Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe wagen die wat groter mag zijn.

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Paar dagen terug kreeg ik de melding dat ik een nieuwe bedrijfswagen mag kiezen.
Momenteel is mijn aanloopwagen een Citroen C3 Exclusive met redelijk wat opties erop.
Graag zou ik, na mijn verlof in spanje te hebben meegemaakt en een grote tent te moeten meenemen, toch een grotere wagen hebben maar toch dat beetje comfort en luxe te hebben.
Voor mijn budget heb ik wel een aantal kanshebbers. Waaronder volgende wagens:
Opel Astra 1.7 CDTI Cosmo 5D/P 74KW Break
Opel Astra 1.9 CDTI Enjoy 5D/P 88KW Break
Opel Zafira 1.9 CDTI Essentia 5D/P 74KW Monovolume
Opel Meriva 1.8 16V Enjoy A 5D/P 92KW Monovolume
Opel Meriva 1.7 CDTI Cosmo 5D/P 74KW Monovolume
Renault Mégane Grandtour 1.6 16V Authentique Confort 5D/P 83KW Break
Renault Mégane Grandtour 1.6 16V Expression Luxe 5D/P 83KW Break
Renault Mégane Grandtour 1.5 dCi Expression Luxe 5D/P 78KW Break

Bij opel weet ik dat ik opties bijkrijg zoals metaalkleur, navigatiesysteem, ...
Maar bij renault weet ik dat (nog) niet.

Ik zal zowizo testritten aanvragen voor enkele (2) wagens maar het is nog altijd handiger als ik de mening krijg van eventueel bezitters van een van deze wagens.
Hoe is het rijcomfort van deze wagens?
Veel plaats in kofferruimte?
Aangename zitplaatsen passagiers?
Navigatiesysteem Opel en Renault is dit goed en handig? Nog nooit in werking gezien en heb nu tom tom 5 maar wil geintegreerd in internieur.

Alvast bedankt om me wat verder te helpen.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-11 17:08
Opel Meriva: goede wegligging, redelijk ruim (wel een ouwe-lullen-model); zeer slechte veel te bolle stoelen; slecht zicht door enorme a-stijl. je ziet zo een vrachtwagen over het hoofd. De 1.7 CDTI is een erg langzame wagen. (ca 4 maanden als voorloopauto gereden)
Renault: over het algemeen veel te veel technische problemen, check de forums op autoweek

Wat zijn je criteria voor een auto?
- gezinssituatie?
- met welk vervoermiddel en overnachtingsmiddel ga je op vakantie?
- is parkeerruimte een overweging?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Uit die lijst zou ik direct de Zafira kiezen, een hoop comfort, ruimte en een lekkere zitpositie. Volgens mij is dat het 'meeste' auto die je kunt krijgen voor je budget. De Meriva is een platgeslagen versie daarvan waar net als in de Grand Move alleen ouwe lullen zich in durven vertonen.

De Megane Grandtour verdient ook wel enige aandacht, alleen zul je daar eerst de opties van moeten bekijken.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

astra break

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 18:52
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 09:25:
Hoe is het rijcomfort van deze wagens?
Veel plaats in kofferruimte?
Aangename zitplaatsen passagiers?
Navigatiesysteem Opel en Renault is dit goed en handig? Nog nooit in werking gezien en heb nu tom tom 5 maar wil geintegreerd in internieur.
Alvast bedankt om me wat verder te helpen.
Zelf rij ik een Renault Grandtour dynamique luxe techline.
Een auto met heerlijke rij eigenschappen.
Er is zat plek in de kofferbak, er ging al een hele 82cm breedbeeld tv in (met doos en al) en toen was er nog wat ruimte over.
De ruimte is voor alle passagiers voldoende.
Een navigatie systeem heb ik er niet in zitten dus daar kan ik je verder niks over vertellen.
Eerst had ik een 1.6, daar heb ik 100.00km mee gereden zonder noemenswaardige problemen.
Nu heb ik een 2.0 en hopelijk kan ik daar weer 100.000 zorgeloze km's mee maken.

