Toon posts:

Multiple monitor stands?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee waar je zo'n ding als particulier in nederland kan aanschaffen? Ik google me een ongeluk en kom alleen op vage sites terecht, die of alleen aan bedrijven leveren, of niet aan europeanen leveren, etc, etc. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets moeilijk te maken is, of veel moet kosten. Het betreft hier tenslotte gewoon 2 vesa mounts en een paar stalen balken die aan elkaar gelast moeten worden. Deze foto komt van ergoindemand, en daar kan ik hem waarschijnlijk wel bestellen voor $250, exclusief verzendkosten en belasting. Kom ik dus ongeveer op het dubbele uit. Ik zoek dus een Nederlandse leverancier die voor een normale prijs zo'n soort multi LCD stand verkoopt. Iemand enig idee?!

Afbeeldingslocatie: http://ergoindemand.com/images_cte/KTP220_desk_cte.jpg

Verwijderd

Kijk eens bij Ergotron
Let er wel op dat de kosten best hoog kunnen uitpakken.

-- Stefan (en zijn megamonitor setup).

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Misco heeft deze. Alleen weet ik niet of je daar zonder meer als particulier kunt bestellen - maar anders is er vast wel iemand bereid dat voor je te doen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
STD: ik ben zeer onder de indruk van je opstelling, en bedankt voor de link. Dit soort bedrijven heb ik zelf ook kunnen vinden, maar vaak als er voornamelijk aan bedrijven en overheidsinstellingen geleverd word, en er geen prijzen op de site vermeld staan, dan ga ik al uit van het ergste. :)

The_Eagle: bedankt voor de link, maar het is niet helemaal wat ik zoek. Ik zoek een deskstand waar je twee monitoren horizontaal aan kan schroeven.

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09-2025

merijnen

Beam Me Up Scotty!

Verwijderd

Topicstarter
Niet echt. :) Dat is al weer veel te ingewikkeld, met 2 draaiende armen en bureaumontage. Wat ik zoek is gewoon een normale monitor voet, maar met een horizontale balk met aan de uiteinden een vesa mount zodat je 2 monitoren kan ophangen. Maar dat is dus ook het probleem waar ik op stuitte, dat je eigenlijk alleen van die hele dure omslachtige oplossingen kan vinden voor de medische industrie, of voor day traders, etc.

Zo'n ding dus: Afbeeldingslocatie: http://www.inventorysource.com/images/dh/t_DHMVDMS.jpg

Verwijderd

Ik vermoed dat de goedkoopste oplossing zelf (laten) maken is.

Vesa connectoren is redelijk makelijk aan te komen of zelfs te maken. Vervolgens naar een willekeurig metaalbewerkings bedrijf en een plaatje staal/alu als onderkant en twee balkjes in T vorm. Je kan dan zelf de afstand tussen de aansluitingen bepalen en ook een gat in de buizen/balkjes laten zagen/boren om de draden netjes door de voet naar achter te leiden.

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 15:05
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 21:55:
Ik vermoed dat de goedkoopste oplossing zelf (laten) maken is.

Vesa connectoren is redelijk makelijk aan te komen of zelfs te maken. Vervolgens naar een willekeurig metaalbewerkings bedrijf en een plaatje staal/alu als onderkant en twee balkjes in T vorm. Je kan dan zelf de afstand tussen de aansluitingen bepalen en ook een gat in de buizen/balkjes laten zagen/boren om de draden netjes door de voet naar achter te leiden.
Niks aan toe te voegen :) . Iedere monitor heeft wel een eigen afmeting dus je zit altijd aan een soort monitor vast op het moment je zo'n stand koopt. Ik zou zeggen kies je monitoren uit en zoek de onderlinge afstand uit en laat ze maken. Custum made heeft ook altijd wel iets persoonlijks of eigen smaak.

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, laten maken is een optie. Ik zal eens kijken of ik een goeie metaalbewerker hier in de buurt kan vinden. Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1