[CM] Black Lian-Li

Pagina: 1
Acties:
  • 810 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img120.imageshack.us/img120/6519/blacklianliyc3.jpg

Omdat mijn oude PC voor de nieuwste spellen niet echt meer voldeed (vooral CS:S) ben ik maar opzoek gegaan naar iets nieuws. De oude PC had een Socket-A CPU en een AGP poort dus er moest sowieso een nieuw MOBO+CPU+GPU+RAM komen. In de oude kast zat orgineel een P2 en was dus al heel wat jaartjes oud. De kast was ook redelijk krap dus toen had ik maar zoiets van ik kan het beste gewoon een hele nieuwe kast met inhoud kopen en de oude weg doen.

Het heeft mij ongeveer 3 dagen gekost om goed uit te vinden wat ik nou precies ging kopen. Alle spullen heb ik online besteld want hier bij mij in de buurt kon ik niet alles krijgen en wat er wel was zat toch een stuk hoger kwa prijs dan online. Dit is voor het eerst dat ik een hoop online besteld heb maar gelukkig is alles redelijk goed gegaan.

Net zoals de vorige PC moest deze ook erg stil zijn, goed koelen en er natuurlijk ook mooi uit zien.

Totaal zit er denk ik iets van 20 tot 25 uur tijd in, wat opzich nog best mee valt.
De belangrijkste onderdelen die ik gebruikt heb staan hier onder.

Waterkoeling:

CPU blok - Alphacool Nexxos HP Pro Socket 775.
GPU blok - Alphacool Nexxos NVXP3 ATI.
Rad - Alphacool Nexxos Xtreme 3.
Pomp - Eheim 1048 met magnetische afscherming.
Fans - 2x Papst 120mm 4412F/2GLL.
Res - Coolplex 25
Slangen - Tygon slang.
Systeem gevult met gedestileerd water en een scheutje Water-Wetter.

Rest van de hardware:

CPU - P4 3.0GHz. Deze is tijdelijk tot dat de Core 2 Duo E6600 binnen is.
GPU - Sapphire X1900XT.
MOBO - P5W DH Deluxe.
RAM - 2x 1GB PC6400 DDR2 van Corsair
HDD's - 1x 250GB en 1x 300GB SATA2 van Samsung.
PSU - Coolermaster IgreenPower 500W
DVD - 16x NEC DVD brader.
Fans - 4x 80mm Papst 8412N/2GML. 2x intake en 2 keer outtake

De temps zijn stukken beter dan van mijn vorige PC. De CPU is 33 idle en stressed zo rond de 40. De GPU is idle 40 en stressed 44.
Ik was bang dat de chipset van het mobo een extra fan nodig zou hebben om niet al te heet te worden maar gelukkig is dat niet nodig, met de 2x outtake van Papst zit ie altijd onder de 50 graden

Op de verpakking van de voeding staat dat ie 17 decibel aan geluid produceerd, in een review van de voeding stond echter dat het zo rond de 22 decibel zit.
De voeding maakt het meeste lawaai van alle onderdelen in de PC. Ik kan dus vrij zeker zeggen dat ie zo rond de 22 decibel aan geluid produceerd

Het window en de 3 gaten voor de radiator heb ik er met een figuurzaag uit gehaalt.
Hier onder staat het eindresultaat van de kast. Meer pics op aanvraag.

Afbeeldingslocatie: http://img188.imageshack.us/img188/7411/case1mg1.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img501.imageshack.us/img501/5981/case2pc0.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img188.imageshack.us/img188/8867/case3yl7.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img188.imageshack.us/img188/383/case4gq4.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img458.imageshack.us/img458/4895/case5zq3.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img314.imageshack.us/img314/6286/case8cl0.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img381.imageshack.us/img381/6685/case9hc6.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img349.imageshack.us/img349/1884/casee003ij6.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/5353/casee007wr9.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 23:16

Arnold-D

Nad - Feel The Power

ziet er goed uit :)
alleen had ik die poppetjes er uit gehaalt... beetje kinderachtig vind ik

[ Voor 70% gewijzigd door Arnold-D op 03-08-2006 18:52 ]

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:10
Hij is weer prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:21
Erg mooi gemaakt man :) Ziet er netjes uit!

