Toon posts:

[wifi] DIY interne wireless antenne voor IBM thinkpad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een minipci wlan kaartje voor mijn ibm thinkpad gekocht, maar het kreng (de laptop dus) heeft geen antenne ingebouwd. Nu heb ik niet zo'n zin om zo'n antenne te gaan kopen vanwege de giga-levertijden enzo, dus dacht ik... ik kan dat zelf ook wel!

Vandaar dat ik een interne DIY-wireless antenne wil maken voor mijn IBM ThinkPad A30. Maar hoe? Waaraan moet een goede antenne voldoen?

De hardware maintenance manual behorende bij de laptop lijkt te suggereren dat een antenne niets meer is dan een paar draadjes die naar het beeldscherm geleid worden, is dat correct? (zie url]ftp://ftp.software.ibm.com/pc/pccbbs/mobiles_pdf/92p1902.pdf[/url], pagina 135)

Is ieder willekeurig draad goed, of moet ik er speciale kabels voor geruiken?

Hebben jullie tips, suggesties, adviezen etc? ik lees ze graag!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Een pringles bus werkt toppie :)

http://www.oreillynet.com/cs/weblog/view/wlg/448

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik al gelezen ja. Leuk stukje. Het enige probleem is dat ie niet zo makkelijk in een laptop te bouwen is 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 15:54 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Behoort een gewoon pcmcia wifi kaartje niet tot de mogelijkheden?

De connectoren op die mini pci kaartje zijn vaak erg fijn en fragiel, dus je zult er op z'n minst zeer fijne apparatuur voor nodig hebben, waarschijnlijk zelfs op SMD niveau (stekkertjes solderen e.d.)

Het lijkt mij persoonlijk een zeer lastig werkje om die zooi in elkaar te krijgen, dus ik raad je eerder aan een pcmcia wifi kaartje te kopen

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:07:
Behoort een gewoon pcmcia wifi kaartje niet tot de mogelijkheden?
[...]
Het lijkt mij persoonlijk een zeer lastig werkje om die zooi in elkaar te krijgen, dus ik raad je eerder aan een pcmcia wifi kaartje te kopen
Ja en nee. Ik heb nu een gewoon pcmcia wifi kaartje, maar daar wil ik graag vanaf om wat extra usb-poorten te hebben etc. (port replicator werkt niet, de onboard usb dingen zijn 1.1 en ik heb 2.0 nodig)

Ik ben niet vies van een beetje solderen, dus als dat niet anders gaat, het zij zo :)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-04 11:55

BHQ

Voor de Thinkpad was er iig een projectje (kan de site niet meer vinden) waarbij er een setje kabeltjes besteld werd, de halve laptop werd opgengebroken om de draadjes via het scherm te laten lopen..

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Of je koopt gewoon een USB WiFi adapter ;)

Verwijderd

Topicstarter
emmm... al die kant en klare oplossingen zoals pcmcia kaartjes, usb dongles of toch maar utp kabels... ze werken wel, maar da's niet echt tweaker-achtig. Ik wil gewoon lekker prollen en de boel zelf aan de slag krijgen! ;)
Pagina: 1