Om extra opslagruimte te verwezenlijken wilde ik in een werkende SBS2003 setup een IDE RAID-1 toevoegen.
De werkende situatie is:
Windows Small Business Server 2003,
IBM xseries 235 server,
Serveraid 6i - 3 disk SCSI RAID 5,
CDROM als slave op onboard primary IDE channel (PIO Mode),
Om extra opslagruimte voor minder belangrijke data te verwezenlijken wilde ik onderstaande toevoegen:
IT8212 UATA IDE controller (pci),
2 X 250GB WD ATA disks
om dan vervolgens een software RAID-1 in windows te maken.
De IDE controller is geinstalleerd in Windows, maar zodra een schijf als master, slave of cable select op een willekeurige channel aangesloten wordt boot Windows niet meer. Na +/- 15 min. zwart scherm tijdens booten loopt een witte balk door het scherm, daarna geen (display/disk) activiteit meer waarneembaar binnen +/- 45 min.
In deze situatie worden de IDE schijven in de BIOS van de extra IDE controller wel juist getoond.
Wanneer ik een schijf als primary with slave present aan de primary IDE channel koppel wordt de schijf in de BIOS van de extra IDE controller niet getoond, maar boot Windows wel normaal en is de schijf ook zichtbaar in Windows.
Iemand een idee hoe ik dit werkend krijg?
De werkende situatie is:
Windows Small Business Server 2003,
IBM xseries 235 server,
Serveraid 6i - 3 disk SCSI RAID 5,
CDROM als slave op onboard primary IDE channel (PIO Mode),
Om extra opslagruimte voor minder belangrijke data te verwezenlijken wilde ik onderstaande toevoegen:
IT8212 UATA IDE controller (pci),
2 X 250GB WD ATA disks
om dan vervolgens een software RAID-1 in windows te maken.
De IDE controller is geinstalleerd in Windows, maar zodra een schijf als master, slave of cable select op een willekeurige channel aangesloten wordt boot Windows niet meer. Na +/- 15 min. zwart scherm tijdens booten loopt een witte balk door het scherm, daarna geen (display/disk) activiteit meer waarneembaar binnen +/- 45 min.
In deze situatie worden de IDE schijven in de BIOS van de extra IDE controller wel juist getoond.
Wanneer ik een schijf als primary with slave present aan de primary IDE channel koppel wordt de schijf in de BIOS van de extra IDE controller niet getoond, maar boot Windows wel normaal en is de schijf ook zichtbaar in Windows.
Iemand een idee hoe ik dit werkend krijg?