Toon posts:

Outlook 2003 - Hoe naar systray indien gesloten?

Pagina: 1
Acties:
  • 530 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ons bedrijf gaat over van Groupwise naar Outlook 2003. Is het mogelijk om Outlook 2003 te minimaliseren als ik op het kruisje klik? (Zoals ook met Groupwise het geval is als Groupwise Notify is gestart). Ik heb van alles gelezen, en ik kom geen een oplossing tegen. Alleen over hoe je outlook naar de systray krijgt als je hem minimaliseert, maar dat is zo ongeveer standaard.
Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor? Als die er al is...

Met vriendelijke groet,

Maarten

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:11

lier

MikroTik nerd

Ik denk dat je hiervoor zelf in VBA een methode moet maken die het Event afvangt van het klikken op het kruisje. Is dit belangrijk ? Het is natuurlijk binnen de Windows wereld niet gebruikelijk...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Minimaliseren --> en dan in de systray op het icoontje rechts klikken --> Hide when minimized?

Is dat niet voldoende dan?

[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 03-08-2006 13:39 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Open registereditor en zoek onderstaande key.

Maak een nieuwe DWORD waarde aan, of pas bestaande aan geheten: 'MinToTray' edit de waarde zoals hieronder.

User Key: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Preferences]
Value Name: MinToTray
Data Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value Data: (1 = System Tray, 0 = Taskbar)

Bij nieuwe e-mail krijg je naast het tray-icon van Office Outlook daar nog een envelopje naast.

[ Voor 18% gewijzigd door _XipHiaS_ op 03-08-2006 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus de bedoeling dat bij het afsluiten van Outlook, wel een popup te zien is bij het verkrijgen van nieuwe email. Dit is namelijk wel wel het geval bij Groupwise (Novell) Bij het afsluiten van Outlook, ben je echt definief afgemeldt en het is de bedoeling dat het altijd te zien is als je een email binnenkrijgt.

Groet Maarten

@Xiphias:
Dit staat al goed...en het zou trouwens Office11 moeten zijn. Maar bij Office11 is deze waarde standaard aanwezig.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 13:47 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:11

lier

MikroTik nerd

Misschien een domme vraag...Waarom zou je Outlook willen afsluiten ?

Er zijn trouwens wel mail allert progjes te krijgen, misschien dat een oplossing ?

[ Voor 38% gewijzigd door lier op 03-08-2006 14:03 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Je kunt toch ook als je Outlook open hebt staan, rechts klikken op dat icon in de syst tray en dan kiezen voor minimize to systray.
Dan klik je op minimize ipv close en dan staat ie enkel nog in je systray en niet meer op je taskbar.

Dan heb je eigenlijk hetzelfde als wat je wil, maar ipv dan de X aan te klikken, klik je de _ aan.
Outlook heeft niet zo'n mail collect agent als wat jij bedoeld.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 14:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Lier en Derice:

Ik was gewoon benieuwd of het mogelijk was, omdat gebruikers hier gegarandeerd om gaan vragen.
"Je klikt ook zo makkelijk op het kruisje en dan vergeet je je mail meteen".
Als het echt niet mogelijk is, zou dat wel jammer zijn.

Verwijderd

Er zijn wel tooltjes waarmee je dat X ding kan uitschakelen. ;-)

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

De notifier in GroupWise is een aparte applicatie. Als je in GroupWise op het kruisje clicked dan sluit GroupWise ook af, maar de notifier blijft draaien. Krijg je een mailtje/appointment binnen, dan krijg je een popup van de notifier. Click je dan op 'lezen' dan wordt automatisch GroupWise opgestart.

Ik denk dat maartenweijer gewoon een outlook notifier zoekt die een popup geeft bij inkomende mail en daarbij eventueel outlook opstart als het nog niet is opgestart.

Verwijderd

Misschien is het tooltje HideOlk van r2 Studio's wat: http://www.r2.com.au/soft...p?page=2&show=hideoutlook

Ik zelf gebruik HideOE (voor OE dus) en dat kan alles wat jij wil: notificatie en bij afsluiten van Outlook een icoontje in de tray.
Pagina: 1