contract verlenging of vaste aanstelling?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152901

Topicstarter
Hallo,

Mijn situatie is als volgt.

Ik ben bij mijn huidige werkgever begonnen in augustus 2005.
In de eerste instantie kreeg ik een half-jaar contract, welke na dat half jaar ook weer verlengd werd met een half jaar. Nu is dat 2e half jaar om, en heb ik een nieuw contract onder mn neus geschoven gekregen. M'n baas stond erop dat ik gelijk zou tekenen, maar heb hem gezegd het contract eerst rustig thuis door te willen nemen. Nu staat er in het nieuwe contract dat het wordt aangegaan voor een periode van 1 jaar. Weer geen vaste aanstelling dus!

Wel staat erachter "Na deze periode volgt een vaste aanstelling, danwel beeindiging van het arbeidsverband".

Hij heeft mij een poosje terug al mondeling gezegd dat de voortzetting zou zijn in de vorm van "vast dienstverband". Dit ga ik morgen natuurlijk ook gelijk melden.

Even ter info dit is een klein bedrijfje in de ICT sector. Rest is niet relevant.

Ik zou graag willen weten hoe 'snel' je een vaste aanstelling krijgt tegenwoordig, of dat ie misschien gewoon verplicht is dit te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 14:49

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Een werkgever mag u niet jaren achter elkaar op een tijdelijk contract laten werken. Op een gegeven moment moet hij u een vast contract geven. Doet hij dat niet uit zichzelf, dan kunt u in de volgende situaties een vast contract claimen:

U gaat voor de vierde keer achter elkaar voor dezelfde werkgever werken op een tijdelijk contract. Het vierde contract is dan automatisch een vast contract. Behalve als u er tussendoor een keer drie maanden of meer tussenuit bent geweest. Dan moet u weer opnieuw beginnen met tellen.
Voorbeeld: U werkt zes maanden voor werkgever X. Na afloop krijgt u meteen een nieuw contract voor zes maanden. Als dat contract afgelopen is, krijgt u vier maanden een WW-uitkering. Daarna kunt u weer terecht bij werkgever X. U krijgt weer een contract voor zes maanden. Na die zes maanden wil werkgever X u nog een contract voor drie maanden geven. Dat is inmiddels dus het vierde contract met deze werkgever. Moet werkgever X u nu een vast contract geven? Nee, want u bent er tussen het tweede en derde contract meer dan drie maanden tussenuit geweest. U moet na uw werkloosheid dus opnieuw beginnen met tellen.
U werkt in totaal langer dan drie jaar achter elkaar op een tijdelijk contract voor dezelfde werkgever. Zodra u de drie jaar hebt overschreden, bent u in vaste dienst. Behalve als u er tussendoor drie maanden of meer tussenuit bent geweest. Dan begint er weer een nieuwe periode van drie jaar te lopen. Maar bent u er tussendoor korter dan drie maanden uit geweest, dan neemt u die periode mee bij de berekening wanneer u de drie jaar bereikt.
Voorbeeld: U hebt een contract voor twee jaar met werkgever Y. Na afloop werkt u een maand niet. Vervolgens krijgt u weer een jaarcontract met werkgever Y. Een maand voor afloop van dat contract bereikt u de drie jaar. Een dag later wordt uw jaarcontract vanzelf een vast contract, ook al was dat niet de bedoeling van uw werkgever.
Het is dus belangrijk om bij te houden hoeveel tijdelijke contracten u achter elkaar krijgt en hoelang u in totaal op een tijdelijk contract bij dezelfde werkgever werkt.
Let hierbij ook op het volgende:

het gaat om tijdelijke contracten bij dezelfde werkgever, het hoeft niet steeds om hetzelfde werk te zijn gegaan;
periodes die u via een uitzendbureau voor een werkgever werkt, tellen mee. U werkt feitelijk steeds voor dezelfde werkgever;
in de CAO kan geregeld zijn dat een werkgever u vaker of langer een tijdelijk contract mag geven. Kijk dus altijd wat er in de CAO staat!

brond : kennisring

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit zou dus mn 3e verlenging zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-07 15:15

Gerco

Professional Newbie

Het lijkt me je tweede verlening, derde contract. Je baas is dus nog niet verplicht om je een vast contract aan te bieden. Wat in dat jaarcontract staat klopt, als hij je hierna nog wil houden, is hij verplicht om je een vast contract te geven. Deze keer echter nog niet!

