Toon posts:

[XP] Windows setup laadt raid drivers niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 schijven in striping gezet op een M2N32SLI moederbord. alles in bios ingesteld en de raid0 aangemaakt. heb diskette gemaakt voor de raiddrivers via de cd-rom van het moederbord. tijdens
windows setup duw ik op F6 en laadt dan de 2 nvidia raiddrivers en ze lezen goed in. de diskette is dus niet stuk. daarna kan ik mijn partitie kiezen waar ik windows instaleer. de raid is goed want ik zie 1 partitie van 600 GB (2 schijven van 320 GB).
maar dan loopt het mis : de drivers vanop de diskette kunnen ineens niet meer gelezen worden of
beter gezegd de setup wil ze niet lezen. ik begrijp er niks. wat ligt het probleem

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:45
In welk stadium van de instalaatie loopt het fout, en wat gebeurt er dan? Loopt je PC vast, start hij opnieuw op, krijg je misschien een foutmelding of een BSOD. En in het geval van een foutmelding of BSOD, wat word er precies vermeld?

Aan "de drivers kunnen ineens niet meer gelezen worden" hebben wij niet zoveel :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
neen geen foutmelding, geen BSOD niks. hij zegt gewoon steek diskette in maar die is er nooit uitgeweest. na het drukken op F6 kan ik de raid drivers laden en leest hij van de disket bestandjes. en die moeten later nog is ingelezen worden wanneer de procentbalk komt, zo die gele balk. en dan
kan hij nvraid.sys ineens niet meer lezen, terwijl dit tijdens het selecteren van de raiddrivers wel ging

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
heb je wel het complete pakketje op de floppy staan?
en dan bedoel ik dus uitgepakt en niet als zip
de info files en data mapjes e.d.
succes

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je de laatste drivers? Nieuwe diskette gemaakt?

Verwijderd

hmm, volgens mij klopt het al niet, dat 'ie tijdens de gele balk alweer om de drivers vraagt, dat hoort 'ie volgens mij alleen toe doen tijdens de gui setup.

dus dat zou dan betekenen dat ze initieel al niet goed worden ingelezen...

Verwijderd

Topicstarter
ja alles is oké, gecheckt op andere pc de files staan erop.
kortom de 1ste keer kan nvraid.sys wel gelezen worden en dan later tijdens de voortgang met de gele balk ineens niet meer. can not read nvraid.sys zegt hij en dan 3 keuzes:
esc=skip retry=enter en F3=quit.

Verwijderd

Topicstarter
ja verschillende disketten gebruikt , nieuwe zelfs. hij vraagt om die bestanden juist voor de voortgang met de gele balk

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:25:
ja verschillende disketten gebruikt , nieuwe zelfs. hij vraagt om die bestanden juist voor de voortgang met de gele balk
idecoi.dll enzo ?

Had ik ook namelijk altijd. Wat je moet doen, is even op andere pc de nvidia driver instalatie openen, zodat de bestanden op C:\NVIDIA\nForceWin2KXP\6.86\IDE\WinXP\sataraid komen.

In die map kan je de missende bestanden vinden, welke je op je floppy moet zetten :)

[ Voor 35% gewijzigd door Tutti-frutti op 03-08-2006 14:27 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Weet je .. anders maak ik wel een floppy en zet ik hem even als zip op mn host... wait 10 minutes ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan maar dan in dos, kan het zijn dat grote en kleine letters in de bestandnaam het verschil maken?

Verwijderd

Topicstarter
oké hosten is mss best

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 13:25
hen je een usb diskette drive?

Verwijderd

Topicstarter
nope, gewoon een oude nog

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier eigenlijk om? Zoals je in onze mooie Windows Clients Policy kan terugvinden (en ook wel had kunnen zien als je een vluchtige blik in de topiclijst van Windows Clients had geworpen) is het belangrijk dat die in je topic titel staat ;)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Nu krijg ik het ook niet echt lekker voor elkaar, omdat ik de floppy even niet kan vinden welke ik laatst heb gemaakt.

