has come to our attention that invalid clicks have been generated on
the Google ads on your site(s). We have therefore disabled your Google
AdSense account. Please understand that this step was taken in an
effort to protect the interest of the AdWords advertisers.

A publisher's site may not have invalid clicks on any ad(s), including
but not limited to clicks generated by:

- a publisher on his own web pages
- a publisher encouraging others to click on his ads
- automated clicking programs or any other deceptive software
- a publisher altering any portion of the ad code or changing the
layout, behavior, targeting, or delivery of ads for any reason

Practices such as these are in violation of the Google AdSense Terms
and Conditions and program polices, which can be viewed at:

https://www.google.com/adsense/localized-terms?hl=en_US
https://www.google.com/adsense/policies?hl=en_US

Publishers disabled for invalid click activity are not allowed further
participation in AdSense and do not receive any further payment. The
earnings on your account will be properly returned to the affected
advertisers.

Sincerely,

The Google AdSense Team

Waar het dus nu op neerkomt, is dat ondanks ik geen van deze dingen gedaan heb gewoon mijn geld niet krijg. Als het nou om $20 ging ofzo maar $215 is geen kattepis.

Dus nu vraag ik me af, is mijn account disabled omdat ik eigenlijk in de maanden daarvoor totaal geen gebruik van Google Adsense gemaakt heb, en ineens mijn "omzet" van $0 naar $215 is gegaan, of omdat er dus volgens de email "invalid clicks" gemaakt zijn?

Hoe moet ik het zeggen, ik voel me best genaaid, eerst krijg ik toezegging voor die pincode en nou ineens wordt deze ingetrokken.

Is dit normaal en wat kan ik hier aan doen, google zelf reageert niet op emails whatsoever.
Ik heb gevraagd of ze me kunnen vertellen wat er precies niet goed is volgens hun.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:00

Kappie

Tell me your secrets...

waarschijnlijk komt het van de $0 tot $215 dollar omzet. Ze zullen wel een zoekprogrammatje hebben die zulke stijgingen opzoekt en mailtjes rondstuurt

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• prutser001

prutser001

Topicstarter
Maar ik neem aan dat als ik dan een email stuur, dat ik tenminste een fatsoenlijke reactie kan verwachten.

Hoeven ze dan geen gegronde reden te hebben om dit te doen?
Of kunnen ze gewoon zeggen van "ow die heeft een hoop geld we betalen gewoon niet uit?"

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:47
Hmmz ja, zoiets heb ik ook gehad.

Bij mij lijkt het er op dat iemand gewoon 500 clicks op mijn site heeft gegenereerd. Daardoor had ik een CTR van over de 200 procent.

2 weken later exact hetzelfde mailtje gekregen. Ik heb erop gereageerd en dan krijg je een verzoek om bewijs te overhandigen dat het niet door mij kwam. Mijn reactie op dat moment: "Google, stik er maar in."

Overigens had ik een inkomsten van 5 dollar op dat moment.

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Ik heb net hetzelfde meegemaakt ... Een tijd lang een petitie gehad tege de treinstaking tijdens het werchter weekend. Dankzij de steun van de media, dagelijk 30000 - 40000 bezoekers op de website en ik zag mijn AdSense inkomsten ineens for stijgen. Op 4 dagen tijd, heb ik ongeveer 80€ verdiend. Nog enkele dagjes dus, tot ik mijn tickets van Pukkelpop kon betalen met dat geld.

Tot ik inderdaad ook zo'n mailtje kreeg. Ik heb hierop wel gereageerd, maar ik krijg er een standaard-uitziend mailtje van terug, dat ze niet terugkomen op hun beslissing, en ik dus niet meer uitbetaald wordt.

Gezien nog enkele andere vrienden dit ook hebben meegemaakt naarmate hun portefeuille groeit, lijkt het er dus op dat Google er een beetje een sport van aan het maken is.

Nu denk ik ook: Google, stik er maar lekker in.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Aah, geestig, je kan dus gewoon willekeurig mensen naaien door even hun adsense bannertje te misbruiken?

Verwijderd

Mijn account is ook plots stopgezet, ik voel me wel zwaar genaaid, wel gebruik maken van m'n site en als ik aan die 100 dollar zit snel m'n account stopzetten, naaiers.

• prutser001

prutser001

Topicstarter
Dus ik ben niet de enige, kan in ieder geval het leed delen.

Maar nu komt het, een vriend van mij (die me dus ook nog eens aangeraden heeft om adsense te gebruiken) heeft gemiddeld $600 per maand.

En mijn CTR was +/- 115% ofzo laatste keer dat ik keek, wat imho best meevalt.

