Toon posts:

[Database] Bestaan er kant-en-klare databases?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hiermee bedoelk ik bijvoorbeeld een database met talen als:

NL NL Nederlands
NL EN Dutch
NL FR Néerlandais
EN NL Engels
EN EN English
...

Ik heb dit namelijk nodig voor een applicatie, maar indien er al een dergelijke database bestaat zou dit heel wat werk uitsparen.

Google levert niet veel relevante resultaten op met:

languages database
useful databases (niet van talen)
useful databases languages
NL Nederlands EN English engels frans french
database talen

Verwijderd

Natuurlijk bestaan die, maar die heten dan bv. "NL-EN woordenboek", etc. Zullen vast wel bij Wolters-Kluwer of zo te koop zijn... ;) Of bij online vertalers als Babelfish, als ze hun database al willen verkopen.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 20:06

Gerco

Professional Newbie

Je wilt een database met de namen van alle talen zoals die in alle andere talen is? Dus je wilt de vertaling van "Nederlands" in alle talen, "Engels" in alle talen etc? Dat zullen aardig wat recordjes zijn, bij 100 talen worden dat er al 10.000 en er zijn meer dan 100 talen.

Zo'n lijst zul je niet zo snel vinden, maar hiermee heb je alvast de meeste talen in het frans en engels. Hier staan ook nog wat codes met de "native" naam van de taal erbij.

[ Voor 14% gewijzigd door Gerco op 02-08-2006 23:29 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wil je nou woordenboeken of zoals gerco zegt gewoon een kleine dbase met de naamsvertalingen van talen???

Want woordenboeken zijn te koop, alleen een beetje duur in dbase vorm.

Als je een klein databaseje zoals gerco zegt wil zou ik gewoon wikipedia pagina's omzetten naar een dbase. Dus nl.wikipedia.org/talen voor de nederlandse namen en fr.wikipedia.org/languages voor de franse namen ( links zijn verzonnen dus kunnen best niet werken ) dus gewoon per land 1 pagina vinden waar alle andere landen op genoemd staan.

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Bedoel je een database met de Land en taalcodes? Misschien zit hier wat bij: http://www.iso.org/iso/en...6ma/05database/index.html

Ik weet niet wat voor info je er allemaal in wilt hebben, maar ik ben bang dat je toch zelf een boel zult gaan typen als je het exact wilt hebben zoals in je TS.

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Dit heeft natuurlijk niets met Programming te maken ;) Verder denk ik dat je op zoek moet gaan naar commerciele bedrijven die dit soort databases leveren, maar reken er niet op dat het goedkoop is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.