• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:25
Hoi,

Ik heb veel gezocht op het internet en op tweakers over de HP Photosmart R817 maar kan er niet echt veel over vinden. Ik ben vooral voor deze camera gevallen omdat die 5 keer optisch kan inzoomen en dat vind ik wel een heel sterk punt, ook de accu is een vereiste en als laatste maar niet onbelangrijk de scherpe prijs. Ik heb nu een HP photosmart 735 die me overigs wel goed bevalt. Het enigste minpunt vind ik dat die zo batterijen vreet.

Wie heeft deze camera of kan er wat meer over vertellen.

Hier een linkje naar de camera:

http://www.letsgodigital....ecification/968/show.html

Ik wil de camera gaan gebruiken voor de volgende doeleinden:

Vakantiefoto’s maken
Foto's maken op race-evenementen zoals Formule 1, DTM, A1 Grand Prix.

Vereisten zijn:

Accu
Lange accu duur
Redelijk snel foto's kunnen maken
Goede kwaliteit foto's kunnen maken
Goede stevige behuizing.
Duurzame camera
Een goed duidelijk scherm waar je ook met daglicht goed de foto'op kan beoordelen.

Overigs mijn budget is maximaal zo +- 300 euro.

Doe ik er verstandig aan m deze camera aan te schaffen?

Alternatieven zijn ook welkom, wil gewoon een goede camera kopen.

Alvast bedankt voor jullie advies en commentaar.

Groeten,

Vjenne-ICT

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 21:20

996

Volgens mij is deze laatst getest door het blad computertotaal. Kijk eens bij hun op de site, onder "shop" kun je wat oudere artikelen bestellen. (Ik weet het niet 100% zeker, heb het blad inmiddels al weggegooid 8)7 )

• Vjenne-ICT
Hoi,

He 996 bedankt voor je gopede tip, mijn complimenten! Na het lezen van de review ga ik toch maar voor de HP Photosmart R927, moet een hele mooie en goed beoordeelde camera zijn. Het enigste minpuntje wat ik kan vinden is het ontbreken van de optische zoeker. Misshien een domme vraag maar het is me niet helemaal duidelijk wat ze daar mee bedoelen?

Hier een linkje naar de camera:

http://www.letsgodigital..../articles/story_7016.html

Heeft iemand die camera al gekocht en wil zijn ervaring delen?

Groeten,

Vjenne-ICT

[ Voor 18% gewijzigd door Vjenne-ICT op 03-08-2006 20:39 ]

• 996
  • Laatst online: 29-01 21:20

996

Volgens mij is een optische zoeker een venstertje waar je doorheen kijkt om foto's te maken. Als er geen optische zoeker op zit moet je dus altijd op het scherm kijken als je een foto wilt maken. Bij sommige camera's heb je wel een optische zoeker en kun je evt. het scherm dus uitzetten bij het maken van foto's om zo energie te besparen.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-01 22:19

Verwijderd

Allereerst denk ik dat je niet teveel moet verwachten als je met een camera als de R927 Formule1 foto's wilt maken. Zonder optische viewfinder wordt het lastig (omdat het grote LCD-scherm altijd even achterloopt op de werkelijkheid). Ik heb geen ervaring, maar vermoed dat slechts DSLR's met lichtsterke lenzen snel genoeg zijn om in die situatie's goede foto's te maken. Maar dat is een ander budget.
Om bij jouw budget te blijven, raad ik de F30 van Fuji aan. Ook zonder optische viewfinder en waarschijnlijk niet geschikt voor F1, maar aan de top van zn 'klasse'.
Review DPReview
Review DCResource

Ook nog een review van de HP

Ga anders eens de camera's testen bij de lokale fotozaak.
Succes!

• Vjenne-ICT
Hoi Allemaal,

Allemaal bedankt voor jullie reacties! Wat moet ik nu doen dan? Ik dacht dat ik juist ene goed koop zal maken als ik de HP R927 zal kopen gezien de goede reviews van de camera, alle computerbladen spreken er vol lof over!

Iemand die me kan helpen en goed advies kan geven?

Ik begin nu te twijfelen.

Alvast bedankt.