Als je even negeren doet bij die bestanden, en die bestanden welke hij een melding over geeft even opschrijft. Dan kan ik daarna een floppy maken en hosten.
Waren volgens mij 2 of 3 bestanden.

[ Voor 13% gewijzigd door Tutti-frutti op 03-08-2006 14:46 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:39:
Welke Windows versie gaat het hier eigenlijk om? Zoals je in onze mooie Windows Clients Policy kan terugvinden (en ook wel had kunnen zien als je een vluchtige blik in de topiclijst van Windows Clients had geworpen) is het belangrijk dat die in je topic titel staat ;)
xp

Verwijderd

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:46:
[...]

Nu krijg ik het ook niet echt lekker voor elkaar, omdat ik de floppy even niet kan vinden welke ik laatst heb gemaakt.

Als je even negeren doet bij die bestanden, en die bestanden welke hij een melding over geeft even opschrijft. Dan kan ik daarna een floppy maken en hosten.
Waren volgens mij 2 of 3 bestanden.
ik heb al die bestanden hoor, ze staan op de diskette, ik heb ze zelf gekopierd en ook eentje gemaakt met de asus tool , xp setup wil ze gewoon niet lezen, ze zijn er wel

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:23:
ja alles is oké, gecheckt op andere pc de files staan erop.
kortom de 1ste keer kan nvraid.sys wel gelezen worden en dan later tijdens de voortgang met de gele balk ineens niet meer. can not read nvraid.sys zegt hij en dan 3 keuzes:
esc=skip retry=enter en F3=quit.
Dit heb ik ook gehad met een Adaptec SCSI kaart in een HP workstation xw6000.
Netjes de diskette aangemaakt en de eerste keer worden de bestanden netjes ingelezen, maar inderdaad later tijdens de voortgang met de gele balk gaat het installatie programma klagen dat hij het bestand niet kan vinden. In mijn geval was het maar één bestand: ADPU320.SYS.

Ik heb als volgt om dit probleem heengewerkt:
Start installatie, voer hem de diskette met drivers en nadat XP de pc laat rebooten om verder te gaan met de installatie (volgens mij herstart hij nog voordat hij gaat klagen over ontbrekende bestand, weet het niet 100% zeker), start je de Recovery Console van de/een XP installatie cd en kopieer je de gevraagde bestanden vanaf de diskette naar C:\WINDOWS\system32. Daarna herstart je de pc weer en laat je de setup verder gaan met het installeren van Windows XP.

Vervolgens moest ik na installatie van XP nogmaals de drivers installeren via de Device Manager, omdat die aangaf dat hij geen drivers had voor de SCSI controller, maar het werkte daarna wel.

Misschien werkt dit voor jou ook.

Verwijderd

Topicstarter
nee spijtig genoeg komt de fout voor de pc gaat rebooten. de fout komt dus voor tijdens die dos-achitge installatie. heb is een slipstream cd gemaakt dus de laatste nieuwe drivers in de windows xp
cd ingebracht. Het probleem is dan dat hij mijn array niet vindt en de setup mij alleen de keuze laat om te stoppen (F3=quit).

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:08:
nee spijtig genoeg komt de fout voor de pc gaat rebooten. de fout komt dus voor tijdens die dos-achitge installatie.
Foutmelding kwam bij mij ook tijdens het DOS-achtige gedeelte van de setup. De XP setup herstart bij mij de pc eenmaal waarna hij nogmaals verder gaat met de DOS-achtige installatie en daarna pas de grafische omgeving ingaat. Na die eerste reboot vanuit de DOS-achtige omgeving heb ik via de Recovery Console het bestand kunnen kopieren. Ik weet niet meer zeker wanneer hij de pc reboot, maar dat was bij mij na het laten laden van de drivers van diskette en vóór de foutmelding.
Pagina: 1