Ik heb op dit moment deze code:
maar het kan zo zijn dat de query geen resultaten krijgt en dat mag ook want deze functie is voor het genereren van een overzicht en als er geen resultaten zijn dan hoeft er geen overzicht te komen
dit werkt allemaal maar als je dan geen resultaten hebt dan krijg je deze melding:
PHP Warning: mysql_numrows(): supplied argument is not a valid bla bla bla....
Jah snap ik maar ik wil die error niet krijgen
hij komt in die if zodra er minimaal 1 result is en lijkt me dat ik het zo toch wel redelijk had opgelost
als ik er dit van maak:
werkt het wel en zonder foutmelding in de log ^^
maar nu wil ik dus weten of het dan uitmaakt wat ik gebruik?
en of mijn eerste manier fout is?
edit: het schiet me net te binnen
->
zo werkt het dus ook
Maar is dit geen manier wat technisch gezien minder professioneel is??
want heb ooit keer opgevangen dat dit wel de makkelijke weg is om fouten te omzeilen of is dit gewoon goed?
hoofdreden is dat er geen of zeer weinig wordt weggeschreven in de log files
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| function zoekAlleUitkeringen() { $zoekquery = mysql_query(" SELECT DISTINCT(u.gsm_nr),a.debiteur_nr,a.debiteur_naam,a.abonvorm_naam FROM uitkering u, abonnementen a WHERE u.abonnement_id = '' AND u.gsm_nr = a.gsm_nr"); if(mysql_numrows($zoekquery)) { $aReturn = array(); while($aResult = mysql_fetch_assoc($zoekquery)) array_push($aReturn, $aResult); return $aReturn; } else return false; } |
maar het kan zo zijn dat de query geen resultaten krijgt en dat mag ook want deze functie is voor het genereren van een overzicht en als er geen resultaten zijn dan hoeft er geen overzicht te komen
dit werkt allemaal maar als je dan geen resultaten hebt dan krijg je deze melding:
PHP Warning: mysql_numrows(): supplied argument is not a valid bla bla bla....
Jah snap ik maar ik wil die error niet krijgen
hij komt in die if zodra er minimaal 1 result is en lijkt me dat ik het zo toch wel redelijk had opgelost
als ik er dit van maak:
PHP:
1
| if(!empty($zoekquery)) |
werkt het wel en zonder foutmelding in de log ^^
maar nu wil ik dus weten of het dan uitmaakt wat ik gebruik?
en of mijn eerste manier fout is?
edit: het schiet me net te binnen
PHP:
1
| if(@mysql_numrows($zoekquery)) |
zo werkt het dus ook
Maar is dit geen manier wat technisch gezien minder professioneel is??
want heb ooit keer opgevangen dat dit wel de makkelijke weg is om fouten te omzeilen of is dit gewoon goed?
hoofdreden is dat er geen of zeer weinig wordt weggeschreven in de log files
[ Voor 11% gewijzigd door Tijgertje84 op 03-08-2006 09:40 ]
Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H