Toon posts:

[VBA] (Excel) form verbergen tot er een toets ingedrukt word

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een werkmap waarbij gebruikers gegevens in kunnen vullen via userforms. Nu start de werkmap met een hoofdmenu en daar wil ik een knop op zetten waarmee je kunt kiezen om de werkmap te bekijken.

Nu doe ik dit als volgt:
code:
1
2
3
Private Sub cmd_raadplegen_Click()
    Hoofdmenu.Hide
End Sub

Ik wil dit echter veranderen omdat gebruikers nu niet makkelijk terug kunnen keren naar het hoofdmenu. Het liefst wil ik dat men terugkeerd naar het hoofdmenu als er een toets wordt ingedrukt. Maar weet iemand hoe ik dat kan realiseren?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ah, een Excel probleem. Daar weten ze in Officesuites en -software wel raad mee denk ik ;)

Move -> Officesuites en -software.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:12
Waarom niet in iedere sheet een knop (commandbutton) om terug te komen naar je hoofdmenu. Schrijf een macrootje met als enige opdracht Hoofdmenu.Hide en koppel die aan die knop.
Je kan die knop tussen je cellen kwijt of ergens in je knoppenbalken.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb een vrijwel komplete app in Excel/VBA geschreven voor adressen te verwerken. Daar werkte ik ook met een form. met het maken van de macro heb ik gekozen voor een sneltoets. Zodra het form werd afgesloten, kon je dmv een snel-toets dat ding weer openen.

Aangezien jij het form hide, zou je eventueel kunnen kijken of je in je app een sneltoets kan maken die Hoofdmenu.Show triggerd. Of het kan weet ik niet, geen excel tot mijn beschikking hier.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de mogelijkheid overwogen om inderdaad een knop in een cel te zetten. Het mooiste vind ik het op de manier zoals ik hierboven omschreef, dus als dat mogelijk is zou ik blij zijn.

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:20:
Ik heb een vrijwel komplete app in Excel/VBA geschreven voor adressen te verwerken. Daar werkte ik ook met een form. met het maken van de macro heb ik gekozen voor een sneltoets. Zodra het form werd afgesloten, kon je dmv een snel-toets dat ding weer openen.

Aangezien jij het form hide, zou je eventueel kunnen kijken of je in je app een sneltoets kan maken die Hoofdmenu.Show triggerd. Of het kan weet ik niet, geen excel tot mijn beschikking hier.
ok, ga ik vanavond proberen, dat is inderdaad ook een oplossing. Dan kan ik voor dat ik het form hide een msgbox gebruiken waarin de sneltoets staat.
Pagina: 1