analoge USB modem 'bezet'

Pagina: 1
Acties:

• Yabadab
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:00

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
Vanwege ING electronic banking moet ik gebruik maken van een anaologe modem om in te bellen.

Aangezien de enige com-poort reeds bezet is door een card-reader heb ik dus een analoge USB-modem.

Iedere keer als ik probeer te bellen geeft hij een 'in bezet' toon. Deze toon krijg je al nog voordat de eerste '0' wordt gedraait. Het vreemde is nu, dat als ik de telefoonkabel aansluit nadat ik de opdracht tot verbinding maken heb gegeven hij het wel goed doet. Het instellen van extra wachttijd voordat het eerste cijfer wordt gedraaid heeft geen invloed.

Ik heb de modem al meerdere COM-poort nummers toegewezen, maar dat brengt geen verbetering.

Heeft iemand een idee, waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

ik zou eerst eens uitsluiten of het niet per-ongeluk aan het modem ligt, heb je al geprobeerd om het modem op een andere pc aan te sluiten en te kijken of je dan wel zonder problemen kan inbellen? verder neem ik aan dat je de laatste drivers hebt gebruikt? wellicht een idee om een pci modem te gebruiken?

• Yabadab

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
deel 2:

Inmiddels heb ik meer ontdekt.
Als ik eerst de stekker van de telefoonkabel uit de modem haal, er weer terug insteek en daarna verbinding maak, doet de modem het goed. Wil ik daarna weer opnieuw inbellen, zal ik weer eerst die stekker eruit en erin moeten doen.
Ook heb ik hetzelfde geprobeerd met de andere kant van de telefoonkabel, dus met de stekker die de muur in gaat, maar daar reageert hij niet op.
Dus zou je denken dat het aan de de stekker/connector op de modem zou liggen. Daarom heb ik geprobeerd om de speling van de stekker in verschillende richtingen te blokkeren, maar ook dat geeft geen verbetering.

Heft iemand hier meer ervaring mee?

Het gaat overigens om een US-Robotics analoge USB modem.

Edit:
PCI modem had ik ook aan gedacht. Maar het moet dan een low-bracket modem zijn en die kon onze automatiseringsleverancier niet leveren.

[ Voor 9% gewijzigd door Yabadab op 04-08-2006 11:15 ]

• Yabadab

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
iemand enig idee?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:51
Het lijkt mij dat de modem de verbinding niet goed afsluit.
Kun je niet via een configuratiescherm je modem resetten?
Of je usb-poort even uitschakelen/inschakelen via apparaatbeheer o.i.d.?

• Yabadab

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
Ik heb het ook al bij de eerste keer na het het opstarten van de pc. Dus kan me niet voorstellen dat het aan het afsluiten ligt.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:46

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Te veel telefoons aangesloten en zo dus de maximale aansluitfactor op je lijn overschreden ?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Yabadab

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
nee. deze modem zit rechtstreeks op de centrale

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:51
Yabadab schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 11:39:
Ik heb het ook al bij de eerste keer na het het opstarten van de pc. Dus kan me niet voorstellen dat het aan het afsluiten ligt.
Een pc start toch gewoon op met de instellingen zoals 'ie is afgesloten?
offtopic:
Waar bemoei ik me ook eigenlijk mee...

• Yabadab

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
ok, ik zal eens kijken hoe het zit met dat afsluiten, maar ik denk niet dat daar de oorzaak gezocht moet worden.

Het probleem zit het ook niet in het verbreken van de telefoonlijn. Immers wanneer ik de telefoonlijn bij de muur verbreek kan ik nog steeds niet inbellen, echter wanneer ik de telefoonstekker uit de modem haal en hem er weer insteek dan kan weer een verbinding maken.

Het vreemde is dus, dat ik vindt dat er in mijn bevindingen geen logica zit. Maar ja, ik neem ze wel waar. :?

Verwijderd

Hoeveel meter kabel zit er tussen de telefooncentrale en het USB modem? Heb je dit al geprobeert met een directe kabel vanaf het modem naar de centrale (max 1 meter)?

Misschien dat je telefoonkabel ergens wat storing opvangt van een 220 kabel of iets in die richting, waardoor je modem iets verkeerd intepreteert ofzo?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:46

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Of aan de andere kant, hoeveel meter USB kabel tussen PC en modem ?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1