Groeten,

Vjenne-ICT

Verwijderd

Een review in een computerblad zegt mij persoonlijk niets, want ik heb geen ervaring met computermagazines.
Ik ben niet anti-HP camera's (gewoon geen ervaring mee) en daarbij heb ik géén ervaring met de F30, maar de (over het algemeen) gerespecteerde reviews van DPReview en DCResource slaan dit toestel hoog aan.
Eén tip: niet langer twijfelen... testen! Gewoon vasthouden, plaatjes schieten en vergelijken en dan voor jezelf bepalen welk toestel je het beste ligt.

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 22:23:
Vereisten zijn:

Accu
Lange accu duur
Redelijk snel foto's kunnen maken
Goede kwaliteit foto's kunnen maken
Goede stevige behuizing.
Duurzame camera
Een goed duidelijk scherm waar je ook met daglicht goed de foto'op kan beoordelen.

Overigs mijn budget is maximaal zo +- 300 euro.

Doe ik er verstandig aan m deze camera aan te schaffen?

Alternatieven zijn ook welkom, wil gewoon een goede camera kopen.

Alvast bedankt voor jullie advies en commentaar.

Groeten,

Vjenne-ICT
Gezien de doeleinden waar jij de camera voor gebruikt (race evenementen), zou ik persoonlijk zeggen dat een superzoomcamera (bijvoorbeeld sony h2/panasonic FZ7) veel geschikter is voor je. Deze camera's kunnen echt heel ver inzoomen en hebben ook een beeldstabilisator, zodat je ook grotere kans hebt op scherpe beelden als je ver bent ingezoomd. Beide camera's zijn wel net boven je budget (ongeveer 350 euro), maar toch zou ik deze alternatieven eens bekijken. Van een 12x zoom + stabilisator heb je echt voordeel als je vanaf een tribune wat veraf wilt fotograferen. Mocht je echt niet over die 300 euro willen gaan dan is die HP ook een goede keuze. Mocht je 50 euro geen probleem vinden, ga dan voor een superzoom. Zeker met die evenementen zul je daar erg veel plezier, en zeker meer vrijheid (op het gebied van composities van je foto's) mee hebben.

Edit: voor een review van de R817 kun je ook hier kijken
Edit2: Sorry had je laatste post nog niet meegenomen in mijn verhaal. Een review van de R927 is ook op dezelfde site dus hier te vinden. De R927 is zoieso de nieuwere camera van de 2, wel heeft deze maar een 3x zoom, en ik schat deze zoom als "te weinig" in om van veraf een circuit te fotograferen. Voor de rest heb je wel meer megapixels, dus ietswat digitaal zoomen is wel mogelijk. Voor de rest even de conclusion lezen van de review.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2006 23:57 ]

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 23:36:
[...]

Gezien de doeleinden waar jij de camera voor gebruikt (race evenementen), zou ik persoonlijk zeggen dat een superzoomcamera (bijvoorbeeld sony h2/panasonic FZ7) veel geschikter is voor je. Deze camera's kunnen echt heel ver inzoomen en hebben ook een beeldstabilisator, zodat je ook grotere kans hebt op scherpe beelden als je ver bent ingezoomd. Beide camera's zijn wel net boven je budget (ongeveer 350 euro), maar toch zou ik deze alternatieven eens bekijken. Van een 12x zoom + stabilisator heb je echt voordeel als je vanaf een tribune wat veraf wilt fotograferen. Mocht je echt niet over die 300 euro willen gaan dan is die HP ook een goede keuze. Mocht je 50 euro geen probleem vinden, ga dan voor een superzoom. Zeker met die evenementen zul je daar erg veel plezier, en zeker meer vrijheid (op het gebied van composities van je foto's) mee hebben.

Edit: voor een review van de R817 kun je ook hier kijken
Edit2: Sorry had je laatste post nog niet meegenomen in mijn verhaal. Een review van de R927 is ook op dezelfde site dus hier te vinden. De R927 is zoieso de nieuwere camera van de 2, wel heeft deze maar een 3x zoom, en ik schat deze zoom als "te weinig" in om van veraf een circuit te fotograferen. Voor de rest heb je wel meer megapixels, dus ietswat digitaal zoomen is wel mogelijk. Voor de rest even de conclusion lezen van de review.
Hoi,

Bedankt voor je goede tip en advies. De specs spreken me echt wel aan en gezien de doeleinden waar ik de camera voor ga gebruiken vind ik het ook een goede keuze. Ik vind wel dat het dan meteen weer zo grote camera word. Ik moet eerlijk bekennen dat ik door het jaar hen niet echt extreem veel foto's maak.