Een collega heeft een Astra station en dat is ook een mooie auto.
Ga gewoon rijden en bekijk wat je het beste bevalt, volgens mij heb je aan beide auto's veel plezier

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Opel.... :X
Ik blijf me er toch elke keer weer over verbazen hoeveel mensen vrijwillig in dat merk rondrijden.
Heb zelf diverse malen gereden in gloednieuwe opels (huurwagens), van Corsa tot Vectra en ik kan er eigenlijk geen enkel positief punt aan ontdekken.
Ze hebben allemaal _geen_ comfort (harde stoelen) en slechte zitpositie (rugklachten), bagger wegligging (bochten vinden ze eng), trage motoren, en een lelijk onopvallend saai design zowel binnen als buitenkant.
Hell, zelfs de Duitsers rijden amper opel, dat is niet voor niks... :+

Maar goed die Renault Megane 1.6 16V heb ik ook gereden en die rijd echt vele malen beter dan een Zafira of Astra... Wat mij betreft hoef je dus geen keuze te maken. :P
Heb met die megane zelfs nog een uberhelmondse sjonnie in een opel calibra 2.0i vernederd met een stoplichtsprint. :')

Dat iemand een simpele auto zoekt voor ritjes van A naar B kan ik best begrijpen, niet iedereen hoeft een sportieve auto oid, maar zelfs voor een A naar B wagen vind ik Opels waardeloos.
Dus als je nog meer merken wil bekijken.... Fiat, Ford, Volkswagen en Renault dus bieden allen betere alternatieven imho.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Specht schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:49:
Ik blijf me er toch elke keer weer over verbazen hoeveel mensen vrijwillig in dat merk rondrijden.
Heb zelf diverse malen gereden in gloednieuwe opels (huurwagens), van Corsa tot Vectra en ik kan er eigenlijk geen enkel positief punt aan ontdekken.
Ze hebben allemaal _geen_ comfort (harde stoelen) en slechte zitpositie (rugklachten), bagger wegligging (bochten vinden ze eng), trage motoren, en een lelijk onopvallend saai design zowel binnen als buitenkant.

Maar goed die Renault Megane 1.6 16V heb ik ook gereden en die rijd echt vele malen beter dan een Zafira of Astra... Wat mij betreft hoef je dus geen keuze te maken. :P
Heb met die megane zelfs nog een uberhelmondse sjonnie in een opel calibra 2.0i vernederd met een stoplichtsprint. :')

Dat iemand een simpele auto zoekt voor ritjes van A naar B kan ik best begrijpen, niet iedereen hoeft een sportieve auto oid, maar zelfs voor een A naar B wagen vind ik Opels waardeloos.
Dus als je nog meer merken wil bekijken.... Fiat, Ford, Volkswagen en Renault dus bieden allen betere alternatieven imho.
jij vind volkswagen beter zitten dan opel? ... ahum... mijn vader is gehandicapt en voor hem is een goede stoel uiterst belangrijk, wij hebben ook lang geprobeerd in alle verschillende autos en toch is het een opel astra geworden voor juist een stevige maar niet te stevige rugleuning!

verder denk ik ook niet dat er veel verschil zal zitten tussen de zafira en de astra stoelen dus zou ik ook zonder twijfelen voor de zafira gaan.

ook de renaults die je noemt zijn mooie autos maar de opels hebben net dat ietsje meer

