[2003] msi installeert zichzelf op DC

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03-2025
Als ik een GPO maak en die gebruik om software automatisch te installeren op de clients,
dan intstalleert deze software zichzelf ook op de DC.

Ik maak de msi files met PackageAware wat geleverd word bij InstallAware. Deze tool maakt
als het ware een snapshot van het systeem, dan installeer ik de software en PackeAware
maakt een project waar ik dan nog wat aanpassingen in maak (meestal voeg ik alleen
maar informatie toe aan het packet zoals versie nummer van software etc). Dan maak ik een
compressed build (die levert een .exe af) en vervolgens gebruik ik die weer bij de Group Policy Wizzard van
InstallAware om alles in één msi file te krijgen. Als parameter geef ik dan /s mee voor een
silent installation.

Dan gebeurd dus het rare als ik een GPO toevoeg aan een OU waar computers in staan en ik
edit de gpo door een new package toe te voegen zie je gelijk dat de software op de DC word
geïnstalleerd. Dit gebeurd niet bij het .net framework 2.0 wat ik niet met InstallAware heb gemaakt
maar volgens een guide van Microsoft.

Helaas kan ik hier niets over vinden op google of GoT dus het lijkt me een zeldzaam probleem.
Het probleem zit dus volgens mij in de msi, mss moet ik wel andere parameters meegeven of
iets anders veranderen...

Verwijderd

het lijkt me eerder dat je dezelfde gpo ook aan de dc ou gelinkt hebt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het lijkt me dat je je even in moet lezen naar het hoe en wat over GPO's e.d. :)

• maxjuh
Instellingen in AD en de GPO staan allemaal goed... Er moet dus wel een fout zitten in de msi omdat als ik als test de msi van ultramon gebruik die niet word geinstalleerd maar als ik mijn eigen gemaakt gpo pak word die wel geinstalleerd...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je snapt zelf toch ook wel dat als een MSI niet aangeboden wordt aan een computer die msi nooit geinstalleerd zal worden en dat je dus als een MSI wel aangeboden wordt er iets mis is met de manier waarop je GPOs linked ?

• maxjuh
elevator schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:37:
Je snapt zelf toch ook wel dat als een MSI niet aangeboden wordt aan een computer die msi nooit geinstalleerd zal worden en dat je dus als een MSI wel aangeboden wordt er iets mis is met de manier waarop je GPOs linked ?
Ik ervaar het toch anders. Nu gebruik ik winINSTALL LE 2003 en gebruik dan inprenciepe de zelfde methode om msi te maken (snapshot) en dat werkt prima... topic kan van mij dicht... Ook heb ik nog is erg goed gekeken hoe de GPO's zijn gelinkt en dat staat 100% ok...

Verwijderd

de enige manier dat je misschien iets doet op een machine terwijl de gpo daar niet aan is gelinked, is als je in je msi een harde link hebt naar die machine.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als jij weigert te begrijpen dat je methode van policies assignen fout is dan gaan wij je er niet mee helpen. Zoek het maar uit ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.