Adobe Acrobat Distiller 7.0, fontprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:39

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
We draaide hier Acrobat Distiller 4.0. Nu upgrade gedaan naar 7.0. Echter een groot deel van de fonts worden niet meer herkend. Het zijn PFB fonts.

Volgens de helpdesk van Adobe is het dat die fonts die niet herkend worden te oud zijn. Oplossing, converteren of een nieuw open-type aan te schaffen hiervoor. Beide oplossingen zegt mij niets, iemand die weet wat hij bedoelt?

Officiële foutmelding is:
%%[ Warming: Eurostile-Bold not found, using Font Substitution. Font cannot be embedded. ]%%

Iemand die de oplossing heeft? :)

Verwijderd

martinweb.nl schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 10:38:
We draaide hier Acrobat Distiller 4.0. Nu upgrade gedaan naar 7.0. Echter een groot deel van de fonts worden niet meer herkend. Het zijn PFB fonts.

Volgens de helpdesk van Adobe is het dat die fonts die niet herkend worden te oud zijn. Oplossing, converteren of een nieuw open-type aan te schaffen hiervoor. Beide oplossingen zegt mij niets, iemand die weet wat hij bedoelt?

Officiële foutmelding is:
%%[ Warming: Eurostile-Bold not found, using Font Substitution. Font cannot be embedded. ]%%

Iemand die de oplossing heeft? :)
We praten over een Windows 3.1 machine ? |:(

Wat heb je zelf geprobeerd ? En je hebt toch een oplossing gekregen van Adobe zelf, wat wil je dat wij doen dan ?

• dmeij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 12:09

dmeij

It's just my name

Wat ze bedoelen is dat je moet betalen voor het font Je kan hem bijvoorbeeld hier kopen.

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Fonts zijn betaald. :) Maar kennelijk te oud? En dit was een P4 onder Windows XP Pro... Maar 4.0 is oud ja.

• dmeij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 12:09

dmeij

It's just my name

Wij hebben ook nog hele oude fonts in gebruik. Ik zal eens kijken of we ook nog eurostile gebruiken? Anders is het gewoon een verkoop verhaaltje van Adobe.

Ik heb het even gecheckt. Ik gebruik ook nog fonts uit 1997 en die werken perfect. Misschien is je font niet goed of helemaal niet geinstalleerd?

[ Voor 32% gewijzigd door dmeij op 03-08-2006 11:39 ]

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Ik heb zelf niet zo veel kennis over fonts, maar de extensie is met .pfb. Dit zou een postscript fonts zijn?
Deze staan centraal ergens op het netwerk en binnen Distiller geef ik aan dat daar de te gebruiken fonts staan.

Er is dus niets lokaal geïnstalleerd.

edit: Ik heb Distiller 4.0 erbij gezet, en probleem is weer opgelost... Hoe krijg ik die fonts compatible met 7.0?

[ Voor 18% gewijzigd door Martin?81 op 03-08-2006 12:30 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Het is duidelijk een font probleem. Met TransType wilde ik ze converteren naar een PS opentype maar dat geeft de volgende foutmelding: Type 1 format error.

Terwijl Distiller 4.0 ze wel pakt. De fonts zijn dus niet corrupt of zo. Enkel een andere opbouw. Overal staat wel in de fonts als je ze bekijken PS-AdobeFont-1.0.
Pagina: 1