Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik serieus opzoek ben naar PDA, maar weinig van weet heb ik me aangemeld op dit forum.

Waarom wil ik PDA (in volgorde van belang):

TomTom
Muziek (voldoende geheugen)
Koptelefoonuitgang oid
Agena
Bluethooth
WiFi
Fotos

Laatste dagen ingelezen in alles mbt PDA. Heb zitten zoeken en de Qtek/HTC G100 lijkt mij te voldoen. Enige nadeel is dat deze geen telefoonfunctie heeft. Maar als ik er een zoek die dit wel heeft, dan heeft die geen ingebouwde GPS.

Wat is nu fijner; kunnen bellen of een geintegreede GPS? (Losse GOS: Het lijkt me zo'n gedoe in de auto met snoeren en opladen ed)

Wie kan mij helpen? Wie heeft tips welke PDA ik beste kan nemen?

Alvast dank!

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:14
De Mio A701 is een alles in 1 apparaat, GSM, PDA en GPS. Het ding is lomp duur, maar doet wel alles wat jij wil.

Ik zie ook veel collega's met een smartphone lopen die bluetooth hebben. Dan hoef je alleen een BT gps ontvanger te kopen. ik gok dat je die kan vinden voor 70 of 80 euro. Dan heb je 0,0 geneuzel met snoeren. Heb ze ermee zien werken, en ging perfect (telefoon in de hand, gps in je jaszak en het werkt prima).

Denk dat een smartphone + gps ontvanger ook een stuk makkelijker werkt. Al je zooi staat op je pda/smartphone. Als je een PDA met ingebouwde GPS gaat kopen, en vervolgens een losse GSM gaat halen. Dan zit je altijd met een telefoonnummer wat OF op je pda staat, OF op je gsm.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:01

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mijn 2 cent: ik heb een MDA Pro (HTC Universal), dus een full-fledged PDA met telefoonfunctie. Dat ding is gewoon veel te groot om aan je oor te houden om te bellen. Als ik er mee bel dan altijd met een oordopje. Ik heb daarbij een Nokia 6310 en ik overweeg serieus om voor mijn volgende abo een dual-sim abo af te sluiten zodat ik de Nokia kan blijven gebruiken om te bellen.
De telefoonfunctie is wel verschrikkelijk handig om mobiel te internetten. Ik kan dus met Wifi, GPRS en UMTS internetten, en dat zou ik heel hard missen als er geen telefoon in zat.

Het is dus maar net de vraag wat je er mee wil. Als je een smartphone zonder GPS neemt zit er meestal wel Bluetooth op, dus een BT GPS ontvangertje eraan hangen is dan snel gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 03-08-2006 10:08 ]

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Super dankje. Snelle reactie zeg!!

De GPS functie ga ik met name in auto gebruiken. De ontvenger moet dan voor raam oid liggen (neem ik aan?), dus iedere keer als je parkeert moet je hem opbergen (?), en ook opladen aan de aansteker (?). Is dat geen 'gedoe' ?

Over het tweede punt? Kan je je GSM niet syncen met PDA?

Verwijderd

Topicstarter
Maasluip schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 10:07:Als ik er mee bel dan altijd met een oordopje.
Dat zou ook mijn plan zijn!
Ik heb daarbij een Nokia 6310 en ik overweeg serieus om voor mijn volgende abo een dual-sim abo af te sluiten zodat ik de Nokia kan blijven gebruiken om te bellen.
Je kan bij je provider voor ongveer 30e een extra bestellen (iig bij telfort).
De telefoonfunctie is wel verschrikkelijk handig om mobiel te internetten. Ik kan dus met Wifi, GPRS en UMTS internetten, en dat zou ik heel hard missen als er geen telefoon in zat.
Dat had ik er inderdaad vergeten bij te zeggen, met WiFi kom ik wat internet betreft ver genoeg. De bel functie is dus enkel om ouderwets te bellen (met oortje of carkit idd).
Het is dus maar net de vraag wat je er mee wil. Als je een smartphone zonder GPS neemt zit er meestal wel Bluetooth op, dus een BT GPS ontvangertje eraan hangen is dan snel gedaan.
Ander puntje (ik blijf maar vragen hoor, jullie hebben er tenslotte verstand van) Op een smartphone zit toch vaak een kleiner scherm? TomTomt dat wel lekker?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 10:07:
Super dankje. Snelle reactie zeg!!