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn je criteria voor een auto?
- gezinssituatie?
- met welk vervoermiddel en overnachtingsmiddel ga je op vakantie?
- is parkeerruimte een overweging?
1) Moet 4 jaar met de wagen rijden of 150.000km en tegen dan kunnen er al kinderen zijn é, dus kinderwagen moet er al zeker in (of op de wagen) kunnen.
2) We hebben pas een grote koepeltent gekocht waar we in kunnen slapen met 6, kunnen koken en dan kan er nog een C3 bij in de tent (dus ze is groot). Alsook zullen we de komende X aantal jaar vooral kamperen in het buitenland (italie, spanje, frankrijk, ...) en we zullen dan rijden met deze wagen.
3) Parkeerruimte heb ik op mijn huidige werkplek plaats zat, waar ik volgende keer tewerkgesteld ben weet ik niet. Veranderd om de X aantal tijd (consultant).
Uit die lijst zou ik direct de Zafira kiezen, een hoop comfort, ruimte en een lekkere zitpositie. Volgens mij is dat het 'meeste' auto die je kunt krijgen voor je budget. De Meriva is een platgeslagen versie daarvan waar net als in de Grand Move alleen ouwe lullen zich in durven vertonen.
De Megane Grandtour verdient ook wel enige aandacht, alleen zul je daar eerst de opties van moeten bekijken.
Idd mijn keuze gaat ook naar de zafira omwille van de grootte, opties, ...
De Megane zitten zowizo een aantal opties op die je elders bij opel apart moet bijnemen en die het comfort (en de luxe) wel verbeteren.
Persoonlijk vind ik Opel best mooi kwa design maar dat is smaak. Wat het comfort betreft ga ik blijkbaar goed moeten uitproberen alvorens te beslissen.
Hell, zelfs de Duitsers rijden amper opel, dat is niet voor niks... :+ .
De volgende zal waarschijnlijk een A6 worden maar daarvoor moet ik eerst een tijd met deze wagen rijden.
Dus als je nog meer merken wil bekijken.... Fiat, Ford, Volkswagen en Renault bieden allen betere alternatieven imho.
Met een leasingwagen zoals deze is het belangrijkste waar men rekening mee moet houden de restwaarde. Momenteel zijn Audi, VW, Mercedes, Opel, Renault, Volvo en BMW wagens met grote restwaarde waardoor de leasingprijs lager is. Fiat en Ford hebben bijvoorbeeld een lage restwaarde waardoor je hogere leasingprijs zal hebben. Ook zitten deze niet in de Fleet waardoor je nog eens extra korting misloopt.
Wat er ook nog in de lijst staat is een Scénic II 1.5 dCi Expression Confort en Golf Plus 1.9 TDi B2B en Golf V 1.9 TDi Comfortline 5D en Golf V 1.9 TDi Spring Edition 5D. Maar met de scenic heb ik zo mijn gevoel dat zegt nee bij het design van de wagen. Een Golf Plus is in mijn ogen een Golf waar ze niet de banden maar de wagen hebben opgepompt en een Golf is en blijft een Golf en is niet veel groter.

• paQ
  • Nu online

paQ

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:10:
[...]

Met een leasingwagen zoals deze is het belangrijkste waar men rekening mee moet houden de restwaarde. Momenteel zijn Audi, VW, Mercedes, Opel, Renault, Volvo en BMW wagens met grote restwaarde waardoor de leasingprijs lager is.
hoe duurder een auto
hoe meer bijtelling

vergeet je dat even voor het gemak niet? ;)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

Topicstarter
paQ schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:31:
[...]

hoe duurder een auto
hoe meer bijtelling

vergeet je dat even voor het gemak niet? ;)
Wat bedoel je met bijtelling? Een oplegging?
Ik ga ervan uit dat ik niet meer dan 15 euro wil opleggen.
Hoe meer ik bijleg natuurlijk heb ik een duurdere wagen maar dat is voor de volgende.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Gezien de woordkeuze (bedrijfswagen ipv lease auto) vermoed ik dat fiddler een belg is. Daar hebben ze nog nooit van bijtelling gehoord.....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:49:
Gezien de woordkeuze (bedrijfswagen ipv lease auto) vermoed ik dat fiddler een belg is. Daar hebben ze nog nooit van bijtelling gehoord.....
Goed zo :*)
Bedrijfswagen OK
Lease auto OK

Bijtelling :?

