[HD] HD's erg warm, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-01 10:59

Blauw

De Schreeuw

Topicstarter
Ik zie de laatste tijd in mijn kast zorgwekkende temperaturen van mijn 2 ingebouwde Maxtor harde schijven. De onderste is volgens speedfan zelfs 60 graden, en die daarboven ongeveer 57. Nu lijkt dit me niet echt de meest wenselijke situatie, maar ik zit met het probleem dat ik een gewone miditower bezit, namelijk een Aopen HQ045 en daar is maar plaats voor twee harde schijven en geen extra coolertjes. Vlak boven de bovenste schijf zit een diskettestation en daarboven zit een vrij slot voor een cdrom speler, daar weer boven zitten twee dvdromspelers.

Wat is nu de beste aanpak om die twee schijven een stukje verkoeling te geven?

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-02 23:35
Een nieuwe kast kopen :)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:00
Ik heb (met de hitte van verlden weken) ook zo'n temperaturen gehad.
Aangezien ik ook geen plaats had voor standaard coolers, heb ik gewoon aan de zijkant van de HD's (4 vlak boven elkaar) gewoon een 12cm-fan gemonteerd.
Dat scheelde direct 10-15 graden :)

[edit]
Trouwens, da's in een HQ-08, het fulltower-model van de jouwe dus ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Fire69 op 03-08-2006 15:13 ]

• hankleppe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
[zomermodus]
Hard blazen
[/zomermodus]

<Terw_Dan> taskbar boven is beter
vreet minder cpu power :P
komt doordat de zwaartekracht dan het werk doet ipv je cpu
als je dan op start drukt valt het menu gewoon naar beneden :P
anders moet hij het helemaal omhoogduwen

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Niet zo doorgaan in elk geval. 60 graden is veeeels te hoog. Zet de kast eens open, laat er een ventilator tegen aan blazen o.i.d.. Daarna een fatsoenlijke kast kopen.

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:51
80mm fannetje op 7v er naast hangen. Zijn je hdd's gelukkig en jij ook ivm lage geluids toename.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Probeer eerst of je meer ruimte tussen de harde schijven kunt maken zodat ze de warmte een beetje kwijt kunnen.
Kan er een fan voor of achter bij geplaatst worden?
Ik heb bij mijn vorige PC op de plaats waar m'n HD's zaten in het zijpaneel een paar gaten gemaakt zodat de lucht die mijn voeding aanzoog langs de schijven flowde.
Ook had ik een paar stripjes versierd zodat twee schijven onder het vak hingen waar ze eigenlijk in hoorde te zitten, hierdoor had ik een ruimte tussen de schijven van 3cm.
Weest creatief, succes
Pagina: 1