Ja; dat kan.. Met Wakeup on Ring in je bios en een modem die dat ondersteund. Maar of dat via GSM ook kan? Misschien hebben ze modems die WoR ondersteunen en waarbij je een simkaart erin kan drukken..
[ Voor 36% gewijzigd door Krypt op 03-08-2006 16:18 ]
1 (van vaartuigen) afmeren
2 onderweg pauzeren om uit te rusten of iets te gebruiken => pleisteren
aan·leg·gen2 (ov.ww.)
1 (een vaartuig) afmeren
2 (een wapen) richten
3 tegen of om iets aanbrengen
4 doen overeenkomstig een bepaald doel => aanpakken
5 bezig zijn tot stand te brengen
Zo moeilijk kan het dus niet zijn...
Eerst het probleem, dan de oplossing
ah dit is ook tweakers.be dus
Verbinden met je pc kan, als je telefoon dat ondersteunt.
[ Voor 19% gewijzigd door Noork op 03-08-2006 16:41 ]
1. Een datakabel
Gebruik een datakabel en de bijhorende software om je pc met de telefoon te verbinden. Ik geloof alleen niet dat er een merk telefoons is waarmee je ook op die manier kan bellen via je pc. SMS berichten sturen en dergelijke kan wel.
2. Een BlueTooth verbinding
Rust je pc uit met BlueTooth, en gebruik BlueTooth software om met je telefoon te communiceren, zo kan je je telefoon beheren, en je pc als "headset" gebruiken.
3. Een GSM modem
Een GSM modem kan zowel intern als extern uitgevoerd zijn. Ze worden meestel gebruikt voor mobiele dataoverdracht, of voor een internetverbinding op plaatsen waar nog geen telefoonlijn of kabel is. GSM modems zijn wel duur, en lastig te verkrijgen.
aanleggen is hier aanzetten. Mijn vraag is dus of ik met m'n GSM m'n PC fysisch kan aanzetten.
telefonneke verstaan jullie echter wel LOL.
thx voor de replies !
INTERPOL schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:33:
Juist, was ik vergeten...Nederlands dus.
aanleggen is hier aanzetten. Mijn vraag is dus of ik met m'n GSM m'n PC fysisch kan aanzetten.
telefonneke verstaan jullie echter wel LOL.
thx voor de replies !
En met fysisch bedoel je dan waarschijnlijk fysiek ?
(Belgisch wordt telkens beter, joepie !)
Eerst het probleem, dan de oplossing
Onder andere: Computer starten met telefoon
[ Voor 44% gewijzigd door Nevie op 03-08-2006 16:40 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
[ Voor 10% gewijzigd door naftebakje op 03-08-2006 16:45 ]
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
't ligt een beetje aan de vorm van de GSM en of je aan/uitknop veel uitsteekt. Maar als je met de punt van je telefoon probeert zal het waarschijnlijk wel lukken.
[/flauw]
SinergyX: dan moet je natuurlijk wel uitkijken welke trilstand je gebruikt, hij mag dan niet langer dan 4 seconden achter elkaar trillen.
Verwijderd
Als je een 2e relais gebruikt die het eerste relais uitschakeld als de pc aangaat dan is het geen probleem als de telefoon langer overgaatSinergyX: dan moet je natuurlijk wel uitkijken welke trilstand je gebruikt, hij mag dan niet langer dan 4 seconden achter elkaar trillen.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 16:53 ]
FreeReef.nl
Op zich wel leuke oplossingDecon Frost schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 22:38:
Knip je draadje van je speaker door, Hnag er dan een "Relay" tussen, sluit de andere kant van de "Relay" aan op de kabel van je aan en uit switch, maak een beltoon van 1piepje die een fracktie van een seconden duurd, bel die gsm met een andere en et voila hij gaat aan...... laat hem niet te lang overgaan want dan gaat je pc weer uit...... ofwel als je pc aanstaat en je belt je mobiel... dan zal hij afsluiten.
Alleen wat doe je als er iemand van een of ander achterlijk reclame bureau je precies op die gsm belt net als je bezig bent bijvoorbeeld je bios te upgraden ofzo?
constructie even losmaken? Maar wat dan als je net effe zit te gamen? ik denk dat het handiger is om er iets meer logica in te bouwen.
Overigens heet een Relay in nederland een relais.
ik vraag me af of dat relais niet beter vervangen kan worden door een optocoupler en een weerstandje. Ik ben bang dat je met een relais misschien te veel trekt van je foontje.
Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.
gelieven niet alle Belgen over dezelfde kam te scherenNoork schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:27:
Pfoe, het is geen tweakers.be
edit:
ah dit is ook tweakers.be dus
Verbinden met je pc kan, als je telefoon dat ondersteunt.
[ Voor 3% gewijzigd door Icekiller2k6 op 04-08-2006 11:59 ]
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
beetje lastig met al die cookies try this one:
http://www.conrad.nl/scri...ge_to_display=fromoutside
My favorite programming language is solder.
Dat is die dinges van Velleman, perfect geschikt dus.Puch-Maxi schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:11:
[...]
beetje lastig met al die cookies try this one:
http://www.conrad.nl/scri...ge_to_display=fromoutside
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Edit: En het topic in een goed subforum zetten helpt ook wel: dit hoort in Elektronica.
[ Voor 57% gewijzigd door Sprite_tm op 05-08-2006 13:13 ]
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Dit topic is gesloten.
![]()