• jep
  • Laatst online: 18-11 22:38

jep

Ik ben helemaal geen opel fan, maar ik kan het toch niet met je eens zijn. Ik rijd zo nu en dan in de Opel Vectra 2.2 GTS sport van mijn schoonvader.

Wat me hier altijd aan opvalt:

- Heerlijke stoelen. Ook voor hele lange ritten veel steun en comfort.
- Heerlijke vering, veel comfort
- Uitmuntende wegligging (zeker bij dit nieuwe model vectra 2006)
- Een ontzettend krachtige motor
- Geen saai design imo. Al heeft 'ie wel een hele dikke uitvoering natuurlijk, met dubbele uitlaat, irmscher spoilertje, en GTS sport pakket.

Het is maar net wat je er van maakt. Een instap vectra is inderdaad een duffe burger bak. Maar dat ze slecht zijn? Daar geloof ik niet zo in. :)

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Ik rijd een Renault Grand Tour en dat is echt een schitterende wagen.
heb een Astra Station 1.7 gehad en dat was echt nix, veel fouten en rijd bagger

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Verwijderd

Topicstarter
Koenzie schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:47:
Ik rijd een Renault Grand Tour en dat is echt een schitterende wagen.
heb een Astra Station 1.7 gehad en dat was echt nix, veel fouten en rijd bagger
En wat zoal van fouten?
Waarom reed hij bagger? Wegligging, comfort, ...

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Waarom blijf je niet bij de Citroën? C4 berline (of misschien zelfs de xsara picasso)

Die zijn pas lekker geveerd!

[ Voor 21% gewijzigd door MeMoRy op 04-08-2006 16:43 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

Vreemd, ik zou het tegendeel beweren. Frans is week, hangend door de bochten. Mijn astra sport gaat scherp door de bocht. 1.8 16V trekt heerlijk (wel toeren maken). Gisteren in Duitsland 200 en had nog flink gas over. Auto blijft lekker rijden, en redelijk comfortabel.

Moet zeggen dat ik nu een beetje bij audi kijk. Alleen ben zeer tevreden over opel, mijn ouders rijden al hun hele leven opel en nooit problemen. Onderhoud is relatief goedkoop.

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Ik zie vaak als ik weer in nederland ben dat mensen zeggen dat franse autos snel trillen heel slap en "week" zijn zoals hierboven genoemd ... waarom begint een standaard renault clio pas bij 210km/h te trillen? mischien was dit ooit zo bij oudere franse autos maar de nieuwe zijn echt een stuk gevorderd.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Feit is dat standaard franse auto's veel meer op comfort zijn gericht, dus dat merk je qua stuur en weggedrag.

Aannames zijn fataal.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 13:24

Eijkb

Zo.

Vriend van me rijdt in de Zafira. We gaan daar regelmatig mee naar frankrijk, uitstapjes binnenland e.d. Er kunnen 7 man mee zonder veel bagage of 5 man met veel bagage. Enorm handige auto en rijdt stevig genoeg door. Met 160 vol beladen over de franse tolwegen en je bent er zo. Als je niet te veel op uiterlijkheden e.d. uit bent: Zafira!

.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Volgens mij valt dat allemaal heel erg mee bij de huidige generaties Opels hoor, weggedrag goed, afwerking OK, dat soort dingen. Ik was het met je eens geweest in de periode van de eerste Astra, nu echter niet meer.

[ Voor 11% gewijzigd door GaMeOvEr op 05-08-2006 15:58 ]

Aannames zijn fataal.

• paulhekje
ik denk dat in principe elke gezinstation voldoet; je kunt het beste eerst een principe keuze maken, of je een mpv-achtige wil of een station.
mpv: makkelijker parkeren; hoger zitten. lastiger een dakkoffer op te zetten; vaak minder weggedrag, vooral met vakantiebelading; over het algemeen duurder vooral door brandstofgebruik;
Ik ga zelf ook op vakantie met een grote zware tent (Karsten 350) in een golf variant + dakkoffer. Dat lukt ons met 1 kind (ja er gaat veel te veel mee). De 2e is op komst, volgend jaar dus een kar erachter, want dan past het niet meer.

