Toon posts:

Printer sharen zelfs na FAQ een ramp.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hy,
De situatie zit als volgt.
- 1 XP PC met printer
- 2 Win98SE PC's waarvan 1 PC een printer heeft.

Alle PC's zitten op een draadloze router en zitten hiermee allen op het net.
Ze zitten in dezelde werkgroep en op hetzelfde subnet.

Bij "network neighbourhood" zien ze elkaar direct en pingen werkt zonder probleem.

Maar nu :

1 Van de Win98SE PC's heeft een printer die aangesloten is op de poort LPT1 en de andere Win98SE PC zou op deze printer ook moeten kunnen printen maar dit werkt niet.

Alle PC's sharen alles behalve de Win98SE bak met de printer aangesloten.
Als ik hier bestanden/printers wil sharen krijg ik de foutmelding " error 2114 de share is niet gemaakt ". :(

Ik heb in de faqs al gezocht en daar stond dat je printerdelen moet installeren bij netwerken ( maar dit was al geïnstalleerd ), maar als ik deze functie aanvink moet ik de PC herstarten, maar na de herstart staan deze functies terug uitgevinkt en is de printer niet gedeeld. 8)7 8)7 8)7

Graag jullie hulp.

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:07
de functie deleten en eens opnieuw installeren?

BOE

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik reeds 3 keer geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Ik krijf steeds de 2114 error als ik iets probeer te sharen.
Het strafste is dat de PC wel onder network neighbourhood verschijnt als lege PC omdat er niets geshared is dus alles zou toch moeten werken.

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

http://66.249.93.104/sear...|lang_nl&client=firefox-a

Error Message:
XX is not accessible. Unknown Error 2114
Translation:
Occurs when Client for Microsoft Networks is installed without the file and print sharing component.
Solution:
Click Start, Settings, and Control Panel. Double-click the Network icon. Click Add, Service, and Add. Click File And rinter Sharing For Microsoft and click OK. Click OK again and restart your computer.

Zo. 5 sec 8)7

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Topicstarter
Tja dat had ik ook al gevonden en uitgevoerd en toch nog steeds de 2114 error.

Dat is juist het moeilijke van de zaak.

Voor ik mijn vraag hier postte had ik dat ook als gevonden en gedaan.
( dat bedoel ik met FAQ )

Dus nog steeds alle hulp welkom !!! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee ???

1 printer delen in configuratiescherm/netwerk is aangevinkt maar na reboot terug leeg.
2 net use lpt1........... helpt niet omdat de printer niet shared is.
3 Als ik de printer wil sharen krijg ik error 2114 ( maar dan sta ik terug bij punt 1 )

8)7 8)7 8)7

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
How to Remove and Reinstall Dial-Up Networking and TCP/IP Files
probeer dat 'ns?
En als dat niet werkt, zou ik voor een herinstall gaan ;)

edit: Err Msg: \\<Computername> Is Not Accessible. Unknown Error 2114.
Ik denk dat je toch ff moet dubbelchecken of file and printer sharing wel geïnstalleerd is :)

[ Voor 28% gewijzigd door the_stickie op 03-08-2006 17:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat een reïnstall de komende 2 weken niet te doen is door drukte in kantoor.

De computer is wel accessable maar er zijn geen shares ( als ik shares opzet error 2114 )
Het rare is dat ik bestand/printer deling aanvink en dat na reboot de vakjes terug leeg zijn .

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Het lijkt erop dat je niet voldoende rechten hebt op de betreffende pc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg nergens een foutmelding over rechten maar het is het proberen waard.

Hoe kan ik deze rechten dan veranderen .

Verwijderd

Eigenschappen van de printer opvragen en naar tabblad Rechten / Sharing gaan.

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 18:42:
Ik krijg nergens een foutmelding over rechten maar het is het proberen waard.

Hoe kan ik deze rechten dan veranderen .
Ik bedoelde meer, admin rechten. ben je niet als een gewone gebruiker ingelogd ?