De GPS functie ga ik met name in auto gebruiken. De ontvenger moet dan voor raam oid liggen (neem ik aan?), dus iedere keer als je parkeert moet je hem opbergen (?), en ook opladen aan de aansteker (?). Is dat geen 'gedoe' ?
Als je hem in het opbergvakje tusse de 2 voorstoelen legt (in hoeverre die er is) heeft hij ook al genoeg bereik. Voor het raam hoeft dus niet per sé. Het uithoudingsvermogen van de meeste BT GPS modules zijn zeer hoog (sommige wel tot 30 uur oid) opladen hoeft dus niet altijd. Als het wel een keer moet kan dit via de sigarettenaansteker wat wel mee valt qua gekluns

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:58
Al gekeken naar de HP 6900 serie?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik voor telefoonfunctie ga, is de Qtek/HTC S200 UK dan een goede keus? En welke BT GPS neem ik dan?

Zijn er betere/goedkopere alternatieven?

Edit: ik hoor van collegas goede berichten over Qtek

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 10:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dankje! Ik vind zo'n toetsenbord wel overdreven staan...

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees ook dat de MIO P550 ook een alternatief is (zeker als je de G100 overweegt): welke van de twee is beter?

Verwijderd

Topicstarter
Dan nog wat specifiekere vragen:

- De G100 heeft een externe antenne. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Moet je die in je auto gebruiken? Hoe ziet dat eruit? Ligt die gewoon door je auto heen? Of werkt de G100 ook gewoon achter het warmtewerend glas?

- Ik las dat de hoofdtelefoonuitgang lastig te gebruiken is als de G100 in de autohouder zit. Klopt dat? (ik wil hem nl aansluiten op mijn aux in van mijn autoradio)

- Hebben deze WPA en/of WPA2 beveiliging?

Alvast dank!

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 09:41
@Ron S:

Na je vereisten gelezen te hebben, ff het volgende.
Ik heb zelf de I-Mate PDA-N, dat is het broertje van de Q-tec G100. (ook door HTC gemaakt, andere kleur maar zelfde toestel)
Het apparaat bevalt mij prima voor alles wat jij beschrijft. De ingebouwde GPS doet feilloos zijn werk, naast demeer dan volledige PDA functionaliteit; WiFi, Bluetooth, WM5 en klein en compact. Daarnaast is het een snelle PDA met voldoende geheugen. Ook heb je er een hoofdtelefoon bij en kan je middels SD kaartjes je geheugen verder uitbreiden.

Mijn voorkeur ging juist uit naar een PDA zonder telefoonfuncties, ik hoef nl niet altijd zo'n groot ding bij me te hebben (erg irritant als je bijv ff naar de kroeg gaat ;) )

Mijn overweging voor een PDA met ingebouwde GPS kwam juist voort dat ik geen losse (BT of wired) GPS onderdelen wilde. Die raken bij mij altijd kwijt of zitten in de weg.

Veel succes met je keuze

Verwijderd

Topicstarter
Dankje. Een reactie uit eerste hand! Goed te horen dat je er zo tevreden over bent. Maakt de keus voor mij ook makkelijker :-)

Morgen ga ik even naar de winkel om hem in mijn hand te houden, even de look and feel proeven.

Weet jij toevallig het antwoord op de 3 vragen die ik stelde 2 posts terug?

• double_V
Ik zal een poging wagen ;)
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:44:
Dan nog wat specifiekere vragen:

- De G100 heeft een externe antenne. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Moet je die in je auto gebruiken? Hoe ziet dat eruit? Ligt die gewoon door je auto heen? Of werkt de G100 ook gewoon achter het warmtewerend glas?