Een astra vind ik goed rijden rijden, de stoelen zijn erg afhankelijk van de uitvoering (wel veel beter dan in de Meriva).
In de Renault megane standaard uitvoering heb ik wel eens een dag gereden: vond het een matige auto; stuurt bijzonder vaag. Heb ook eerder in ouder model megane gereden met veel technische problemen. Ook dit jaar weer via verschillende collega's rampverhalen gehoord over renault..

Ik zou zelf kiezen uit het rijtje:
- Astra break
- Skoda Octavia combi
- VW Golf 5 variant (dit najaar verwacht)
- Ford Focus wagon
- Toyota Corolla wagon (bagageruimte iets kleiner dan de rest)

Maar maak eerst een paar proefritjes, de ene diesel is de andere niet. Het karakter van een motor is een groot deel van je rijplezier. Een VW diesel is iets rumoeriger, maar heeft veel kracht en een lager verbruik. De Toyota is weer erg soepel en rustig (rij ik echt diesel?), maar verbruikt iets meer.

[ Voor 11% gewijzigd door paulhekje op 07-08-2006 08:11 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

We rijden hier thuis een Renault Scenic van het laatste model, met navigatie erin en de 1.6 16V benzinemotor.

De navigatie zal even wennen zijn als je van een tomtom komt, maar is ons verder nog nooit tegengevallen. Je stelt alles in met een wieltje en een knopje wat na enige oefening goed te doen is. Hij geeft alles keurig op tijd aan, en op het display van de radio staat ook discreet aangegeven welke baan je op moet, soort afslag, en afstand tot afslag. Je moet wel de cd in de cd-speler hebben als je 'm insteld.

Motorisch gezien kan het beter, met de 1.6 16V kan je prima meekomen in het verkeer, maar moet je gewoon ff toeren maken als je een vlotte actie wilt maken. Aangezien ik deze motor ook in je lijstje zie staan voor de Grandtour, zal die het prima doen, aangezien die ook nog wat lichter is.
Met de 1.5 dCi heb ik verder geen ervaring, alleen met de zwaardere diesels. Je hebt hier echter meerdere varianten in, en denk dat je dan toch het beste de zwaarste (105 pk) sowieso zal moeten kiezen voor de drive-ability.

Verder over de Scenic(welke wij al alle generaties hebben gereden):
Heerlijke comfortabele auto, welke ook voor de pasagiers heerlijke stoelen bied.
Voor ons altijd genoeg ruimte in de kofferbak gehad, hoewel we met de vakanties nog wel een bakkie op het dak hadden. Maar dan kan je wel met 4 personen op vakantie, inclusief een grote en kleine tent, groot kookstel en weetikveel wat nog meer. En ten alle tijden zaten wel met 1.85m+ heerlijk achterin. Nooit geen problemen gehad, alleen standaard onderhoud.
Een puntje dat ik eigenlijk in je lijstje mis, is de veiligheid. En dat is iets waar Renault al jaren heel goed mee bezig is, en zeker bij de Scenic:
http://www.autoweek.nl/crashtestrapport.php?id=108

/me cooolkast ziet nu dat ie weer behoorlijk de Renault hooligan heeft uitgehangen O-)

Ik helaas zelf niet in de andere modellen gereden, dus kan geen vergelijking geven, maar zou zeker een proefrit overwegen in de Renault(s).

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 22-11 18:52
Keuze al gemaakt?

• paulhekje
die veiligheidsrapporten mbt renault betreft de alleen passieve veiligheid, dus bij crashes. Dan ben je al te laat. De actieve veiligheid vind ik een stuk minder: vage besturing en te week geveerd om vakantiebelading veilig aan te kunnen.