Ik denk dus dat ik beter af ben met de HP R927.

Ik ga dit weekend me eens kijken wat ik ga doen en hak ik de knoop door.

Iemand nog meer ervaring of adves voor mij?

Alvast bedankt.

Groeten,

Richard

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het enige dat ik je kan vertellen is dat ik destijds mijn Photosmart (715) heb weggedaan vanwege het ontbreken van de mogelijkheid om ook maar iets zelf in te stellen, het enige dat je bij deze camera's kunt doen is zoomen, bepalen of de flitser gebruikt wordt en op de sluiterknop drukken.
Het moet je liggen, maar zelf zou ik zo'n simpele camera nooit meer kopen. Zodra het iets schemerig begint te worden heb je bijvoorbeeld altijd bewogen foto's vanwege de lange sluitertijd die dan automatisch gebruikt wordt. Als je juist een point-and-shoot camera wilt zonder overbodige foefjes dan kan ik hem wel aanraden.

En oja, laat dat 'hoi' en 'groeten' maar achterwege. dit is een forum en geen emailbox, we doen elkaar permanent de groeten ;)

🖥️ | 🚗

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 15:42

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik zou ook zeker kijken naar de Panasonics (FZ5, FZ7, FZ20) Ik denk dat je daar meer aan hebt. Helemaal met autosport foto's.
Alle 3 superzoom (12x) en goede reviews.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

En het budget van 300 euro? Jij sponsort hem de rest zeker ;)

🖥️ | 🚗

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

MadMarky schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 00:23:
En het budget van 300 euro? Jij sponsort hem de rest zeker ;)
+/- 300 euro.

FZ20
FZ7
FZ5 is een ouder model en dus niet zo makkelijk meer te vinden.

Als je een goede camera wilt hebben zou ik toch dat beetje extra doorsparen.

• Vjenne-ICT
Hoi (oeps doe ik het weer),

Ik ben nog niet zo thuis met een forum, op de en of andere manier moet ik steeds openen met hoi en afsluiten met groeten (sorry zit er helemal in). Ik zal proberen om me het af te leren!

Maar nu even terug komen op de camera's, ik zit er sterk aan te denken om die panasonic FZ7 (de andere kan ik niet vinden) te kopen a +- 350 euro. Ik vind het alleen zo grote camera. Wat zouden nu echt de grote voordelen zijn ten opzichte van de HP R927? Wat is het verschil tussen die drie camera's van panasonic?

Heeft ook iemand hier meer info over, het mooiste zou zijn van een iemand die de camera ook heeft.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet zo heel veel foto's maak hoor! Ik ben niet zo professionele fotograaf. denk aan 6 ker intensief gbruik van de camera.

Ik ben wel een persoon die het beste wil kopen, ik betaal liever iets meer dat ik dan een goede camera heb dan dat ik wat minder betaal en er spijt van heb.

Het is overigs wel veel geld waar ik hard oor heb moeten sparen dus daarom wil ik ook de juiste keuze maken en jullie om advies vraag (hoop dat jullie dat niet erg vinden).

Ik wil dit weekend de knoop doorhakken en er een bestellen.

Hebben jullie nog tips waar iik de camera het beste kan kopen, welk webshop? of is b.v. de mediamarkt ook goedkoop?

Nee ik zal niet afsluiten met greoten...............................hahah!

[ Voor 6% gewijzigd door Vjenne-ICT op 05-08-2006 10:57 ]

Verwijderd

In de topiclijst enkele regels naar beneden:
Topic over de FZ7, met gebruikerservaringen.
Review:
Review van DPReview.

Niet echt een uitblinker in fotokwaliteit, maar meer een allround camera dan de R927.
Ik merk dat je nogal snel van voorkeur verandert, dus neem geen overhaaste beslissingen. In een eerder bericht meldde je dat je de knoop door ging hakken, maar ik zou zeggen stel het nog even uit. Gewoon voor jezelf op een rijtje zetten welke camera's je interesse hebben en dan op basis van reviews en testen camera's wegstrepen of juist omcirkelen.

