[Photoshop] Een diploma/certificate maken

Pagina: 1
Acties:
  • 10.898 views sinds 30-01-2008

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik moet voor een kampweek wat diploma's en certificaten ontwerpen voor verschillende wedstrijden en competities. Ik kan al aardig wat met PS, maar hier kom ik toch ff niet uit.

Hier een voorbeeld van wat ik ongeveer zoek. Ik wil in ieder geval die border zo krijgen, dat is allereerst een puzzel voor mij om dat zo te krijgen. Verder de watermerken en dergelijke erin krijgen lukt mij nog wel, maar de echte look 'n feel van een diploma lukt mij nog niet echt.

Wie kan mij helpen of heeft een goede tutorial hierover? Ik heb al wel wat gezocht op good-tutorials.com en via Google maar dat heeft weinig opgeleverd...

[ Voor 5% gewijzigd door Acolyte op 03-08-2006 14:27 ]

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Dat voorbeeld is hier forbidden. Wellicht kan je het zelf even gaan hosten?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Acolyte
GGS_106 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:19:
Dat voorbeeld is hier forbidden. Wellicht kan je het zelf even gaan hosten?
Done, nu werkt ie wel?

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-01 12:42
Tja, de border kan je zo overnemen, lijkt me. Dan erin een licht achtergrondje van iets toepasselijks (dus voetbaldoel oid bij sprotdag etc etc). En daarover de tekst met alles linksuitlijnend, behalve de naam van de winnar en titel van de prijs.
Wil je hogere resolutie, dan zul je toch eens naar Illustrator moeten kijken (kan voor A4 diploma zoiezo geen kwaad, tekst komt er veel strakker uit dan uit Photoshop, of je moet direct de Photoshop-file printen).

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

ummm, vind dat toch niet echt iets wat echt diploma uitstraalt...

verder is die border waarschijnlijk heel vaak een patroontje herhalen en verplaatsen enzo...
maar zou zelf iets van diploma toch in andere hoek zoeken!
bijv: http://images.google.nl/i...&btnG=Afbeeldingen+zoeken (wat betere voorbeelden eventueel)

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• Acolyte
Savantas schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:54:
Tja, de border kan je zo overnemen, lijkt me. Dan erin een licht achtergrondje van iets toepasselijks (dus voetbaldoel oid bij sprotdag etc etc). En daarover de tekst met alles linksuitlijnend, behalve de naam van de winnar en titel van de prijs.
Wil je hogere resolutie, dan zul je toch eens naar Illustrator moeten kijken (kan voor A4 diploma zoiezo geen kwaad, tekst komt er veel strakker uit dan uit Photoshop, of je moet direct de Photoshop-file printen).
Ik wil het ten eerste graag zelf kunnen maken en ten tweede moet het geprint worden dus dan is deze resolutie gewoonweg onvoldoende zoals je zelf al aangeeft.

Ok ok, het is niet het beste voorbeeld, maar het ging mij even om de border rond dat voorbeeld. Ik snap dat het een patroon is en dat ff tigkeer dupliceren, maar hoe maak je zoiets?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier zijn toch wel templates voor te vinden op internet?

Verwijderd

Ik denk ook dat dit eerder een projectje is om in een vector georienteerd programma te maken, zoals CorelDraw o.i.d. Dat is volgens mij beter geschikt voor dit soort dingen dan Photoshop.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
komt toch ook wel wat dingetjes tegen: http://www.google.com/sea...q=illustrator+certificate

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-01 12:42
Zie je, ik zei al dat je naar Illustrator moest kijken. Het kan wel, vectoren in Photoshop, maar een specifiek vector-programma werkt gewoon beter. En zo'n border (afhankelijk van detailniveau en complexiteit) is heel makkelijk te maken in Illustrator, hoor. Voor de simpelste variant zet je een cirkel, kopieert deze een tig keer net iets naar rechts en voila!
Zo heb ik ooit een golfpatroon gemaakt om als achtergrond te gebruiken om toegangskaartjes wat moeilijker te kopieren te maken. Vile uiteindelijk mee, maar in tegenstelling tot andere avonden hebben we toen niemand gesnapt! :)

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

Je kunt ook online een diploma maken: *spam*
Veel achtergronden en afbeeldingen en de mogelijkheid om zelf plaatjes of digitale foto's toe te voegen.

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 07-08-2008 17:52 ]

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:40
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 17:35:
Je kunt ook online een diploma maken: Quote het dan ook niet :X
Veel achtergronden en afbeeldingen en de mogelijkheid om zelf plaatjes of digitale foto's toe te voegen.
Ik denk dat het in de afgelopen 2 jaar wel gelukt is :9

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 07-08-2008 17:52 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Of het nou goedbedoeld is, of je loopt je eigen site te spammen; hoe dan ook is een topickick van ruim 2 jaar niet echt nodig hiervoor, vind je ook niet? :X

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 07-08-2008 17:56 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.