• -ET-
  • Laatst online: 13:09

-ET-

Phone Home

Bij Renault ligt het echt aan het model wat je hebt. mijn clio kan echt goed de bochtjes om. Echter is de elektronica bij Renault zwaar slecht. Ja helaas zelf ervaren

De wegliggen van mijn clio vergelijk ik overigens met een Polo (generatie 4).

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Nissan Note. Sinds kort op de weg, ziet er kek en ruim uit. Je zou ook voor de Skoda Roomster met 1.9TDI kunnen gaan. Voorkant = hefacelifte Fabia, achterkant is van een octavia maar dan met hoge opbouw.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:46:
[...]

Wat bedoel je met bijtelling? Een oplegging?
Ik ga ervan uit dat ik niet meer dan 15 euro wil opleggen.
Hoe meer ik bijleg natuurlijk heb ik een duurdere wagen maar dat is voor de volgende.
bijtellling klinkt voor mij belgisch: daar moet je immers bijkomende belasting betalen voor het prive gebruik van een firmawagen. dat is op basis van kracht of co2 uitstoot, ik weet het niet exact

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus met de vriendin langs opel en renault geweest. Er stonden bij beide merken diverse modellen met telkens een andere versie ervan.
Voor opel viel me op dat de sportzetels in een astra break echt slecht zitten. Heb er geen 5 ingezeten en had al zere rug. Zitten echt super hard. Voor de rest interieur mooi (mijn mening) en buitenkant ook. Meriva zit iets beter maar interieur is een pak minder en komt op de laatste plek terrecht. Zafira zit goed maar op de 2e rij zat ik met mijn knieen tegen de rugleuning en dan kon je achteraan ook maar net zitten dus ... maar we hebben nog geen 5 kinderen dus :P
Voor de rest is het interieur van de zafira prachtig maar zal het even wennen worden aan de versnellingspook die anders geplaatst is dan bij de meeste wagens. Ook de zithouding en zetels waren in de 3 zafira's dat ik heb gezeten geweldig. Enkel is deze prijs wat duurder dan de andere 2 waardoor ik veel opties zal moeten laten vallen.

Dan zijn we naar renault geweest en hebben ons daar gezet in een grandtour. Zetels zaten supergoed, interieur was ook te smaken alsook de extra'tje die erop waren zoals het adembenemende panoramisch dak wat ik toch wel een must vindt sindsdien. Alsook de handsfree dingen waardoor je niet eens de sleutel moet hebben maar gewoon een kaartje en wanneer je dichtbij de wagen komt deze opengaat wanneer je de deur open wil doen. (Veilig?) Achteraan lag ik bijna te slapen op de banken zo goed dat ze zaten. Buitenkant is toch nog wat beter dan de astra break.

Kwa kofferruimte komen beide breaks zowat op hetzelfde neer dus daar geen keuzeprobleem.
Het zal vooral het zitcomfort tijdens het rijden, de luxe/opties en het interieur/exterieur van de wagens worden alsook de motor die toch wel vinnig door het verkeer moet gaan.

Momenteel in volgorde:
1: Renault megane grandtour
2: Opel Zafira
3: Opel astra Break
4: Opel meriva

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 10:19
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:53:
[...]

bijtellling klinkt voor mij belgisch: daar moet je immers bijkomende belasting betalen voor het prive gebruik van een firmawagen. dat is op basis van kracht of co2 uitstoot, ik weet het niet exact
Werknemers betalen adhv fiscale pk's belasting op de firmawagen. De werkgever heeft er recent nog een co2 belasting bij gekregen