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 10:49:
Hoi (oeps doe ik het weer),

Ik ben nog niet zo thuis met een forum, op de en of andere manier moet ik steeds openen met hoi en afsluiten met groeten (sorry zit er helemal in). Ik zal proberen om me het af te leren!

Maar nu even terug komen op de camera's, ik zit er sterk aan te denken om die panasonic FZ7 (de andere kan ik niet vinden) te kopen a +- 350 euro. Ik vind het alleen zo grote camera. Wat zouden nu echt de grote voordelen zijn ten opzichte van de HP R927? Wat is het verschil tussen die drie camera's van panasonic?

Heeft ook iemand hier meer info over, het mooiste zou zijn van een iemand die de camera ook heeft.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet zo heel veel foto's maak hoor! Ik ben niet zo professionele fotograaf. denk aan 6 ker intensief gbruik van de camera.

Ik ben wel een persoon die het beste wil kopen, ik betaal liever iets meer dat ik dan een goede camera heb dan dat ik wat minder betaal en er spijt van heb.

Het is overigs wel veel geld waar ik hard oor heb moeten sparen dus daarom wil ik ook de juiste keuze maken en jullie om advies vraag (hoop dat jullie dat niet erg vinden).

Ik wil dit weekend de knoop doorhakken en er een bestellen.

Hebben jullie nog tips waar iik de camera het beste kan kopen, welk webshop? of is b.v. de mediamarkt ook goedkoop?

Nee ik zal niet afsluiten met greoten...............................hahah!
Als je de andere camera bedoeld die in mijn vorige post staat, die heet officieel DSC-H2, Review onderandere: Hier. Mocht je je keuzes willen vergelijken in specificaties, klik dan eens hier.

Om eerlijk te zijn vind ik dat je de keuze heel erg snel hebt gemaakt (misschien wel te snel) en eigenlijk alleen gebaseerd op mijn mening. Bekijk de reviews van de H2 ook even, en vergeet vooral je eerste keuze niet. Een superzoomcamera is zoals ik al zei wel echt een voordeel om te hebben, maar vind jij het ook het geld waard? Vind je toch de camera niet te groot (de FZ7 is ook niet bepaald supercompact).

Over de mediamarkt: Mediamarkt lijkt heel goedkoop door de aanbiedingen in de folders. Bij producten die buiten de aanbiedingen vallen blijkt dit altijd reuze mee te vallen en ben je inderdaad online, of zelfs bij sommige fotozaken goedkoper uit. Ik zou eerst eens even bekijken welke camera je wilt hebben. Tenzij er haast bij is (bijvoorbeeld als je op vakantie gaat en hem al wil gebruiken) zou ik nog even rustig afwegen. Beter over 2 weken een camera kopen die naar je zin is als nu overhaast op 1 mening afgaan en misschien, in jou opzicht een miskoop doen.

De h2 heeft overigens wel oplaadbare batterijen in plaats van een accu. Deze zijn wel bijgeleverd, en de levensduur is te vergelijken met een accu. (staat onderandere in de review hoe lang hij meegaat) Vergelijk dat ook eens, het heeft ook echt voordelen. Accu versleten = nieuwe kopen, overdreven veel geld door merkje. Batterijen versleten, voor 20 euro heb je een setje van vier oplaadbare hoge capaciteits batterijen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 12:28 ]

• Vjenne-ICT
Jullie hebben allemaal eglijk en misschien moet ik niet te overhaast iest gaan kopen.

Maar die eerste camera, heb ik aan 5 mege pixels wel genoeg?

En die HP927 is toch helemaal nog niet zo slecht, ik fotografeer ook niet zo heel erg veel en stel er eerlijkgezegt ook niet zo heel grote eisen aan.

Ik heb eigenlijk ook nooit geklaagt over mijn huidige HP735. het enigste minpuntje vind ik de batterijen, die gaan echt heel snel op!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:27:
Jullie hebben allemaal eglijk en misschien moet ik niet te overhaast iest gaan kopen.

Maar die eerste camera, heb ik aan 5 mege pixels wel genoeg?

En die HP927 is toch helemaal nog niet zo slecht, ik fotografeer ook niet zo heel erg veel en stel er eerlijkgezegt ook niet zo heel grote eisen aan.

