Toon posts:

DVD's kopiëren naar de HD van een HDD recorder?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik DVD's kopiëren naar de HD van een HDD recorder?
Of zijn die beveiligd?

Concreet: ik wil in de bibliotheek DVD's ontlenen van TV-reeksen, maar er is altijd wel een aflevering uitgeleend.
Dus: kun je dat op een HDD recorder zetten en pas bekijken als je alle DVD's hebt.

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:32
Uiteraard zijn koop of huur DVD's beveiligt tegen kopiëren. En uiteraard is dat te omzeilen, maar ik geloof niet dat het de bedoeling is om het daar hier over te hebben.
Dit geld trouwens voor PC's én HD DVD Recorders.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Of het met een recorder kan weet ik niet, maar met de PC kan dat prima. En dat kan gewoon hier besproken worden, het is een backup. Zijn al zat topics over. Je kan ze dus op de PC wel overzetten. Die informatie vind je dan hier: DVD's backuppen; de beste manier [Deel 3]

Ey!! Macarena \o/

• NeoPhix
RaZ schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 23:39:
Of het met een recorder kan weet ik niet, maar met de PC kan dat prima. En dat kan gewoon hier besproken worden, het is een backup. Zijn al zat topics over. Je kan ze dus op de PC wel overzetten. Die informatie vind je dan hier: DVD's backuppen; de beste manier [Deel 3]
Maar in het geval van huren is het toch weer niet toegestaan? Het is geloof ik toch zo dat zodra je het origineel niet meer bezit (oftewel inleverd bij de bieb) je de kopie moet vernietigen?
Maar goed, ik was misschien wel iets te kort door de bocht. Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord van een HDD DVD Recorder die beveiligde DVD's kon kopiëren (en ik verkoop ze, dus ken er best een flink aantal), dus daarmee gaat het naar alle waarschijnlijkheid niet lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad niet de bedoeling om die lang bij te houden.

Wanneer ik een reeks volledig heb, zou ik ze 1x bekijken en dan mag dat van mij weer weg.

Uit jullie reactie begrijp ik dat je ze met een pc en een DVD-brander wél kunt kopiëren?

• NeoPhix
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 00:03:
Het is inderdaad niet de bedoeling om die lang bij te houden.

Wanneer ik een reeks volledig heb, zou ik ze 1x bekijken en dan mag dat van mij weer weg.

Uit jullie reactie begrijp ik dat je ze met een pc en een DVD-brander wél kunt kopiëren?
Jep, check de link die RaZ gaf. Succes.

• Akko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-01-2021
Kun je wel DVD's gedownload van internet (nieuwgroepen) via een Rewritable DVD kopieren naar de HD van een DVD recorder. Scheelt me een hele stapel DVD's branden (en een stapel rewritables kopen)....
Pagina: 1