Nogmaals bedankt voor het helpen bij het samen stellen van mijn WC set. Ik zal als ik me videokaart terug heb ook een mooie foto posten :)

Keep on the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
Hij ziet er top uit, maar waar heb je die zwarte afwerkingsrand gehaald.
Ik bedoel dus die rand die je onder die 3 fangrills hebt.
Ik kan ze namelijk nergens vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ghost-rider.
Die poppetjes zijn van Counter-Strike, ze stonden ook in mijn vorige kast. Ik vind ze wel leuk staan.

@bbbb.
Die rand zit orgineel op de kast. Ik heb er verder niets aan gedaan.

@De rest, bedankt voor de positive reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:25:
Hey,
Hij ziet er top uit, maar waar heb je die zwarte afwerkingsrand gehaald.
Ik bedoel dus die rand die je onder die 3 fangrills hebt.
Ik kan ze namelijk nergens vinden :'(
carbon look is vast genoeg voor te vinden bij halfords ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na, mischien niet duidelijk gnoeg uitgelegd. Maar ik doel dus op die afwerkinsrand bij die 120mm (?) blowholes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 11:42
Die strepen, die je door de grills ziet? Das zijn radiator!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ja... strak afgewerkt. Mooi één thema, één stijl aangehouden. Die poppetjes zijn een beetje kinderachtig, maar geven die kast net een persoonlijk trekje.
Je zou er ook groene rubberen slangen (kinderspeelgoed) in kunnen hangen, die over allerlei kaarten heen crawlen en die je om je cables draait. Lichten misschien ook nog wel op.

Verder vind ik de kast nogal 13 in een dozijn, dit is wat je in het woordenboek vindt onder het woord casemod... maar desalniettemin is het wel heel goed en verzorgd gemaakt. (daar kan ik dan weer een puntje aan zuigen).

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:55
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 06:52:
Na, mischien niet duidelijk gnoeg uitgelegd. Maar ik doel dus op die afwerkinsrand bij die 120mm (?) blowholes.
Dat heet 'C-molding'. Ik heb het hier gezien maar in Nederland is het vast ook wel te koop :)

Edit:
Sorry je vroeg dus waar je het kan kopen, ik kan het in Nederlandse winkels niet vinde :(

[ Voor 17% gewijzigd door 3ddie op 04-08-2006 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
dat krijg je toch ook bij die window kit sets? dat c molding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Eigenlijk is deze kast vrijwel het zelfde als de vorige. Oa groene neon en het zelfde schuimrubber.
Echt super bijzonder is het idd niet maar dat was ook niet mijn bedoeling.

De bovenste plaat waar de radiator in zit is verder niets aan gedaan. Ik heb alleen niet precies 120mm gaten gemaakt maar een stukje kleiner. Heb gewoon een 120mm fangrill gepakt en daar de rondjes mee getekend door een stuk scherp metaal in de eerste ring te zetten.

Nog maar een plaatje van de oude er bij.

Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/4215/pictures11cxv004ad7.th.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 04-08-2006 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga je dat mooie LCD'tje nog weer gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het mobo dat ik nu heb heeft geen LPT poort dus ik kan het LCD'tje niet aansluiten, een PCI kaartje zou de oplossing kunnen zijn maar van mij hoeft het niet echt.
Ik denk dat ik het schermpje maar weer te koop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 18:48:
Het mobo dat ik nu heb heeft geen LPT poort dus ik kan het LCD'tje niet aansluiten, een PCI kaartje zou de oplossing kunnen zijn maar van mij hoeft het niet echt.
* bied zich hier een koper aan :> . zeg ff als je hem weg doet :*) (email staat in profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:37