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

op allebei de pc's moet je dezelfde profiel naam hebben.
Ja ook windows 98 heeft dat ;)
in de windows folder alle *.pwl files weg gooien.
pc herstarten en op beide pc's met dezelfde gebruikers naam en ww inloggen dan zou het moeten lukken.
dus zorg op beide win98 bakken dat je bv met administrator ingelogd staat hoeft niet perse met ww maar kan wel. dan zou het geen probleem moeten zijn.

niet helemaal goed gelezen, zie ik :)
maar het is zowieso aan te raden om dezelfde profile naam te hebben in je 98 als xp. iedergeval zelfde naam als het account met de juiste rechten. dit verhelpt ook gezeur wat je kan hebben als je bv vanuit 98 share's op die xp wil benaderen of andersom.

[ Voor 27% gewijzigd door Hubert op 03-08-2006 22:39 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
welke printer ?

D'r zijn drivers die niet geshared willen worden

[ Voor 63% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 04-08-2006 22:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
De printer is een HP Laserjet 2100, maar files kunnen ook niet geshared worden.

Wat ik geprobeerd heb :
- Alle netwerk adapters en protocollen weg gedaan
- Adapters geherinstalleerd.
- TCP/IP met 192.168.0.155
- Subnet 255.255.255.0
- Alle PC's hebben hetzelde login en password en zitten in dezelfde werkgroep.

De computer is nu terug zichtbaar in netwerkomgeving vanop de andere PC's.

MAAR als ik bv "mijn documenten" wil sharen krijg ik de foutmelding error 2114 de share is niet gemaakt, zelfde liedje met de printer.

Ik heb reeds meerdere keren de bestand/printer delen service gedelete en geherinstalleerd maar dat baat niks.

Vanop de andere Win98SE pc " net use LPT1: ............" geeft de error dat het pad niet gevonden kan worden,lijkt me wel logisch als de bak niets wil sharen.

Pingen werkt zonder probleem en de PC is zichtbaar in netwerkomgeving maar is leeg omdat er niks geshared kan worden.

Alle hulp welkom want het zou veel frustratie schelen als dit tegen maandag werkt. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 15:49 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

moest er niet op elke pc een gedeelde map aangemaakt worden voordat file/printersharing goed werkt?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Op de 2 andere PC's zijn mappen gedeeld, maar het probleem is dat ik op deze PC geen map KAN 8)7 delen zonder de error 2114 te krijgen.
Als oplossing voor deze error moet je printer/bestand delen service installeren maar dat is reeds gedaan.

En als ik deze service installeer en printer/bestand delen aanvink moet ik rebooten en na de reboot zijn de vinkjes weg en ben ik terug bij het begin.

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-03 12:37
Ff een vraag: Als je instellingen veranderd hebt (vinkje printer en bestanden sharen) in de netwerkomgeving en je drukt op OK, krijg je meestal meteen een melding of je je computer opnieuw wilt opstarten. Toch?

Zeg daar een nee, en herstart de computer eens handmatig op (via start afsluiten)

Heb wel vaker problemen gezien door bij de melding of je je computer opnieuw wilt opstarten op Ja te drukken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp maar het probleem blijft.

Na elke herstart zijn de vinkjes onherroepelijk weg.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik snap je probleem met drukte op kantoor enzo. Maar doe jezelf eens een lol en hang die printer even op de andere W98 se bak, kijk of ie het daar wel doet. Wat zal het je gebruikers schelen aan welke PC ie hangt, als het maar werkt? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Heb je TCP-IP en consoorten al _volledig_ verwijderd? Zie handleiding in de links herboven :)
probeer evt ook Troubleshooting Windows 95/98/98 Second Edition Network Connection Problems even. En een goede raad bji zulke troubleshooters; controleer àlles (dus ook wat zeker en vast ok is ;) )
Pagina: 1