Maar voor zover ik uit de reacties kan opmaken, moet je er maar genoegen mee nemen?
En ik vindt ook dat Google met bewijs moet komen dat er invalid clicks gemaakt zijn, ikzelf kan dit niet checken.

• Troetelbiertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-12 22:33
Ik heb het ook gehad. Ook geen reactie mogen ontvangen op mijn email. Valt bar weinig aan te doen denk ik.

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-11 13:04
Mijn ervaring is iets breder.

Eerste keer dat ik me aanmeldde ging het vrij leuk, ik had in 1 maand 350$. Daarna kreeg ik na 30 dagen een pincode binnen, invullen, en klaar was kees.

Kreeg netjes betaald op me bankrekening, en zag er wel brood in. Ben destijds een games netwerk begonnen, en ads geplaatst. Ik had toen de eerste maand 750$ (uitbetaald),. en de tweede maand 1370$. Toen kreeg ik dezelfde brief, gebanned, helaas!

VErvolgens onder andere identiteit aangemeld, en nog 4x gebanned.

Het is omdat google checkt op ip's en klikt. Als je met je thuislijntje 100x op de ads klikt, kan je een publisher vrij ver&%^&en..... klote maar nix aan te doen.

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
het rare vind ik wel (heb jamlmer genoeg de mails niet)

Maar toen ik zelf vroeg om bewijzen en voorbeelden van de clickfraude, zei men dat men deze niet kon vrijgegen, vanwege de werking van de ClickFraude Bot ...

Wanneer ik daarna mijn relaas doe, om te proberen duidelijk maken dat ik hier voor niets tussen zit, blijkt ineens dat de verhalen die ik zou vertellen, niet overeenkomen met de gegevens die zij uit de bot kunnen halen ...

Beetje kromme uitleg volgens mij ...

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 13:49
Ik vind de medewerkers van google adsense gewoon schofterig, ik heb er geen andere woorden voor. Ze maken me gewoon heel kwaad, ze nemen niet eens de tijd om op je vragen in te gaan. Ik had het net weer eens geprobeert, maar nee hoor. Wat een vreselijke ellendige club is dat. Is er al een goed alternatief? Zodat we elkaar kunnen informeren over een partij die niet zo ellendig is. :( :(

• Swelson
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Ik heb precies hetzelfde probleem, een paar mensen hebben mij keihard genaaid door veelvuldig op de adverts te klikken. Ik heb dus een mailtje(bezwaarschrift heet dat volgens mij) terug gestuurd naar Google mét ip's van de betreffende mensen. maar nee. krijg ik weer zo'n standaard mailtje terug van dat ze er niet op terug komen :( .

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:47
Kortom... heb je een hekel aan iemand. Zoek zijn webpagina op en help zijn adsense om zeep. Pak je iemand lekker terug in zijn portemonee.

(Gadverdamme!! |:( )

:X Vraag me nu af hoe vaak je op een GOT banner zou moeten klikken om hetzelfde effect te bewerkstelligen. :X En Admins, neen, een ip ban op mijn ip zal echt niet nodig zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door The - DDD op 03-04-2007 19:19 ]

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:20

Dima_2005

T.net-verslaafde

Had ook zoiets belachelijks...
Werd gebanned, omdat ik mijn account gebruikte na 2 maanden zonder gebruik...

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Swelson
  • Nu online
Het is ook zo belachelijk dat je steeds zo'n standaard mailtje erug krijgt. Alsof er alleen maar robots bij google werken :?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

hansjuh schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:47:
Het is ook zo belachelijk dat je steeds zo'n standaard mailtje erug krijgt. Alsof er alleen maar robots bij google werken :?
Ik geloof dat de AdSense afhandeling in Dublin gebeurt; over het algemeen een 'standaard' callcenter/helpdesk niveau met veel temp. werkers, en teveel jonge mensen zonder ervaring.
Dat verklaart wel het één en ander van dit soort zaken imo. :)

Alhoewel ik toe moet geven dat ik nog nooit bij Google hier binnen ben geweest, en dit dus ook volledig giswerk is. Ik vergelijk het alleen even met waar ik momenteel werk (ook in een helpdesk in Dublin)

• Swelson
  • Nu online
zou er een mogelijkheid bestaan om mijn account terug te krijgen?