Ik heb eigenlijk ook nooit geklaagt over mijn huidige HP735. het enigste minpuntje vind ik de batterijen, die gaan echt heel snel op!
Het enige antwoord dat hier op te geven valt is dat dit alles afhankelijk is wat je er mee wilt gaan doen. 5 megapixels is voor gewone "kiekjes" die niet professioneel zijn bedoeld goed genoeg, en zelfs op (semi) professioneel vlak kan het zijn dat 5 megapixels voldoet. Veel megapixels heb je nodig als je digitaal wilt zoomen of grote afdrukken wilt maken van je foto's.

In grote lijnen zijn de verschillen tussen die HP en de superzoomcamera's:

-Bij de superzoom camera's is meer handmatig in te stellen (als je echt geintereseerd bent in fotografie met daarbij ook de technische aspecten, dan zijn handmatige instellingen een must.
-De grootte, de superzoom camera's hebben niet echt wat je noemt broekzakformaat.
-De optische zoom.

Kortom de panasonic en sony zijn camera's waarmee je op technisch gebied wat meer kunt groeien en wat meer mogelijkheden hebt. De HP daarintegen is compacter. Met de HP heb ik persoonlijk geen ervaring maar de review in het achterhoofd houdende is dit ook geen verkeerde camera. Als je van jezelf denkt dat je ook in de nabije toekomst weinig eisen stelt aan de technische aspecten van een camera dan is de HP wellicht een betere keuze omdat die compacter is. Het zijn gewoon camera's uit verschillende klasses waar je ook verschillende dingen mee doet. Technisch zijn de sony en panasonic beter, maar wel ten koste van het formaat.

• Vjenne-ICT
Ik ga alles maar eens even rustig bekijken en dan neem ik een besluit.

Ik moet wel eerlijk zegge dat ik wel degelijk op jullie advies moet afgaan want ik ben een leek op dit gebied.

Maar ik ga kijken wat het beste is voor mij.

Als er iemand nog wat aan toe tevoegen heeft dan zie ik het wel.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik snap dat je nog niet zo veel van camera's weet, maar je moet jezelf eens afvragen wat je nu precies met de camera wilt.
Wil je een eenvoudige compacte camera om overal mee naar toe te nemen en zelf plaatjes te schieten?

Wil je een redelijk compacte camera, maar wil je wel wat dingen in kunnen stellen en een beetje leren wat deze instellingen zoal doen? (Canon Powershot A610, aanrader!)

Wil je een camera waar je veel aan kunt instellen en met een groot zoombereik, zodat je van afstand toch nette foto's kunt maken? (Panasonix Lumix DMC-FZ7, heb ik nu zelf)

Als ik jou was zou ik eens kijken naar bijv. een Canon Powershot A610 of A620. Als je wilt kun je zelf wat dingen instellen, terwijl de camera toch redelijk compact is. Ook zijn deze goedkoper dan de HP camera's.

🖥️ | 🚗

• Vjenne-ICT
MadMarky schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 19:26:
Ik snap dat je nog niet zo veel van camera's weet, maar je moet jezelf eens afvragen wat je nu precies met de camera wilt.
Wil je een eenvoudige compacte camera om overal mee naar toe te nemen en zelf plaatjes te schieten?

Wil je een redelijk compacte camera, maar wil je wel wat dingen in kunnen stellen en een beetje leren wat deze instellingen zoal doen? (Canon Powershot A610, aanrader!)

Wil je een camera waar je veel aan kunt instellen en met een groot zoombereik, zodat je van afstand toch nette foto's kunt maken? (Panasonix Lumix DMC-FZ7, heb ik nu zelf)

Als ik jou was zou ik eens kijken naar bijv. een Canon Powershot A610 of A620. Als je wilt kun je zelf wat dingen instellen, terwijl de camera toch redelijk compact is. Ook zijn deze goedkoper dan de HP camera's.
Bedankt voor je tips. Ik ga alles overwegen en laat alles even op mij inwerken.

Nogmaals hoe meer info hoe beter ik natuurlijk mijn keuze kan maken.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Kijk ook nog even naar deze -> nieuws: Panasonic Lumix DMC-TZ1 getest
Compact en toch 10x zoom....

