Ik ben een programma aan het maken die in Form1 de database van de artikelen laat zien in een DBGrid.
Daaronder zitten de knoppen: Toevoegen, Verwijderen en Wijzigen.
Als je op wijzigen klikt, dan opent hij Form2.
Waarin 4 velden (DBEdit boxen)staan: Artikelnummer, Zoeknaam, Prijs excl. btw, en BTW percentage (behalve BTW percentage is een gewone Edit box).
De bedoeling is, dat als ik het BTW Bedrag excl. btw verander, dat hij met de hand van het percentage het BTWbedrag incl. btw moet berekenen, en dat alles invullen in de database.
Ik heb bij de Excl.btw veld bij de OnChange actie het volgende neer gezet:
Maar elke regel die ik onder Form1.ADOTable1.Insert; zet geeft hij een foutmelding.
Dus het lijkt mij dat daar iets niet goed mee is.
Meestal krijg ik deze fout: Gegevenstypen komen niet overeen in criteriumexpressie!
Weet iemand wat dit kan zijn, of hoe ik het kan oplossen?
Daaronder zitten de knoppen: Toevoegen, Verwijderen en Wijzigen.
Als je op wijzigen klikt, dan opent hij Form2.
Waarin 4 velden (DBEdit boxen)staan: Artikelnummer, Zoeknaam, Prijs excl. btw, en BTW percentage (behalve BTW percentage is een gewone Edit box).
De bedoeling is, dat als ik het BTW Bedrag excl. btw verander, dat hij met de hand van het percentage het BTWbedrag incl. btw moet berekenen, en dat alles invullen in de database.
Ik heb bij de Excl.btw veld bij de OnChange actie het volgende neer gezet:
| procedure TForm2.DBEdit4Change(Sender: TObject); var fdbedit4 : single; fdbedit5 : string; fedit1 : single; begin if DBEdit4.Text = '' then begin DBEdit4.Text := formatfloat ('0.00',0); end; fdbedit4 := strtofloat (dbedit4.Text); fedit1 := strtofloat (edit1.text); fdbedit4 := fdbedit4 * fedit1; fdbedit5 := floattostr (fdbedit4); Form1.ADOTable1.Insert; Form1.ADOTable1.FieldByName('PRIJSINCL').Text := (fdbedit5); Form1.ADOTable1.post; end; |
Maar elke regel die ik onder Form1.ADOTable1.Insert; zet geeft hij een foutmelding.
Dus het lijkt mij dat daar iets niet goed mee is.
Meestal krijg ik deze fout: Gegevenstypen komen niet overeen in criteriumexpressie!
Weet iemand wat dit kan zijn, of hoe ik het kan oplossen?