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:10
Nee, 2e verlenging. Na het eerste half jaar kreeg je pas je 1e verlenging, en nu krijg je dus je 2e verlenging welke een jaar is.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gerco schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:30:
Het lijkt me je tweede verlening, derde contract. Je baas is dus nog niet verplicht om je een vast contract aan te bieden. Wat in dat jaarcontract staat klopt, als hij je hierna nog wil houden, is hij verplicht om je een vast contract te geven. Deze keer echter nog niet!
potverdikkie...dit is echt balen!

ik ga het gewoon eisen, en om eerlijk te zijn kan ie niet zonder mij atm.. hij 'moet' wel. Beetje brutaal zijn dan maar hoor, anders kom je nergens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

Jouw baas mag het inderdaad nog 1x voor een bepaalde tijd verlengen. Dat is de 3e keer en dus de laatste keer. De eerst volgende keer dat hij je een contract aanbiedt, is het automatisch voor onbepaalde tijd.

Deliriant isti Romani.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Tegenwoordig een vaste aanstelling.. Die krijg je meestal precies zoals het nu in jouw geval is.
De branche maakt niets uit. Het werkt nu eenmaal zo dat je 3x een contract voor bepaalde tijd kan krijgen, en ik dacht zelf met een maximum van 2 jaar. Dus precies zoals het in jouw situatie is.

Hoe snel je een vate aanstelling krijgt is per werkgever, situatie en persoon verschillend.

Ik heb begin dit jaar een solicitatie gedaan, en daar zou ik per direct in vaste dienst komen. Toen ik vroeg of ze nog meer mensen zochten, kreeg ik te horen, laat ze maar even bellen, als het wat is, trappen we er hier een van de ouwe garde er via het kanton gerecht uit.

Die baan heb ik dus mooi laten schieten :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja erg he, pffff
heb gelukkig nog niets getekend, eerst ff babbelen

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 152901 op 03-08-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Anoniem: 152901 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:44:
ja erg he, pffff
heb gelukkig nog niets getekend, eerst ff babbelen
Hou wel in je achterhoofd: Je bent nu officieel werkloos. Er is nog geen dienstverband op papier zolang er niet getekend is. Ik zou als ik jou was direct tekenen, en daarna pas aankaarten. Je bent dan zeker van een jaar inkomsten.

Daarbij ben jij zo vrij als wat om rustig verder rond te kijken en te soliciteren. Je hebt een opzegtermijn van een maand, nooit langer. Als je op gesprek gaat bij de werkgever, gooi het dan niet op: Je had al een vaste aanstelling toegezegd mondeling, maar op dat je zekerheid wil, en vastigheid. Zodra jij gaat vertellen dat je opzoek gaat naar ander werk, gooi je je eigen glazen in waarschijnlijk. Dus hou dat voor je.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:59
RaZ schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:54:
[...]

Hou wel in je achterhoofd: Je bent nu officieel werkloos. Er is nog geen dienstverband op papier zolang er niet getekend is. Ik zou als ik jou was direct tekenen, en daarna pas aankaarten. Je bent dan zeker van een jaar inkomsten.
Goed advies hoor, eerst iets tekenen, daarna zeggen dat je het er niet mee eens bent. Doe jij altijd op deze manier zaken? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

THM0 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 18:23:
[...]

Goed advies hoor, eerst iets tekenen, daarna zeggen dat je het er niet mee eens bent. Doe jij altijd op deze manier zaken? |:(
Blijkbaar is het nodig, de werkgever heeft mondeling toegezegd dat het een vast aanstelling zou worden, maar komt met een tijdelijk contract die hij per direct getekend wil hebben.

Als de TS eerst in gesprek gaat, en de handtekening van de werkgever staat er nog niet in 2voud op, gooi je je eigen ramen in.

Als ik gedwongen word om op safe te spelen, ja, dan doe ik op die manier zaken.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Bij deze vraag is de exacte datum van ingang van het 'aflopende' contract van belang. Als die al verstreken is, is er een kans dat er automatisch van rechtswege een verlenging heeft plaatsgevonden. Dit soort zaken hoor je namelijk voor de afloop van de arbeidsovereenkomst bepaalde tijd te regelen.
RaZ schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:54:
[...]

Hou wel in je achterhoofd: Je bent nu officieel werkloos. Er is nog geen dienstverband op papier zolang er niet getekend is.
Nee hoor, hij is niet werkloos. Als hij na het verstrijken van een dienstverband nog arbeid verricht, is er op zijn minst sprake van een 'vermoeden van dienstbetrekking', waarmee je voor de kantonrechter een heel goede kans maakt. Een werkgever mag het zover gewoon niet laten komen. Als er nog niets is getekend op de eerste dag na het verstrijken, moet hij je gewoon verzoeken de werkplek te verlaten.

