Toon posts:

[Winxp] Rechtermuisknop toewijzing maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien niet helemaal juist omschreven, sorry daarvoor :)

Ik heb een aantal netwerkschijven die ik regelmatig moet benaderen.
Wat ik graag zou willen is dat als ik op de rechtermuisknop druk, er in het standaardmenu (naast knippen, plakken enz) die netwerkschijven komen te staan. :)

Iemand een idee'tje hoe ik dit kan fixen? :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 09:54 ]

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
In send to een (of meerdere) snelkoppeling(en) aanmaken naar de mapping(s).
You can create a new shortcut on the Send To menu, for example, one that goes to a frequently-used folder.

Open My Computer, and double-click the drive where Windows is installed, which is usually drive C.
Double-click the Documents and Settings folder, and then double-click the folder for the particular user.

Double-click the Send To folder. The Send To folder is hidden by default. To see the Send To folder, click Tools, click Folder Options, and then click Show hidden files and folders.

On the File menu, point to New, and then click Shortcut.
Follow the instructions to create a shortcut.
Now, when you right-click a file, and click Send To, the shortcut to the item you selected will be an option. You can create shortcuts to local or network programs, files, folders, computers, or Internet addresses.

Battle.net tag

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, dit is niet wat ik bedoel.

Ik wil te pas en te onpas (waar me ook bevind op het scherm) op de rechtermuisknop kunnen drukken om vervolgens 1 netwerkdrive te kunnen kiezen

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dit programma mischien?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Aangezien het om het contextmenu gaat zal die toch echt anders zijn als je op een lege desktop RMB aanklikt dan dat je in een programma RMB klikt. Waar wil je precies op RMB klikken? Op de lege desktop?

Het is te doen met een flink aantal aanpassingen aan het register.

Installeer bijvoorbeeld Winzip en zet contextmenu items aan en kijk dan in je register hoe dat geformuleerd staat, vervolgens maak je in dezelfde stijl snelkoppelingen (met een leuke naam) naar je netwerkverbindingen.

Battle.net tag

Pagina: 1