TV kaarten advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Smartie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 14:12
Ik ben op zoek naar een TV kaart die in mijn te bouwen mediacenter gaat komen en die:

*kan opnemen op het ene kanaal en kijken op het andere
*signaal van de decoder van @home (dat via een HDMI stekker gaat) snapt
*goed beeld geeft

Kan dit? Zo nee wat zijn de andere mogelijk heden. Coax dat uit de decoder komt aansluiten op de hauppage 500 MCE? Een systeem met een Twinhan DVB-C kaart en CI module en smartcard zie ik niet zitten en kan ook niet kijken en opnemen tegelijk.

Ik hoop snel een keer wat bomen in het bos te zien.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op deze zin na zijn je vragen die met werkelijk minimale inspanning zelf te beantwoorden zijn - waarschijnlijk vind je niets omdat je hier kijkt en niet in Audio & Video...

Maar HDMI in - dat is een steeds relevantere vraag met HD decoders van tegenwoordig. Dus move ik'm ipv slot:

Move VB -> AV

Oslik blyat! Oslik!

• Smartie
Voor de duidelijkheid: advies is ook welkom. Het kan goed mogelijk zo zijn dat het met coax en een hauppage prima gaat. Ik heb echter nog geen idee. Ik wil beter op kunnen nemen dan nu via de kabel (dus mooier beeld ipv lelijke kabelresulutie), maar dat er ondertussen ook naar iets ander TV gekeken kan worden (ook op een goede kwaliteit). HDMI en DVI speelt daarin een belangrijke rol.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 08:00
Smartie schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 17:38:
Ik ben op zoek naar een TV kaart die in mijn te bouwen mediacenter gaat komen en die:

*kan opnemen op het ene kanaal en kijken op het andere
*goed beeld geeft

Kan dit? Zo nee wat zijn de andere mogelijk heden. Coax dat uit de decoder komt aansluiten op de hauppage 500 MCE? Een systeem met een Twinhan DVB-C kaart en CI module en smartcard zie ik niet zitten en kan ook niet kijken en opnemen tegelijk.

Ik hoop snel een keer wat bomen in het bos te zien.
Je wilt digitaal en analoog :?
Dan wordt het twee tv kaarten, denk alleen dat hdmi van Essent beveiligd is. Anders hadden ze wel scart of zo gebruikt.

• Smartie
Termi schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:48:
[...]

Je wilt digitaal en analoog :?
Dan wordt het twee tv kaarten, denk alleen dat hdmi van Essent beveiligd is. Anders hadden ze wel scart of zo gebruikt.
Nee ik wil het signaal wat al gedecoded is dat uit de decoder komt (ik weet niet of dit digitaal of analoog is) via mijn media center laten lopen en zonder verder kwaliteitsverlies doorsturen naar de TV. Ik heb echter geen idee of ik dan kan opnemen op ene kanaal en kijken op het andere kanaal.

Ik heb dus nog geen idee hoe ik dit moet aanpakken. snappie?