[ Voor 52% gewijzigd door Henk007 op 03-08-2006 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 23:18

paQ

Saryon schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:33:
Jouw baas mag het inderdaad nog 1x voor een bepaalde tijd verlengen. Dat is de 3e keer en dus de laatste keer. De eerst volgende keer dat hij je een contract aanbiedt, is het automatisch voor onbepaalde tijd.
correct

met de voorwaarden:
dat de verlenging nooit korter duurt dan de voorgaande periode
en
dat er maar 2 keer verlengd mag worden
en
dit niet de 3 jaar mag passeren

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07 21:31
Officieel mag je baas nog 1 keer een tijdelijk contract aanbieden. Omdat hij al mondeling had toegezegt dat je een vastcontract zou krijgen, kun je het hard spelen. Dus zeggen in de trend van 'een vastcontract of anders ben ik weg'. Dan loop je het risico dat je (bijna) per direct werkeloos op straat komt te staan. Dan moet je maar hopen dat je ooit zo snel een andere baan kunt regelen.
(Het feit dat hij je heeft verteld dat je in vaste dienst kunt komen, maar toch met een 1jarig contract op de proppen komt zegt natuurlijk ook al iets.)

Met de wetgeving van tegenwoordig wil je dat waarschijnlijk niet, dan zou beter dit nieuwe contract aan kunnen nemen met de gedacht dat je zeker weet dat je voor 1 jaar inkomsten hebt. In de loop van dat jaar kun je uitgebreidt om je heen kijken wat je met je toekomst wilt gaan doen.
Dat laatste lijkt me een iets rustigere gedacht.

Ik weet verder ook niet wat je positie is? Is dit een bijbaan, of zit je nog met een-huisje-boompje-beestje wat je ook nog moet voorzien. Ook dat soort dingen spelen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-07 07:37

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Als er op je contract al een handtekening van het bedrijf staat kan je je eigen handtekening er alvast opzetten en dan hard spelen. Dus aangeven "vaste aanstelling zoals verteld is" als je baas dan terug gaat krabbelen en "raar"(zoals ontslaan enzo) gaat doen alsnog het contract overhandigen. Je zou natuurlijk het contract gewoon kunnen vernietigen mocht het niet nodig zijn. Zomaar een idee, maar als je het zeker wil weten ga je naar de rechtswinkel. Zoals je al kan lezen staat de baas in zijn recht ivm een tijdelijke verlenging, dus zal je weinig kans maken op iets beters.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-07 15:55

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Het gaat steeds vaker zo. Ik heb al twee keer 3 maanden verplicht thuis gezeten, omdat ik of teveel verlengingen had, of langer dan 3 jaar in dienst dreigde te blijven. Omdat vaste banen daar niet waren, was het kiezen of delen, zelfs al is er gewoon geld voor je. Heb het zo een jaar of 10 vol gehouden, maar ben nu uiteindelijk er toch weg. Helaas zal het bij de nieuwe werkgever niet veel anders gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 06:30

MeNTaL_TO

The future is not set

(jarig!)
Wat ik me afvraag, mag je een half jaar contract verlengen met een jaarcontract? Volgens mij mag je alleen verlengen met dezelfde periode.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
MeNTaL_TO schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:18:
Wat ik me afvraag, mag je een half jaar contract verlengen met een jaarcontract? Volgens mij mag je alleen verlengen met dezelfde periode.
Dat kan volgens mij gewoon zonder problemen.

Mijn vorige werkgever wilde zoiets ook bij mij flikken. Eerst een half jaar contract en daarna zouden ze kijken of het allemaal wel klikte en zou ik een 1 jarige contract krijgen.

Na 2 maanden indienst gaf ik aan dat ik een andere job kon krijgen met een contract voor onbepaalde tijd.(we zaten op dat moment best wel in een chaotische fase, migraties, data-cleanings etc..). Ze wilde mij dus niet kwijt en konden niks anders doen dan mij ook een contract voor onbepaalde tijd geven. :+

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Op zichzelf moet het wel mogelijk zijn om in de ICT een andre baan te vinden Kijk even rond of er genoeg banen te vinden zijn die voor je intressant zijn.