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

hansjuh schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:08:
zou er een mogelijkheid bestaan om mijn account terug te krijgen?
Je kan mailen, maar of dat wel nut heeft, is de vraag. Als ik deze reacties in deze thread mag geloven.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• NLAnaconda
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 12:42
Ben dan ook benieuwd of ze dat geld ook weer terug betalen aan de adverteerder... of steken ze dat mooi in eigen zak. |:(

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:48

Saven

Administrator

NLAnaconda schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:03:
Ben dan ook benieuwd of ze dat geld ook weer terug betalen aan de adverteerder... of steken ze dat mooi in eigen zak. |:(
In hun voorwaarden zeggen ze dat het geld terugbetaald wordt aan de adverteerders

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-11 20:49
Das dan ook gemakkelijk als adverteerder, je koopt voor een paar honderd euro ads, je zoekt uit waar ze ergens staan, en net voordat je geld op is klik je er een paar duizend keer op met gevolg dat je bijna al het geld terugkrijgt.

• Swelson
  • Nu online
Het lijkt me zeer sterk dat ze het terug krijgen, Hoe zou je dat helemaal uit kunnen zoeken op welke ads de mensen precies hebben geklikt? Als je dat allemaal bij zou houden van al die mensen die adsense gebruiken (en dat zijn er aardig wat volgens mij), dan zou je daarvoor toch een apart computerpark aan moeten leggen?

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11 23:44

Phalox

Solar Powerrrd

Er bestaan tegenwoordig ook scripts om dit tegen te gaan.. Als je een database hebt kan er even gecontrolleerd worden of de bezoeker de ads al 'beklikt' heeft, en vervolgens er dan voor zorgen dat ze niet worden weergegeven. (ofja, als ze er 2 keer op geklikt hebben)

Ik heb hetzelfde probleem gehad, alleen was ik zelf eigelijk schuldige :D op de klassite hadden we deze ads geplaatst, en we waren gezamelijk aan het klikken op de ads :D

Misschien begin ik er ooit terug mee (onder nieuwe naam..)

• Swelson
  • Nu online
Maar hoe kun je dat doen met een nieuwe naam? je bankrekening staat toch altijd op je echte naam? als je een andere naam opgeeft dan die bij de bankrekening hoort, dan wordt het geld toch niet of niet goed overgemaakt omdat het niet klopt met elkaar?

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

hansjuh schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 12:34:
Maar hoe kun je dat doen met een nieuwe naam? je bankrekening staat toch altijd op je echte naam? als je een andere naam opgeeft dan die bij de bankrekening hoort, dan wordt het geld toch niet of niet goed overgemaakt omdat het niet klopt met elkaar?
Eenmanszaakje openen en daarbij een bedrijfsrekening openen. Voor zo'n 70 euro ben je klaar en kun je een nieuwe Adsense account aanvragen :)

Verwijderd

Weer een raar geval.
Mijn site heeft altijd wel redelijk gedraaid.

Sinds eind vorig jaar toch zo'n 100-120 dollar per maand, toch mooi mee genomen!
Hosting er dus in iedergeval al uit en alvast een klein potje voor m'n vakantie geld. ;)

Recentelijk wat geupdate en een advies van Adsense zelf doorgevoerd ("voeg een 2e banner toe op uw site!"). Dus naast eentje in de header er ook eentje in de footer gezet.
Dus de teller liep op naar zo'n 135 dollar.

Zou het daardoor kunnen komen?

Maar ja, vandaag in ene een mail dat m'n account is uitgeschakeld.
Mail gestuurd met de vraag waarom, en de bovenstaande wijziging, maar als ik de reacties dus zo lees kan ik dus fluiten naar mijn inkomsten? Mooi balen!

Gebruikte Adsense al sinds 2004, dus beetje raar dat ze nu in ene mijn account afsluiten.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:38
Ik zou nu wel eens een keer een proefproces willen voeren tegen google over deze onzin.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

Tja ik ook, maar wordt denk ik een dure aangelegenheid en vrij kansloos tegen zo'n grote organisatie.

• StevenK
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:44:
Tja ik ook, maar wordt denk ik een dure aangelegenheid
Niet noodzakelijk.
en vrij kansloos tegen zo'n grote organisatie.
Dat zeker niet.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Lijkt mij meer een Radar aangelegenheid. Wedden dat zij hiervoor wel een uitzending willen doen?

Even een GoT Werkgroep "Google Adsense gonna Pay" The GAP :)

Ondertussen heb ik dit belegt bij Radar. Nu kijken of zij er iets mee gaan doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Falcon op 12-09-2007 13:13 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Brons
  • Laatst online: 25-11 17:46

Brons

Fail!

Ik ben toentertijd begonnen met adsense. Maar na het lezen van berichten als dit heb ik toch besloten om het zeker voor het onzekere te nemen en heb adsense er maar afgehaald. Ik heb geen zin om opeens mijn maandinkomsten kwijt te zijn omdat iemand te vaak op je banner klikt ofzo.

