Hoi,
Ik ben nieuw op het forum, dus vergeef me als ik iets niet helemaal op de juiste manier post..
Ik wil mn notebook laten taxeren naar aanleiding van deze advertentie
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/47032
Waarin wat mensen die waarschijnlijk 0 verstand van notebooks hebben beweren dat ik qua vraagprijs (2250) veels te hoog zit, aangezien ze zelf notebook specs met pc specs vergelijken voor een prijs indicatie en het verschil nog niet weten tussen promedion en medion van de aldi en onder andere beweren dat XXODD een B merk is, en 2 x 80GB SATA in RAID config uit 1999 moet stammen en een ATI x800 256MB DDR3 sterk verouderd is terwijl dit voor een notebook juist helemaal niet standaard is hecht ik niet al te veel waarde aan hun oordel om t even zacht uit te drukken.. Ik hoop dat degene die hier taxeren meer verstand van dit soort dingen hebben en ook de moeite willen nemen wat beter naar mn notebook kijken en vergelijken met andere notebooks..
want kwa prijs vind ik helemaal niet dat ik teveel vraag..
aangezien het een notebook is lijkt het me niet nodig om codes en links te gebruiken voor elk onderdeel in de notebook. nieuwprijs zat vorig jaar tegen de 3200 aan het gaat hier om een Promedion D900T met optionele extra's zoals TV tuner, Luxe draagtas, Windows XP Professional, externe floppy drive . notebook heeft eens op marktplaats gestaan een tijd terug voor 2500 en tussen alle oplichters door heb ik een serieus bod gehad van iemand voor 2300 waar ik m toen nog niet voor kwijt wou.. maar goed, ik copy paste even de specs van mn systeem, zoals ik al zei is mn schatting zo rond de 2250 euro..
* Scherm: 17" breedbeeld TFT-scherm Glare Type WSXGA+ resolutie 1680x1050 (extra helder + extra brede kijkhoek)
* Processor: Intel Pentium 4 (hyper threading technology) - 3,2 ghz op 800mhz FSB
* Chipset: Intel 915P + ICH6 chipset met Promise Fastrak 376/378 RAID 0 of 1
* Ati X800 Grafische kaart met 256 MB DDR2
* Audio: High Definition Audio met 8 kanalen analoog uitgangen (7.1), 4 speakers + 1 subwoofers met SRS WOW Surround Sound Audio DJ-buttons (speelt ook CD/MP3 als de D900T uit staat)
* Werkgeheugen: 1GB DDR3 533MHz
* 2 x 80 GB SATA hardeschijf
* 2X Optische schijf: DVD-/+ RW (her)schrijver inclusief software
* brand alle formaten cd/dvd/cdrw/dvdrw/dvd dual layer)
* Communicatie: 56k fax/modem
* 10/100/1000 Mbps LAN ethernet
* interne mini-PCI draadloze 54Mbps netwerk- & Bluetoothmodule ClassII ver1.2
* I/O Poorten: 1x PS/2 poort voor muis of keyboard
1x parallele poort
1x 9 polige seriële poort
1x fast infrared poort
4x USB2.0 connector extern
2x IEEE 1394 firewire poort
SP/DIF digitale 5.1 channel uitgang/virtuele 8 kanaals analoge audiouitgangen
koptelefoon uitgang
microphone ingang
Line-in ingang
DVI aansluiting voor bijvoorbeeld LCD/Plasma schermen (met VGA converter)
S-Video uitgang
modem RJ11
ethernet RJ45
1x PCMCIA Type II poort
* Cardreader: Interne 7-in-1 cardreader voor: Memory Stick, Memory Stick PRO,
Secure Digital, Multi Media Card, Smart Media, Compact Flash, MicroDrive
* FDD: inclusief externe USB 1,44MB floppy drive
* Stroom: AC-DC adapter 110-240V 220Watt
* ingebouwde webcam en mic
Extra: Luxe Draagtas, TV Tuner kaart, Legale versie Windows XP Prof. SP2!
en wat standaard bundled software
http://www.hardware.info/...okgeweld_Promedion_D900T/
http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=559
[
Voor 5% gewijzigd door
Anoniem: 190288 op 24-09-2006 02:53
]