Toon posts:

phpmyadmin en timestamps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar ik in PHPMyAdmin kan instellen dat deze de timestamps niet aanpast naar de tijd wanneer ik ze aanpas (now())?
Altijd als ik iets verander of een sql-query uitvoer moet ik opletten dat deze datums niet verandert worden.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Welke timestamps? Wat heb je al geprobeerd, wat lukt er niet? Enzovoorts.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je moet dan ook geen TIMESTAMP maar DATETIME gebruiken. TIMESTAMP werkt precies zoals het in de manual staat.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:57
In MySQL5 kun je van een timestamp kolom aangeven of deze bij een insert/update automatisch de huidige datum en tijd als waarde moet krijgen. In oudere versies geldt dat ook voor de eerste timestamp kolom in je tabel. Op een eventuele 2de, 3de etc kolom gebeurd het niet.

Indien je dit niet wilt moet je geen timestamp kolom gebruiken, maar bijvoorbeeld een unsigned medium int.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

frickY schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 17:01:
In MySQL5 kun je van een timestamp kolom aangeven of deze bij een insert/update automatisch de huidige datum en tijd als waarde moet krijgen. In oudere versies geldt dat ook voor de eerste timestamp kolom in je tabel. Op een eventuele 2de, 3de etc kolom gebeurd het niet.
Dat noem ik een workaround en geen oplossing, omdat hetzelfde datamodel dan namelijk niet kan werken in een oudere versie. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:51:
Je moet dan ook geen TIMESTAMP maar DATETIME gebruiken. TIMESTAMP werkt precies zoals het in de manual staat.
thx, ik heb het aangepast en het werk perfect.
Pagina: 1