• HADES2001
  • Niet online
Mischien niet heel veel info maar heb hier een FZ7 en ben er zeer tevreden over

+ punt met gemak +400 foto's met 1 accu
+ Verre zoom en dankzij stabilizator ook goed bruikbaar zonder statief
+ genoeg instelmogelijkheden

- veel ruis bij hoge ISO
- De onervaren gebruiker die er momenteel achter staat :) (ikzelf dus ben nog aan het leren)

• Vjenne-ICT
Ja goede tip ik zag die reaview vandaag ook, ziet er ook goed uit die camera met 10x optische zoom!

Maar wat moet die kosten.......................? Is die al leverbaar......................?

Wat vinden jullie van die camera?

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Voor prijzen -> http://tweakers.net/pricewatch/cat/62/top
Voor de TZ1 -> pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ1 (5MP, 10x zoom, 35-350mm, f/2.8-4.2)

Ik heb hm al eens op het oog gehad om te kopen (hij was een tijdje terug op schiphol te koop voor 279 euro).

Als je superzoom compact wil is dit in mijn ogen dé keuze.

• Vjenne-ICT
HADES2001 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 21:53:
Mischien niet heel veel info maar heb hier een FZ7 en ben er zeer tevreden over

+ punt met gemak +400 foto's met 1 accu
+ Verre zoom en dankzij stabilizator ook goed bruikbaar zonder statief
+ genoeg instelmogelijkheden

- veel ruis bij hoge ISO
- De onervaren gebruiker die er momenteel achter staat :) (ikzelf dus ben nog aan het leren)
+-400 foto's met 1 accu, dat is wel heel veel en dat is heel mooi!!!

Kan iemand mij uitleggen wat bedoeld word met: veel ruis bij hoge ISO?

HADES2001 kunnen we niet even praten via MSN over die camera? Ik krijg dan ook ene beter beeld van die camera.

Ik heb een berichtje gestuurd (check u persoonlijke berichten even).

[ Voor 4% gewijzigd door Vjenne-ICT op 06-08-2006 01:12 ]

• HADES2001
  • Niet online
ruis bij hoge ISO

laat ik het zo zeggen savonds in een donkere kamer er staat een schemerlampje aan meestal is dat lastig te fotograferen
meeste mensen denken dan nou even de flits aanzetten probleem opgelost nadeel alleen is is dat de flits alle karakterastieken van je foto weghaalt de hele sfeer in de foto is verpest omdat 1 punt zwaar overbelicht wordt en de rest blijft gewoon donker

der middel van je ISO te verhogen vergroot zegmaar het oog van je lens (vergelijk maar met mensen overdag kleine pupil savonds in het donker grote pupil) zodat er meer licht op komt
het nadeel alleen hiervan is is dat er vaak "Ruis" onstaat dat zijn kleurveranderingen in de foto die eigenlijk jelemaal niet horen

een camera met goeie hoge ISO waarde zorgt er dus voor dat je ook in donkere situaties mooie foto's kan maken zonder het gebruiken van een flitser

ik zou zeggen voeg me gerust toe op MSN ik zal je mn mail adress geven dan kan ik je wel wat voorbeeldfoto's sturen heb hier nog een aantal portet foto's getest savonds met flits en met ISO kan je het verschil zien
(eventueel heb ik ook macro foto's vooral van bloemen en foto's van dieren met maximale zoom uit de losse hand)

[ Voor 12% gewijzigd door HADES2001 op 06-08-2006 11:57 ]

• Vjenne-ICT
HADES2001 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 03:30:
ruis bij hoge ISO

laat ik het zo zeggen savonds in een donkere kamer er staat een schemerlampje aan meestal is dat lastig te fotograferen
meeste mensen denken dan nou even de flits aanzetten probleem opgelost nadeel alleen is is dat de flits alle karakterastieken van je foto weghaalt de hele sfeer in de foto is verpest omdat 1 punt zwaar overbelicht wordt en de rest blijft gewoon donker

der middel van je ISO te verhogen vergroot zegmaar het oog van je lens (vergelijk maar met mensen overdag kleine pupil savonds in het donker grote pupil) zodat er meer licht op komt
het nadeel alleen hiervan is is dat er vaak "Ruis" onstaat dat zijn kleurveranderingen in de foto die eigenlijk jelemaal niet horen

een camera met goeie hoge ISO waarde zorgt er dus voor dat je ook in donkere situaties mooie foto's kan maken zonder het gebruiken van een flitser

