Toon posts:

Aanschaf Laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik hoop dat ik hier op de juiste plek ben om een goed en eerlijk advies te krijgen.
Het is namelijk zo dat ik een nieuwe laptop wil aanschaffen ik bij god niet meer weet wat ik nu moet kiezen om er het beste uit te halen.

Ik wil dus een laptop aanschaffen die het liefst een 17" beeldscherm heeft, die een goede snelheid bezit, goed is in muziek afspelen, films afspelen en het liefst betrouwbaar is zodat je niet na 2 jaar weer een nieuwe moet aanschaffen. Overigens zit ik ook te twijfelen of ik ermee moet wachten tot het nieuwe bestuuringssysteem vista op de markt is of dat ik deze op die laptop later alsnog zou kunnen installeren. Mijn budget is max 1600. En heb zelf al bijvoorbeeld naar de laptop van Hp zitten kijken de dv8373 bijv. en de zd8303 of van XXODD de XNI812U of de Sony Vaio Fe serie maar daar heb ik van gehoord dat deze niet erg goed is.

Algemeen nu mijn vraag: wat is een goed merk in mijn geval, beter een amd of intel, en moet ik wachen tot vista op de markt is.

Met vriendelijke groet Heike

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:00
Het is de bedoeling dat je zelf wat opzoekt. maar och niet zeuren O-)

Maar waarom wil je een 17 inch beeldscherm, dat is wel groot voor een laptop.

Misschien een dell: de inspirion 9400:

Processor

Intel® Centrino® Duo Mobiele Technologie met Intel® CoreT Duo Processor T2400 (1.83GHz, 2Mb L2 Cache, 667MHz FSB)

Besturingssysteem
Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005

Geheugen
Upgrade van 1024MB naar 2048MB

Harde schijf
80GB (5400rpm)

Monitor
17" (43 cm) WXGA (1440x900)

Grafische kaart
ATI MobilityT Radeon® X1400 256MB HyperMemory®

Optisch station
8x DVD+/-RW

Modem
56K V.92 Modem en 10/100 Ethernet, Intel® PRO/Wireless 3945 802.11 a/b/g wireless LAN card

Service
1 jaar Collect and Return Support

€ 1.589
Prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten (tenzij anders vermeld)

[ Voor 90% gewijzigd door hello_moto op 03-08-2006 00:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok komt redelijk overeen met de systeem specificaties van de hp pavilion dv8373 alleen heeft die een grotere harde schijf 160 gig volgens mij.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zou de 9400 met Go7900 nemen , volgens mij scheelt het niet zoveel in prijs.

[ Voor 6% gewijzigd door Dutch_Razor op 03-08-2006 00:36 ]

Verwijderd

de acer travelmate's bevatten ook 17" en sommige zijn vista premium ready :)

Verwijderd

Voor betrouwbaarheid en goede service raad ik je een Asus aan.

Ik heb op internet even een mooi laptop voor je uitgezocht die net onder je budget valt.

A7Jc-R005M 1599 euro

Intel Duo Core T2400 (1.83Ghz; 2Mb L2 Cache; 667Mhz FSB)
100Gb S-ATA harddisk 5400RPM
1024Mb DDR2 667 (1 x 1024) (Uit te breiden naar max. 2 x 1024)
8* DVD+/-RW Dual Layer
ATI Mobility Radeon X1600 256Mb VGA (512MB Hypermemory)
Interne Hybryde TV Tuner (Digitaal + Analoog)+ Remote Control
17" WXGA TFT (1440 x 900) Color Shine
Windows XP MediaCenter
Internal W-LAN 54Mbps/ Bluetooth
2 jaar pick up & return garantie
Gratis Draagtas, Optische Muis en Remote Control

Bron: http://www.laptops4u.nl/info/a7jc-r005m-874.html

Advies: Wacht nog even twee weekjes met de aankoop van een nieuwe laptop. Na twee weken komen namelijk de nieuwe Core 2 Duo uit. Of je voor deze nieuwe CPU wilt gaan is je eigen keuze, maar ik verwacht wel een prijsdaling wanneer deze uit komen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:22

Thandor

SilverStreak

Zoek eens wat notebooks uit en zet de specificaties naast elkaar. De vraag of een Intel of AMD processor de voorkeur heeft kun je zelf wel uitzoeken a.d.v. reviews van processoren :)

Je geeft aan dat een bepaald soort notebook geen goede smaak achter liet. Althans, dat had je gelezen. Waar heb je dat dan gelezen? ;) Het vermelden van dergelijke bronnen zijn vrij belangrijk zodat de mensen die willen reageren het ook kunnen lezen en er eventueel een woordje over kunnen doen.
Zie de FAQ - "URL-Tag" voor informatie m.b.t. het plaatsen van URL's in de vorm zoals ik net gedaan heb.
Verder is het reviews en ervaringen lezen.

Uiteraard speelt gewicht en schermgrootte ook een rol. Dat zijn eisen die volledig bij jouw liggen.

Dit topic gaat dan ook op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.