Ik zou het eigenlijk wel willen proberen maar ben er erg onzeker over. Toendertijd had ik een aardig hoge CTR, die ik zelf verdacht vind. De vraag is natuurlijk of dit legale kliks waren of niet. Zou het nu hebben om google te emailen om te vragen of mijn account nog goed is? Zodat ik niet voor verassingen kom te staan.

Verwijderd

Naar je geld kan je fluiten...100%. Ik werk inmiddels 4 jaar met adsense en had met mijn eerste account een kleine 1400 dollar per maand (hier stond een bedrag van 250,- euro aan adwords kosten tegenover). De concurrentie in mijn tak van sport was moordend en na 4 maanden werd uit het niets mijn account disabled (dit terwijl ik nog een bedrag van 4000,- dollar open had staan). Veelvuldig gemaild, maar ik kreeg geen reden of bewijs.

Ik heb mijn advocaat er naar laten kijken en contact met hun op laten nemen (wat volgens hem al een hele opgave was daar Google niet thuis geeft en alleen maar wappert met de regelementen en kleine lettertjes)

Als je de bepalingen er goed op na leest kom je tot de conclusie dat je geen poot hebt om op te staan. Google heeft het recht om je account te disabelen zonder reden (staat er bijna letterlijk in!)

Tegenwoordig werk ik nog maar kleinschalig met een nieuw adsense account.

Een tip: Mail google om de zoveel weken met de vraag of ze je site kunnen checken of alles nog regelementair is en of er niemand je probeerd te naaien. Komt het namelijk zo ver dat je account gedisabled wordt dan kan je aangeven dat "google" netjes heeft gechecked of alles goed gegaan is en sta je een stuk sterker.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dit is toch eigenlijk van het zotte dat Google hier mee weg kan komen? Dit valt toch technisch wel anders te regelen door Google?

Verwijderd

Falcon schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:40:
Dit is toch eigenlijk van het zotte dat Google hier mee weg kan komen? Dit valt toch technisch wel anders te regelen door Google?
Je steld 2 totaal verschillende vragen, maar op beide kan je het zelfde antwoord krijgen.

Waarom zouden ze het anders aanpakken als er in de kleine lettertjes staat dat ze "altijd" het recht hebben om je account te disabelen.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:43:
[...]

Je steld 2 totaal verschillende vragen, maar op beide kan je het zelfde antwoord krijgen.

Waarom zouden ze het anders aanpakken als er in de kleine lettertjes staat dat ze "altijd" het recht hebben om je account te disabelen.
Heb je wel gelijk in.. ze staan volledig in hun recht. Helaas

• Brons
  • Laatst online: 25-11 17:46

Brons

Fail!

Falcon schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:44:
[...]

Heb je wel gelijk in.. ze staan volledig in hun recht. Helaas
De voorwaarden van Google gaan niet boven de wet. Het is dus de vraag of de wetgever het met deze praktijken eens is. Natuurlijk zal het grootste gedeelte van de klagers schuldig zijn (hier ook) maar er zullen ook wel false positives zijn. En het feit dat ze geen bewijs willen leveren is heel vervelend op dat gebied.

• StevenK
Brons schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:42:
[...]

De voorwaarden van Google gaan niet boven de wet.
Precies.
Het is dus de vraag of de wetgever het met deze praktijken eens is. Natuurlijk zal het grootste gedeelte van de klagers schuldig zijn (hier ook) maar er zullen ook wel false positives zijn. En het feit dat ze geen bewijs willen leveren is heel vervelend op dat gebied.
Ik zou de vraag andersom stellen: Is de manier waarop Google invulling geeft aan deze overeenkomst in overeenstemming met de wet?

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Bij mij kwam nog een andere vraag op. Op dit moment wordt door Google je account geblokkeerd als 1 of meer ads "misbruikt" worden. En je krijgt dan op dat moment niks uitbetaald.

Dit vindt ik niet kloppen, want eigenlijk moet je dan nog wel uitbetaald krijgen voor minimaal 1 keer per ad en de gewoon andere kliks.

Volgen jullie mij?

Verwijderd

Ja ik volg je.
En ik blijf erbij dat ik niks fout heb gedaan.

Bannertje bovenaan de pagina.
Bannertje onderaan de pagina.
Zo'n Google zoek ding op m'n pagina en that's it.

Waarom ze dan nu in ene na 3½ jaar mijn account sluiten, beats me!
Krijg ook geen reactie op mijn mail die ik via hun formulier heb verstuurd.
Vraag me af of ik mijn betaling over vorige maand nu nog wel ga krijgen (135 dollar) of dat ik daar ook naar kan fluiten ipv enkel het opgebouwde bedrag tot nu toe.
Erg jammer ook dat ik m'n historie niet meer terug kan zien.
Pagina: 1