Kaart het aan bij je baas. Of je het hard kunt spelen hangt van jou, je baas en de arbeidsmarkt mogelijkheden af. Geef aan dat hij het had belooft en dat de ICT markt aantrekt.
etc......

Je krijgt toch wel salaris verhogen als je "bijtekend"? })

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Hoe snel je een vast contract krijgt ligt helemaal aan jezelf. Als ze je echt willen hebben kun je dat ook gelijk krijgen. Ga morgen gewoon om de tafel zitten met je baas en vraag gewoon waarom je geen vast contract hebt gekregen hoewel hij je dat wel mondeling heeft toegezegd. Ga niet eisen maar zeg dat je er wel op gerekend had.

Tevens is het nooit slecht om je positie op de arbeidsmarkt in de gaten te houden. Kennis van salarissen in gelijke functies in dezelfde branche is een pre bij het onderhandelen over een contract. Werkvreugde is 1, maar afgezet worden door je baas is nooit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17
Ik zou je willen vragen je wat dieper in het arbeidsrecht te verdiepen en die kennis te gebruiken bij je antwoorden en adviezen in dit forum.
Daarbij ben jij zo vrij als wat om rustig verder rond te kijken en te soliciteren. Je hebt een opzegtermijn van een maand, nooit langer.
Niet correct. Een contract voor bepaalde termijn waarin geen opzegtermijn is opgenomen is niet tussentijds opzegbaar zonder wederzijdse instemming. Ik zou TS dan ook adviseren om er in elk geval voor te zorgen dat er een opzegtermijn is opgenomen als hij toch geen contract voor bepaalde tijd kan krijgen zodat hij alle vrijheid heeft om om te zien naar een nieuwe werkgever.

Overigens kreeg ik bij mijn werkgever (grote multinational) direct een contract voor onbepaalde tijd als starter. Voor de rest kun je stellen dat elke werkgever die meer dan 1 contract voor bepaalde tijd aanbiedt weinig vertrouwen in z'n werknemer heeft, danwel ondernemers risico probeert af te wentelen op de werknemer. Beide gevallen zouden toch een lichte hint moeten vormen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Rukapul schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:13:
[...]

Ik zou je willen vragen je wat dieper in het arbeidsrecht te verdiepen en die kennis te gebruiken bij je antwoorden en adviezen in dit forum.
Ik dubbelcheck ff
[...]

Niet correct. Een contract voor bepaalde termijn waarin geen opzegtermijn is opgenomen is niet tussentijds opzegbaar zonder wederzijdse instemming. [..]
In Artikel 672 lid 2 staat niets vermeld over wat er wel of niet in een contract staat betreft opzegtermijn.
2. De door de werkgever in acht te nemen termijn van opzegging bedraagt bij een dienstbetrekking die op de dag van opzegging:
a. korter dan vijf jaar heeft geduurd; één maand.
Wat lees ik verkeerd dan?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-07 15:23
Is andere topic al geweest over contracten voor bepaalde tijd.

Je kunt niet opzeggen, of er moet in de CAO of in je contract iets staan over opzegtermijn bij contract voor bepaalde tijd.
De wet zegt anders, dat contract uitgediend moet worden.
Werkt natuurlijk 2 kanten op, je werkgever kan je ook niet zomaar kwijt als er geen opzegtermijn bestaat.

Meeste CAOs kennen dus wel opzegtermijn voor contracten bepaalde tijd, maar de horeca, zoals in ander topic ergens stond niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wow, bedankt voor de reacties so far.
Ja, ik heb iets salarisverhoging gekregen, maar ben binnekort ook jarig, dit komt er nog eens bovenop toch?
Verder loopt mijn contract af op 20 augustus, het nieuwe heb ik nog niet getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MeNTaL_TO schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:18:
Dit dacht ik dus ook, maar alles spreekt tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sybr_E-N schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:10:
ik weet verder ook niet wat je positie is? Is dit een bijbaan, of zit je nog met een-huisje-boompje-beestje wat je ook nog moet voorzien. Ook dat soort dingen spelen mee.
Dit is een fulltime job, ben systeembeheerder en ook doe ik onderhoud aan netwerken etc bij klanten van ons (MKB). En ja, ik heb boompje en beestje, alleen het huisje "nog" niet.. Dat is mn punt juist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Anoniem: 152901 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 08:45:
wow, bedankt voor de reacties so far.
Ja, ik heb iets salarisverhoging gekregen, maar ben binnekort ook jarig, dit komt er nog eens bovenop toch?
:?

wat komt er bovenop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik bedoel als je verjaart, krijg je automatisch (normaal gesproken) toch ook opslag bovenop je huidige salaris, of heb ik dit verkeerd?

