Waarde allen,
In oktober heb ik een Asus A8N-SLI Deluxe gekocht icm een AMD64 3500+.
Enkele weken geleden begon de fan geluid te maken, en een paar dagen later hield m'n hele pc er mee op.
Als ik hem aan wilde zetten gingen de fans voor een fractie van een seconde draaien om vervolgens te stoppen.
Na wat zoekwerk op internet bleek dat er veel problemen waren met dit mobo, en mijn conclusie was dat de northbridge was doorgebrand.
Dus heb ik hem opgestuurd naar de leverancier en ik kreeg vanmorgen mijn mobo terug. Wat er aan veranderd was kon ik niet goed zien.
Om te testen of hij werkte heb ik alleen de PSU aangesloten en alles draaide.
Vervolgens begon ik met het aansluiten van de rest van mijn hardware:
Antec TrueBlue 480W
Asus EAX X800 XL
512MB PC3200 Dane Elec
512MB PC 3200 Twinmos
WD 160GB SATA 8MB
Maxtor 200GB SATA 8MB
Maxtor 80GB ATA 2MB
Maxtor 80GB ATA 8MB
Sony DVD Drive
NEC DVD RW 3540
Logitech muis/keyboard
Monitoren:
17inch (Targa)
15inch (Compaq)
Toen ik alles aanzette ging het hele zaakje weer uit om ook weer uit te blijven.
Dus ik wilde alles loshalen en daarbij raakte ik de (uitgeschakelde) Compaq monitorstekker aan en kreeg een stroomstoot. Kan dit de oorzaak zijn van een doorgebrande mobo?
Want ook na het verwijderen van alle hardware krijg ik mijn mobo niet aan. Wederom doorgebrandt oid.
Bij voorbaat dank.
In oktober heb ik een Asus A8N-SLI Deluxe gekocht icm een AMD64 3500+.
Enkele weken geleden begon de fan geluid te maken, en een paar dagen later hield m'n hele pc er mee op.
Als ik hem aan wilde zetten gingen de fans voor een fractie van een seconde draaien om vervolgens te stoppen.
Na wat zoekwerk op internet bleek dat er veel problemen waren met dit mobo, en mijn conclusie was dat de northbridge was doorgebrand.
Dus heb ik hem opgestuurd naar de leverancier en ik kreeg vanmorgen mijn mobo terug. Wat er aan veranderd was kon ik niet goed zien.
Om te testen of hij werkte heb ik alleen de PSU aangesloten en alles draaide.
Vervolgens begon ik met het aansluiten van de rest van mijn hardware:
Antec TrueBlue 480W
Asus EAX X800 XL
512MB PC3200 Dane Elec
512MB PC 3200 Twinmos
WD 160GB SATA 8MB
Maxtor 200GB SATA 8MB
Maxtor 80GB ATA 2MB
Maxtor 80GB ATA 8MB
Sony DVD Drive
NEC DVD RW 3540
Logitech muis/keyboard
Monitoren:
17inch (Targa)
15inch (Compaq)
Toen ik alles aanzette ging het hele zaakje weer uit om ook weer uit te blijven.
Dus ik wilde alles loshalen en daarbij raakte ik de (uitgeschakelde) Compaq monitorstekker aan en kreeg een stroomstoot. Kan dit de oorzaak zijn van een doorgebrande mobo?
Want ook na het verwijderen van alle hardware krijg ik mijn mobo niet aan. Wederom doorgebrandt oid.
Bij voorbaat dank.