[ Voor 9% gewijzigd door DaRKie op 07-08-2006 12:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:53:
[...]bijtellling klinkt voor mij belgisch: daar moet je immers bijkomende belasting betalen voor het prive gebruik van een firmawagen. dat is op basis van kracht of co2 uitstoot, ik weet het niet exact
Vroeger was dit ongeveer 5000 Bef of wat ik nu betaal 111 Euro wat ik graag betaal want een extra wagen zou me meer kosten gezien de aankoop, benzine, verzekering, kosten, reparaties, ...
Nu heeft vriendin een wagen voor juist naar haar werk en terug, voor de rest gebruiken we onze wagen. Zij mag deze namelijk ook besturen wanneer ik er niet bij ben alsook tanken in benelux en mogen naar buitenland met de wagen. Denk niet dat er veel mensen zullen twijfelen :P

• MikeyMan
  • Laatst online: 12:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:54:
Alsook de handsfree dingen waardoor je niet eens de sleutel moet hebben maar gewoon een kaartje en wanneer je dichtbij de wagen komt deze opengaat wanneer je de deur open wil doen. (Veilig?)
Zie dat maar als een nadeel... Gaat nog weleens kapot...

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

paulhekje schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:43:
die veiligheidsrapporten mbt renault betreft de alleen passieve veiligheid, dus bij crashes. Dan ben je al te laat. De actieve veiligheid vind ik een stuk minder: vage besturing en te week geveerd om vakantiebelading veilig aan te kunnen.
Ik moet zeggen dat ik "onze" Scenic prima vind sturen, en kan met het bredere onderstel behoorlijk manouvreren op de weg. Heb dan wel niet in andere gezins auto's gereden, maar wel in uiteenlopende andere modellen. VW Polo, Alfa 155, Mercedes E-klasse, Peugeot Partner, Suzuki Alto, en nog een zooi. Daarmee vergeleken vind ik de Scenic nog altijd prachtig mooi sturen, en zeker als je er wat meer in gereden hebt een heel voorspelbaar weggedrag.
Te week geveerd hebben we ook nooit wat van gevoeld op vakanties, scenario volbeladen auto+bakkie op 't dak, en dan nog over de slalom weggetjes in de bergen scheuren.

Maargoed, ik spring nu wel heel erg in de verdediging, maar ik vind iig dat er weinig mis is met de wegligging en de daarop volgende veiligheid van de Renault, hoewel ik weer geen persoonlijk ervaring heb met de Grandtour.

Maargoed, de auto zelf zal de ts toch zelf moeten aanvoelen, dus kan alleen maar zeggen maak een proefrit :)

Verwijderd

Topicstarter
MikeyMan schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 13:21:
[...]Zie dat maar als een nadeel... Gaat nog weleens kapot...
Dan gaat die in de garage en krijg ik vervangwagen. Voordeel van een firmawagen :P
Momenteel is ruit van de C3 stuk (steentje en grote barst erin), dus straks carglass bellen dat ze deze kunnen komen maken.
Aan de C3 zijn er al vaak kleine dingen kapot gegaan zoals op en neer brengen van koplampen, lampjes zelf, achterlichten, ruitenwissers, olielek, benzinelek, ... Nu staat zelfs mijn stuur scheef maar dit kunnen ze niet oplossen. Dus dat is een van de redenen dat citroen niet bij de volgende wagen zal horen.
Ik heb al met een aantal wagens gereden zoals Audi, BMW, Mercedes, Peugeot, ... en moet toegeven dat de duitse merken steviger zijn gemaakt, minder stukken aan maar dat deze voor mij althans harder zitten en hardere veringen hebben tov de franse wagens. Dus ik ben benieuwd wat opel en renault mij gaan zeggen tijdens de testritten.

• MikeyMan
  • Laatst online: 12:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 13:40:
[...]

Dan gaat die in de garage en krijg ik vervangwagen. Voordeel van een firmawagen :P
Mjah, erg fijn als je midden in de winter, in de sneeuw en kou je auto niet inkan onder het mom van "ze komen wel een nieuwe brengen..."

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe prijslijst binnengekregen van een leasingmaatschappij.
De Zafira is gedaald in prijs, de astra break is gedaald, de renault grandtour is ook gedaald.
Dus alles wordt nog aantrekkelijker voor de opties >:)
Pagina: 1