- Ik las dat de hoofdtelefoonuitgang lastig te gebruiken is als de G100 in de autohouder zit. Klopt dat? (ik wil hem nl aansluiten op mijn aux in van mijn autoradio)

- Hebben deze WPA en/of WPA2 beveiliging?
Bij 1:
De G100/PDA-N heeft geen externe antenne, het mooie is juist dat hij een volledig ingebouwde SIRF3 GPS antenne heeft. Dus geen op/uitklappende deeltjes etc..
Je kan wel een externe antenne aansluiten, hierdoor zou je het signaal verder kunnen versterken.
(ik zou niet weten waarom, ik heb steeds aansluiting op +/- 9 satelieten..)
Of het werkt achter warmte weerend glas kan ik je neit vertellen, er gaan verhalen dat franse autos een bepaalde coating hebben waar GPS ontvangers last mee hebben.
In mijn auto zit wel warmtewerend gekleurd glas (zonder coating) en daar werkt 't prima.

Bij 2:
In de bijgeleverde autohouder zit een uitsparing zodat je bij de mini usb en de hoofdtelefoonaansluiting kan. Je zult wel de benodigde kabeltjes eerst moeten aansluiten, ander zie je het moeilijk.

Bij 3:
Zowel WEP als WPA wordt ondersteund en is erg makkelijk in te stellen.

Nog ff een puntje van aandacht,
de eerste keer (of na een harde reset) durt het erg lang voordat je een GPS fix krijgt. Dit kan rustig oplopen tot een half uur (!!). Maar in normale situatie heb je binnen 1-2 min een fix (natuurlijk neit in een bunker ;) )

Succes met je keuze

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat zijn helemaal geen gekke antwoorden hoor ;-)

Dank, alleen maar goed nieuws dus. WPA wil ik nl wel hebben; anders kan ik hem thuis en op kantoor niet gebruiken (dus waar wel?)....

Over die GPS fix zijn wel wat meer problemen (hoe meer je leest, hoe meer je gaat twijfelen). Op een ander forum ( http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=69879 ) lees je de slechtste berichten. Heb jij dus geen last van? Gebruik je TomTom?

• double_V
Nee, ik heb ook de verhalen gelezen over problemen met de GPSFix, maar heb ik absoluut geen last van. Maximale duur 5 min midden in Amsterdam, in kleine smalle straatjes, met hoge gebouwen en veel bomen. Anders altijd tussen de 1-2 minuten.
Ja ik gebruik ook TT versie 5.21. Werkt als een zonnetje.
Wel nog een tip, bezuinig niet op een goed (en groot) SD kaartje, een snellere variant heb je absoluut profijt van. Ik heb zelf een 2GB Sandisk Ultra 2 er in zitten en dat werkt prima.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:40
Wat is het geworden Ron S.?

Ik zelf overweeg ook de G100..

twijfel tussen de Mio P550 en de QTek G100

wijze woorden

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 14:27
Zosas schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 21:25:
Wat is het geworden Ron S.?

Ik zelf overweeg ook de G100..

twijfel tussen de Mio P550 en de QTek G100
Ik sta voor precies dezelfde keuze, alleen doet bij mij de Asus MyPal 636N (of 632N) ook nog mee.....

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:40
LordLynx schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 23:01:
[...]

Ik sta voor precies dezelfde keuze, alleen doet bij mij de Asus MyPal 636N (of 632N) ook nog mee.....
Ook die heeft bij mij in het rijtje gestaan :P Vond hem wat lomp overkomen.
Ik ga vanmiddag even meerdere modellen bekijken. Misschien kan ik dan ook een keuze maken.

wijze woorden

• Satanic_Surfer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:57
Waarom geen Fujitsu Siemens N560 ?
Ook ingebouwde GPS, snelle processor en mooi scherm...

• Knot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11 13:31
Alleen die fix van 1-2 min kan er bij mij niet in... ik had hiervoor een Leadtek serieele gps ontvanger en die pakte altijd binnen 10 seconden signaal op, ook na een reset van de pda!
Pagina: 1