Monitor geen hoge resoluties

Pagina: 1
Acties:

• Barry1989
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-10-2021
Aangezien me vorige topic gelijk werd dichtgegooid heb ik een nieuwe gemaakt die volgens mij wel aan de eizen voldoet

Probleem
Ik heb het beeldscherm van mijn laptop eraf gehaald omdat er een grote scheur in zat en de helft van het beeldscherm deed het nog maar. Ik heb een 15’ tft beeldscherm op de externe VGA aansluiting. Bij het opstarten geeft hij gewoon beeld maar zodra je het bureaublad moet zien wordt het beeldscherm zwart (no signal).

Wat heb ik al gedaan
  • Ik heb de computer opgestart in de VGA modus. Toen heb ik geprobeerd de schermresolutie i.p.v. 640X480 8 bit kleuren naar 800X600 8 bit gedaan maar hij zij toen weer no signal. Ik heb ook 1024X768 geprobeerd maar dat hielp ook niet. Het tft scherm kan wel tot 1024X768

wat wil ik
    ik wil een externe monitor hebben aangesloten op de laptop met een resolutie van 800X600 of hoger
    liefst 1024X768
  • Ik heb de originele video drivers van acer opnieuw geïnstalleerd dat hielp ook niet.
  • Ik heb de nieuwste Nvidia drivers geïnstalleerd maar hij gaf een foutmelding bij het installeren. Kan geen stuurprogramma vinden voor de hardware
  • Ik heb geprobeert iets op te zoeken over de resoluties maar kon niks vinden.
  • In het menu geanvanceerd bij waar je de schermresoluties kan instellen staan 3 beeldschermen 2 x plug and play en 1 keer tv out. Je kan daar niet echt kiezen wat je wilt gebruiken.
specificaties
Acer Aspire 1360
30GB
512MB ram
Geforce GO 5200
iiyama 15' bx3814ut

Ik ben ten einde raad

Weten jullie nog iets wat ik kan proberen

Met vriendelijke groet,

Barry

Verwijderd

Ja groeten terug.

Heb je met de functietoetsen gespeeld op de laptop, vaak kan je met een FN toets en een schermpj ergens bovenaan (bij mij onder de F4) wisselen van scherm. Bij het laden van je driver schiet ie misschien terug naar je laptop scherm.

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:25
Op mijn laptop kan ik middels een toetscombinatie wisselen tussen het eigen scherm of een externe monitor.

Edit: Net te laat, volgende keer sneller typen.

[ Voor 19% gewijzigd door ruftman op 03-08-2006 16:52 ]

• Barry1989
Ja dat zou best goed kunnen ik ga het gelijk even uitproberen

edit: paar minuten later...
Het werkt helaas niet als iknaar 800X600 overschakel dan zegt hij weer no signal en ik krijg ook geen signaal door de functie toets te gebruiken

[ Voor 59% gewijzigd door Barry1989 op 03-08-2006 17:00 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:46
Kun je in het BIOS niet instellen dat je de externe aansluiting als primaire monitor wilt gebruiken?
Heb je de 'onboard monitor' uitgeschakelt in apparaatbeheer?

• Barry1989
In de bios staat er nergens wat over.
In apparaatbeheer heb ik 1 van de 2 standaar Plug and Play monitor uitgeschakeld. Ik neem aan dat ik de goeie heb uitgeschakeld om dat het beeldscherm wat ik nu heb aangesloten er op het nog gewoon doet

• Barry1989
Ik heb maar voor windows opnieuw installeren gekozen en het probleem was direct opgelost na het installeren van de video drivers.

Bedankt voor de hulp

Hij kan op slot
Pagina: 1