[Exchange 2003] WebAccess en XML

Pagina: 1
Acties:

• Dionisus19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03-2024

Dionisus19

Blah != Meuk

Topicstarter
Holla,

Als ik een XML documentje als attachment verstuur van A@a.com naar B@a.com, dan kan ik het XML documentje wel zien als attachment in de mailbox van B@a.com.
Als ik hetzelfde mailtje bekijk in OWA dan wordt er aangegeven dat het document geblokkeerd is.

Op de SP1 Buglist/Releasenotes (http://www.microsoft.com/...e/2003/library/sp1rn.mspx) van MS staat inderdaad dat XML geblokkeerd wordt in OWA.

Door in het register de waardes aan te passen (HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\MSExchangeWEB\OWA - Level1FileTypes en Level2FileTypes) zou deze blokkering in theorie opgeheven moeten zijn, ware het niet dat dit op de buglist/releasenotes staat van SP1 voor Exchange.

Binnen onze omgeving is het wenselijk dat XML files over en weer gemaild kunnen worden naar collega's die bij externe partijen via OWA hun mail ophalen.

Laten zippen is een oplossing, maar voor velen niet wenselijk.

Weet iemand of dit probleem bij SP2 verholpen is?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het zal niet "verholpen" worden, want het is geen probleem maar "by design". Zéér waarschijnlijk kun je de registry aanpassing echter bij SP2 ook gewoon gebruiken om het te "deblokkeren".

Ik heb hier een Exh2003/SP2 draaien, maar eerlijk gezegd weinig puf om het te proberen. Waarom probeer je het niet gewoon even?

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 03-08-2006 15:05 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

Topicstarter
Het 'by design' heb ik een andere opvatting over, gezien het onder het kopje 'known issues' staat.

Zoals aangegeven heeft het aanpassen van de registerwaardes heeft het probleem helaas niet opgelost.

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

Topicstarter
Iemand?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:57
Gewoon SP2 installeren en kijken of het dan wel goed werkt?

Eventueel een test omgeving even na maken. Je kan het gemakkelijk op 1 machine even testen. Dan weet je het zo.

[ Voor 49% gewijzigd door Rolfie op 07-08-2006 10:53 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met OWAAdmin kan je extensies opgeven. Heeft bij mij altijd prima gewerkt :) Misschien schopt urlscan de boel ook nogwel in de war omdat ie xml een eng woord vindt ofzo...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1