Griffin

Is mythical

* Griffin vind die poppetjes wat minder :P
ook vind it het geheel mooier zonder het groen, het easy blue (vooral met die bubbeltjes in reservoir) is mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:24

empy

Rijdt rondjes

ziet er wel oké uit.
Ik heb alleen geen idee wat je gedaan hebt? lijkt mij dat je alleen dat noppenspul en die gaten er in gefixed hebt... en dat window. Heb je ook nog toelichting bij je foto's?
Misschien ben ik wel een beetje verwend met al die CM's en CiP's van de laatste tijd van Terw_dan ed. maar ik zie niet echt wat er veranderd is, behalve dat je hele mooie dure hardware hebt, en dat graag laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is nou ook mijn idee van een strakke kast :)
(op die rare poppetjes na :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:51
Wat voor een schuimrubber heb je gebruikt? gewoon geluidisolatie maten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ empy. Er zijn veel meer dingen aan veranderd dan dat jij denkt. Ik ben niet meer dan 20 uur bezig geweest met alleen een window en wat noppenschuim.
Ik was van plan om nog een mod lijst te posten maar dan krijg je een lange saaie lijst.

@ThrillFreak. Dat schuimrubber is te koop bij de Gamma en Praxis. Het zijn idd gewoon geluidisolatie matten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:24

empy

Rijdt rondjes

PilatuS schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 11:42:
@ empy. Er zijn veel meer dingen aan veranderd dan dat jij denkt. Ik ben niet meer dan 20 uur bezig geweest met alleen een window en wat noppenschuim.
Ik was van plan om nog een mod lijst te posten maar dan krijg je een lange saaie lijst.

@ThrillFreak. Dat schuimrubber is te koop bij de Gamma en Praxis. Het zijn idd gewoon geluidisolatie matten.
Ik vond het al zo raar, 20 uur met dat alleen, mijn excuses dat ik zo negatief praatte :)
Ik had gewoon op tijd moeten gaan slapen in plaats van sacharijnig op GoT gaan posten, of aan mijn eigen case moeten gaan werken (die van jou is namelijk veel mooier O-) ) Bij mij hangt de bedrading er zelfs nog half uit :P

Vraagje nog: dat coolplex reservoir, is dat wat? want ik heb namelijk al 2 reservoirs gehad die absoluut niet te ontluchten waren, ik zat namelijk al een beetje naar dat reservoir te kijken, maar ik kon er bijna geen recensies ed over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Maakt niet uit hoor :)

Het reservoir werkt bij mij behoorlijk goed. Goed ontluchten kost alleen wel wat tijd. Bij mij zit het reservoir niet helemaal vol en als er dan lucht in komt zuigt de pomp het net zo hard weer naar beneden. Als je het reservoir vrij vol zal doen gaat het makkelijker.

Wat wel goed werkt is lucht in het reservoir laten komen en dan de pomp uitzetten zodat de lucht kan weg trekken en dan de pomp weer aan totdat er weer aardig wat lucht in het reservoir zit en dan de pomp weer uit. Op die manier kan je het hele systeem binnen een half uur helemaal ontluchten.

Pas als alle lucht er uit is de dop er op doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-08 15:19
Ik heb ook een zwarte lian li. Alleen vind ik je raampje wat minder, en je dempingsmatjes.
De kracht van deze kast vind ik dat hij groot is (ja hèhè). Maar nu stop jij er zo'n klein raampje in, ook die dempingsmatjes maken het erg "knus".

Tevens vind ik dat die dempingsmatjes niet nodig zijn.

Je hebt waterkoeling, hierdoor hoef je weinig via casefans te koelen.
Deze kan je dus zacht zetten. [Edit: die staan dus zacht]

Maar, op dat negatieve na, vind ik het toch wel een mooie kast. Als jij het mooi vindt, houden zo. En voor wat de bedoeling was, vind ik hem mooi gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het window heb ik express zo gemaakt omdat ik vind dat dingen zoals de HDD's en DVD brander niet te zien moeten zijn. Ik wil alleen de dingen laten zien die ik mooi vind om te laten zien.

De dempingsmatten vind ik persoonlijk mooier om te zien dat een stuk metaal van de kast.

Wel bedankt voor het commentaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedgeh
In dat geval, mooi gedaan.

