[XP] NTFS is verknald, hoe kan ik de MFT vervangen?*

Pagina: 1
Acties:
  • 715 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bluefan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik heb een 152gb hdd met daarop al m'n data.
Maar door een foutje, ik weet niet waar, leek de laatste 25gb niet bereikbaar, ik had ongeveer 125 gb aan data, maar de schijf leek helemaal vol.
Ik draaide dus windows Checkdisk om de fouten er uit te halen.
Daarna draaie checkdisk nog een keer bij het opstarten van windows zonder de 10 seconden wachttijd en heeft toen nog meer aan de MFT verkloot.
Dat had ik nooit moeten doen. Ik nu nog maar enkele bestanden over van de 125gb data. Checkdisk heeft de schijf zo zwaar verkloot dat elk recoveryprogramma er niets uit kan halen behalve een hoop zooi.
Nu heeft een van de recoveryprogramma's ook de MFT er uit gekregen, en ik hoop dat dit de mft is voordat checkdisk hem heeft verkloot. Weet iemand een manier om de MFT te vervangen? De MFT is 135 mb groot, en op de hdd is 141mb voor de MFT gereserveerd, dus dat moet passen, ik kan alleen niet er zo naar toe kopieren.

SD15 bug...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

XP ga ik van uit?

Volgens mij gaat je dat niet lukken tenzij dat tooltje dat je MFT$ er uit gehaald heeft hem er ook terug op kan zetten ? :)

• Bluefan
Ik heb de mft met een recovery-tooltje er uit gekregen, dus die zal hem er niet in kunnen stoppen. Ik heb winXP en suse10,1 draaien.

SD15 bug...

Verwijderd

lijkt een beetje erop dat windows je schijf niet geheel ziet ?

ram er eens sp1 over heen en doe nog eens een diskcheck

• Bluefan
na 1 keer checkdisk te draaien was m'n hele schijf verkloot en had ik een raw partitie,
na de tweede keer zag windows de partitie weer, maar dan praktisch leeg.
M'n data moet er dus nog staan, maar de mft is verkloot door checkdisk waardoor hij maar een handvol bestanden ziet. Daarom probeer ik de oude mft terug te zetten, maar ik weet niet hoe.

SD15 bug...

Verwijderd

Bluefan schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:19:
na 1 keer checkdisk te draaien was m'n hele schijf verkloot en had ik een raw partitie,
na de tweede keer zag windows de partitie weer, maar dan praktisch leeg.
M'n data moet er dus nog staan, maar de mft is verkloot door checkdisk waardoor hij maar een handvol bestanden ziet. Daarom probeer ik de oude mft terug te zetten, maar ik weet niet hoe.
Welk service pack heb je erop staan ?
IF < SP1 THEN NO GO on the HDD > 137GB

• Bluefan
ik heb dacht ik geen service packs, maar ik denk niet dat die nu nog helpen.

SD15 bug...

Verwijderd

Bluefan schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:32:
ik heb dacht ik geen service packs, maar ik denk niet dat die nu nog helpen.
ik denk van wel..

installeer iig even SP1 en laat daarna een chkdsk lopen, wedden dat je overal weer bij kunt ? Tenzij je al andere dingen geprobeertt hebt, die de boel hebben ver*****..

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Aangezien je ook SuSE schijnt te draaien zou ik als ik jou was die even booten en even een 1 op 1 kopie maken mbv 'dd' van die windowsschijf naar een ext. hdd of zo voordat je verder gaat mer experimenteren.

code:
1
dd if=/dev/hda of=/plekwaarjedekopiewil bs=1024

Waarbij /dev/hda natuurlijk je windowsschijf moet zijn.

Het mooie aan dd is dat het echt 1 op 1 is, bitje voor bitje dus incl dingen als een MFT :)

http://www.cyberciti.biz/...-partition-table-mbr.html

[ Voor 24% gewijzigd door DeMoN op 04-08-2006 15:42 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Bluefan
ik heb helaas geen hdd bij de hand die zoveel gigjes kan vasthouden, dus is het lastig om de hele zooi te kopieren.
hoe zou service pack 1 nog wat kunnen redden? volgens mij heeft checkdisk al m'n hele mft ver***** en zal checkdisk er niets meer van terughalen omdat nu de mft er wel aardig uitziet, maar zonder m'n data...

Ik heb al veel recovery programma's gebruikt, en die vonden heel weinig. Ik denk dat checkdisk, het programma dat juist de zooi verkl****, het niet beter kan.

[ Voor 20% gewijzigd door Bluefan op 05-08-2006 17:19 ]

SD15 bug...

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Kijk eens naar Acronis Disk Director Suite, hiermee kun je je HDD bewerken tot op de bit nauwkeurig, je kunt er ook partities mee herstellen enzo.

We are shaping the future

Verwijderd

Bluefan schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:18:
ik heb helaas geen hdd bij de hand die zoveel gigjes kan vasthouden, dus is het lastig om de hele zooi te kopieren.
hoe zou service pack 1 nog wat kunnen redden? volgens mij heeft checkdisk al m'n hele mft ver***** en zal checkdisk er niets meer van terughalen omdat nu de mft er wel aardig uitziet, maar zonder m'n data...

Ik heb al veel recovery programma's gebruikt, en die vonden heel weinig. Ik denk dat checkdisk, het programma dat juist de zooi verkl****, het niet beter kan.
anders neem je 10 minuten en probeer je het gewoon ff.. 8)7

Het is een algemeen bekend iets dat windows xp zonder service packs niet grotere HDD's dan 137 GB pakt..

• Bluefan
Ik heb een paar dingen geprobeerd, maar ik kan die mft niet vervangen. Ik denk trouwens niet dat checkdisk nog wat terughaalt, ik had namelijk maar een 125gb van m'n schijf gebruikt, de eerste 125, dus dat zou geen probleem moeten zijn, en ik zag checkdisk een hoop 'orphaned directories' weggooien. Ik denk die niet meer terug te zien.
Tenzij iemand weet hoe ik die weer terug kan krijgen. iig haat ik windows toch al, en komt er straks XFS op. Ik windows helemaal gestript voor alleen nog maar spelletjes, recovery programma's en 1 softwarepakket dat ik heb gekocht. Verder is het toch allemaal linux en irix wat ik heb.
Maar nu kan ik onder linux nfts schrijven, wil het de mft niet vervangen.
Is acronis makkelijk in gebruik als ik de mft wil bewerken? misschien kan ik handmatig nog m'n mft fixen.

SD15 bug...

• Bluefan
Ik heb chkdsk na het installeren van de service packs gedraait, maar helaas is er niets door veranderd.

SD15 bug...

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 19:24
Bluefan schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:12:
Ik heb chkdsk na het installeren van de service packs gedraait, maar helaas is er niets door veranderd.
Er zijn allerlei recoverytools in omloop. Vaak kun je met de gratis versie kijken *of* er iets te redden is en met de betaalde dan je data daadwerkelijk redden. Ik heb hier ook zo'n tool, die gebruik ik regelmatig om data van schijven die niet meer benaderbaar zijn onder windows af te plukken. PC staat niet aan, dus ik kan je niet vertellen hoe deze tool heet.

Volgens mij is 't deze: www.stellarinfo.com

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Probeer Partition Magic eens.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 19:24
PQ magic doet niks (of iig heel weinig) *in* het filesystem en dat is nu net waar het TS om gaat. Je hebt dan een filesystemrecovery nodig.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Pagina: 1