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 152901 op 04-08-2006 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

waarom?
alleen je minimum jeugd salaris stijgt

dacht je echt dat je tot je 65e, met je verjaardag een verhoging kreeg? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:47
Anoniem: 152901 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 08:50:
[...]

Dit is een fulltime job, ben systeembeheerder en ook doe ik onderhoud aan netwerken etc bij klanten van ons (MKB). En ja, ik heb boompje en beestje, alleen het huisje "nog" niet.. Dat is mn punt juist..
Voor dat huisje heb je toch een 'werkgeversverklaring' ?
Anoniem: 152901 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 08:45:
Verder loopt mijn contract af op 20 augustus, het nieuwe heb ik nog niet getekend.
Dat betekent als je niets tekent en je werkgever laat je na de 20ste wel gewoon werken, dat je dan automatisch weer een contract voor een half jaar hebt.

[ Voor 31% gewijzigd door StevenK op 04-08-2006 09:49 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 21:31

Cyphax

Moderator LNX
Anoniem: 152901 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 08:50:
[...]

Als "huisje" betekent dat je bang bent dat je geen hypotheek zou kunnen krijgen: dat lukt ook wel met dat jaarcontract. Als je hier nu niet op in gaat en je gaat ander werk zoeken krijg je ook een tijdelijk contract dat een paar keer verlengt kan worden, terwijl deze verlenging bij deze werkgever zeker de laatste gaat zijn voor een tijdelijk contract (of einde dienstverband). Ik denk dat het het slimst is om dit contract te tekenen, tijdelijk of niet.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-07 09:43
Misschien ff een tip die voor topicstarter niet geheel relevant is, want na het aangeboden contract kan de werkgever hem enkel nog een contract voor onbepaalde tijd aanbieden.

Laat gewoon in je tijdelijke contract opnemen dat wanneer deze afloopt en er verlengt wordt dat dit enkel dmv een contract van onbepaalde tijd kan. Heb dit nu reeds twee keer zo geregeld en beide werkgevers hadden er geen probleem mee.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Overigens zou ik wanneer ik een contract voor bepaalde tijd aan zou gaan en zekerheid voor mij een issue zijn zijn, nooit een contract voor bepaalde tijd accepteren waarin een opzeggingsmogelijkheid voor de werkgever opgenomen is.

En andersom net zo: ik zou ook geen tijdelijk contract accepteren waarin de opzeggingsmogelijkheid voor de werknemer ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
StevenK schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 10:23:
Overigens zou ik wanneer ik een contract voor bepaalde tijd aan zou gaan en zekerheid voor mij een issue zijn zijn, nooit een contract voor bepaalde tijd accepteren waarin een opzeggingsmogelijkheid voor de werkgever opgenomen is.

En andersom net zo: ik zou ook geen tijdelijk contract accepteren waarin de opzeggingsmogelijkheid voor de werknemer ontbreekt.
In dit nieuwe contract staat :

Na deze periode (dus 1 jaar) volgt een vaste aanstelling, danwel beindiging van het arbeidsverband. Als werknemer of werkgever dee overeenkomst tussentijds wil beeindigen, dan geldt hiervoor de wettelijk vastgestelde termijn van 1 maand.

Toch vragen om inbepaalde tijd kan dan geen kwaad toch? Als hij er moeilijk over doet, stem ik hier wel mee in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ben ermee ingestemd, uiteindelijk mag je blij zijn dat überhaupt werk hebt.
Na deze verlenging automatisch een onbepaalde tijd contract.

Thanks all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184049

Ik had eerst een half jaar contract, toen een 1,5 jaar contract en nu een jaar contract en hierna een vaste aanstelling..... tegenwoordig houden ze je zo lang mogelijk aan een lijntje voordat je een vast contract krijgt..... leuk is het niet maar je kunt er niks tegen beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17
StevenK schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 10:23:
Waarom niet? Werkgever heeft nog steeds een ontslagvergunning nodig of moet naar het kantongerecht voor ontbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Rukapul schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:24:
[...]

Waarom niet? Werkgever heeft nog steeds een ontslagvergunning nodig of moet naar het kantongerecht voor ontbinding.
Maar stel dat de werkgever tot ontslag over wil gaan, terwijl er geen opzegtermijn is bepaald voor de werkgever, dan krijgt de werknemer een hogere vergoeding.

Pagina: 1