Zelf denk ik dat ik 1 grote aluminium plaat koop, en dat voor mijn 5.25/3.5 inch rek hang. Hier verdwijnen dan direct de kabels van het moederbord in.

Ben je verder nog dingen van plan om te doen? Leuk om gemodde lian li's te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Misschien nog een keer een paar kleine mods doen zoals glowfeet ofzo. Bij mijn vorige PC had ik de HDD led in het reservoir zitten, misschien dat ik dat met deze ook nog ga doen.

Verwijderd

PilatuS schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 18:48:
Ik denk haast dat deze site je wel de oplossing moet kunnen geven.

www.htvision.nl

USB aansturing is wat er is.

• PilatuS
  • Niet online
Opzich zou het nog wel aardig zijn om het LCD'tje aan te sluiten maar ik doe er opzich vrij weinig mee. Dus vandaar dat ik em maar te koop aanbied.

Wel bedankt voor de hulp :)

• Dedgeh
Wat ook leuk is, is zoon PSone LCD'tje. Hier kan je echt enorm veel mee, vooral omdat je er Samurize op kan zetten.
Zelf ben ik hem nu aan het inbouwen, perfect voor Lian Li's aangezien het in de 3x 3.5 inch bay past.

• PilatuS
  • Niet online
Nairety schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:35:
Wat ook leuk is, is zoon PSone LCD'tje. Hier kan je echt enorm veel mee, vooral omdat je er Samurize op kan zetten.
Zelf ben ik hem nu aan het inbouwen, perfect voor Lian Li's aangezien het in de 3x 3.5 inch bay past.
Daar heb je idd helemaal gelijk in. Ik heb wel eens vaker die schermpjes in Lian-Li's gezien. Ook dat je Winamp er op kan zetten is erg vet. Het is ook mooi dat ze lekker makkelijk op de tv-out kunnen.

Ik ga ook maar eens een keer rondkijken naar zo'n ding als ik zin krijg om weer wat aan mijn kast te gaan doen, voorlopig vind ik het nu wel ff best. Ben al lang blij dat alles nu goed draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
hey nice setup, maar ik vraag me af, hoe warm word je northbridge? aangezien hij gelinkt is via heatpipes aan de mosfets en PCI-e controller. en nu heeft hij geen airflow van de origional CPU koeler

edit: ik moet beter eerst lezen dan meteen plaatjes kijken en reageren ;)

strakke loop verder en nice temps,
alleen die foamnoppen geluids demping, helpt dat echt veel en houd het geen warmte vast?

[ Voor 34% gewijzigd door Bulls op 11-08-2006 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zelfs nu met de Core 2 Duo op 3GHz is de NB redelijk koel, ik heb em nog niet boven de 50 gezien.
Dat schuimrubber is meer omdat ik het mooi vind dan om echt geluid te dempen. Ik denk dat het kwa warmte wel mee valt omdat ik nu best goede airflow heb.

De PC maakt sowieso erg weinig lawaai. De voeding maakt nog het meeste geluid maar die ga ik nog vervangen.

Nu met de nieuwe CPU heb ik ook wel mooie 3dmark score's.
3dmark05 zit rond de 12.000.
3dmark06 zit rond de 6000.

Die score's zijn met een lichte GPU overklok. Ik ben nog niet echt bezig geweest om te kijken hoe hard de GPU kan maar ik weet zeker dat ie harder kan dan een XTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb je die gaten bovenin je kast mooi afgewerkt, kan me voorstellen dat een figuurzaag niet ideaal werkt... scherpe randjes ofzo...

Hoe heb je dit gedaan zonder je kast te beschadigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb de bovenkant en de plaat van het window met 2 lagen afplaktape afgeplakt zodat ze onmogelijk beschadigt konden raken. Nadat ik alle gaten er met de figuurzaag uitgehaald heb ben ik nog even vanuit de binnenkant er met een goede vijl langs gegaan om alle scherpe randen weg te krijgen.

Pas toen alle gaten goed waren gelukt heb ik het tape er af gehaalt.
Pagina: 1