Mass mail met PhpBB, wordt dat als spam gezien?

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 08:49
Hallo,
Ik wil mijn leden van mijn PHPbb forum mailen (7533+). Nu zit er in PHPBB een mass-mail functie waarmee ik deze users allemaal kan emailen.
Hier staat het volgende bij:
Hiervoor wordt een e-mail verstuurd aan het e-mail-adres van de beheerder dat opgegeven is, met een 'blind carbon copy' aan alle ontvangers. Als je een grote groep wilt e-mailen, wees dan geduldig en stop de pagina niet halverwege. Het is normaal dat massa-e-mail geruime tijd in beslag neemt, en je krijgt een melding wanneer het script is afgerond.
Omdat ik het in 1 keer goed wil doen wil ik niet dat mijn mails in de spamfolders terecht komen.

Nog een vraag: Moet het email adres vanuit het domein zijn waarmee het verzonden is en moet het bestaan of kan ik ook noreply@hetdomein.nl gebruiken.

Voor de duidelijkheid: Het gaat dus niet om spammen maar een grote groep users een nieuwsbrief sturen waar zij bij het aanmelden toestemming voor hebben gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Voor de duidelijkheid: Het gaat dus niet om spammen maar een grote groep users een nieuwsbrief sturen waar zij bij het aanmelden toestemming voor hebben gegeven
Dat klinkt goed, en zolang jij een opt-out meestuurt, een link waarmee ze zich kunnen afmelden voor de nieuwsbrief, is alles prima in orde.

En noreply@jouwdomein.nl is ook prima.

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 03-08-2006 13:39 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam: bulk, double opt-in, opt-out.

Dus als je zorgt dat je een aantal van deze uitschakeld (opt-in geef je al aan), dan is het wel te doen en valt de definitie spam weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

Het is een twijfelgeval, maar ik denk dat het mag.

Desalniettemin zullen veel mensen het wel als spam ervaren is mijn ervaring. Ze melden je aan op blacklists (dat is een kleine moeite) en vervolgens kun je niet meer emailen.

Ik zou er dus zeerzeker mee uitkijken. Dergelijke mailings kunnen amper meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik zou wel een werkend return adres opgeven, dan kan men ook nog een mailtje terugsturen. Als het echter als one-way communicatie is bedoeld is een 'annoncement' bericht op het forum misschien meer geschikt.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
Je zou beter zelf een script kunnen schrijven. Ten eerste wil je natuurlijk niet je webserver overstuur maken, dus je zou eerst even je host moeten inlichten, mochten er calamiteiten ontstaan kan hij direct reageren (7500 mailtjes is niet niks). Daarnaast, kan je door middel van je eigen script er ook pauzes tussen lassen. Zo voorkom je dat je eigen server de mail aanziet voor spam, en het hele zooitje weigert.

Vergeet niet, dat er wel zoiets is als een time limit voor scripts. Standaard staat dit op 30 seconden, na 30 seconden wordt het script dan afgekapt door de server zelf. Dit is op te lossen in php door gebruik te maken van set_time_limit(). Ik weet niet of PHPbb dit zelf ook doet, maar het veiligst en het stabielst lijkt mij een eigen script. Je zou dan bijvoorbeeld ook kunnen flushen welke mailadressen / users je al gemailt hebt. Mocht er dan een probleem zijn, kan je verder gaan waar je gebleven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 08:49
De spamfilters zullen de mails dus niet blokkeren omdat het een BCC is begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuki
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 00:25
Hotmail vindt adresseren via de BCC altijd spam. helaas.. heb paar maanden terug ook mailing de deur uitgedaan via listar (perl script) 80% hotmailadressen.. merendeel kwam niet aan. en het was alleen maar een uitnodiging voor een reunie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je hebt hier mooie programma's voor zoals Groupmail, maar dat terzijde. Het moet gewoon goed gaan en niet als spam aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:02

Dutch_guy

WYSIWYG

Je moet als afzender het adres opgeven waar je al eerder mee heb gecommuniceerd naar die personen. Bijvoorbeeld het e-mailadres dat gebruikt is bij bijv. de welkomstmail.

Kom ie ook niet in de spam folder terecht.

Pay peanuts get monkeys !

Pagina: 1