(ok ik snap nooit iets van tweakers messaging systeem steefnuman@hotmail.com dan zo maar ik ben niet heel vaak online vooral savonds zal het zijn aangezien ik overdag werk)

ik zou zeggen voeg me gerust toe op MSN ik zal je mn mail adress geven dan kan ik je wel wat voorbeeldfoto's sturen heb hier nog een aantal portet foto's getest savonds met flits en met ISO kan je het verschil zien
(eventueel heb ik ook macro foto's vooral van bloemen en foto's van dieren met maximale zoom uit de losse hand)
He bedan kt voor de perfecte uitleg! Ik waardeer het van mensen die andere (leek) gebruikers het een en ander willen uitleggen, complimenten!

Ik ga je toevoegen en ben vanmiddag wel online.

Hoop je snel te spreken.

• Vjenne-ICT
Gutteguttegut schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 00:53:
Voor prijzen -> http://tweakers.net/pricewatch/cat/62/top
Voor de TZ1 -> pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ1 (5MP, 10x zoom, 35-350mm, f/2.8-4.2)

Ik heb hm al eens op het oog gehad om te kopen (hij was een tijdje terug op schiphol te koop voor 279 euro).

Als je superzoom compact wil is dit in mijn ogen dé keuze.
Ik moet eerlijk zeggen dat deze camera er k goed uitziet en dan voornamelijk de specs.

Mijn vraag is dan ok is de Panasonic DMC-TZ1 ht overwegen waard????

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Vjenne-ICT schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 11:46:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat deze camera er k goed uitziet en dan voornamelijk de specs.

Mijn vraag is dan ok is de Panasonic DMC-TZ1 ht overwegen waard????
Dit kunnen wij natuurlijk niet beantwoorden.

Ik zou zeggen pak de test erbij..leg de test naast een andere cameratest en ga vergelijken...streep informatie weg wat jij niet belangrijk vind en dan houd je de info die je wel belangrijk vind over...

Het wordt jou keuze..dus jij moet bepalen of het een te overwegen camera is.

..ik vind het een erg mooie camera voor die prijs/prestaties verhouding..

• Vjenne-ICT
Gutteguttegut schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 11:32:
[...]
Dit kunnen wij natuurlijk niet beantwoorden.

Ik zou zeggen pak de test erbij..leg de test naast een andere cameratest en ga vergelijken...streep informatie weg wat jij niet belangrijk vind en dan houd je de info die je wel belangrijk vind over...

Het wordt jou keuze..dus jij moet bepalen of het een te overwegen camera is.

..ik vind het een erg mooie camera voor die prijs/prestaties verhouding..
Ik snap wat je bedoeld maar ik ben zo tuis in die termen allemaal. Maar ik ga alles zeker op een rijtje zetten en dan maak ik een keuze.

Maar waar zou ik beter mee af zijn met de HP Photosmart R927 Of de Panasonic DMC-TZ1.

Als ik alles vergelijk dan heeft de Panasonic DMC-TZ1 net iets meer te bieden.

• Frigolamptje
  • Laatst online: 29-12-2025
Vjenne-ICT schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 23:52:
[...]

Ik snap wat je bedoeld maar ik ben zo tuis in die termen allemaal. Maar ik ga alles zeker op een rijtje zetten en dan maak ik een keuze.

Maar waar zou ik beter mee af zijn met de HP Photosmart R927 Of de Panasonic DMC-TZ1.

Als ik alles vergelijk dan heeft de Panasonic DMC-TZ1 net iets meer te bieden.
Binnen enkele dagen staat er op belgiumdigital een vergelijk online tussen de HP R927, Sony T9, Canon Ixus 800 en Panasonic DMC-TZ1. Als je dus nog enkele dagen geduld hebt, dan kan dat je mss ook helpen in je keuze ;)

• Vjenne-ICT
Frigolamptje schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 00:02:
[...]

Binnen enkele dagen staat er op belgiumdigital een vergelijk online tussen de HP R927, Sony T9, Canon Ixus 800 en Panasonic DMC-TZ1. Als je dus nog enkele dagen geduld hebt, dan kan dat je mss ook helpen in je keuze ;)
Goede tip trouwens! Weet je ook wanneer die test gepost word en heb je misschien een linkje er naar toe?

He bedankt voor de tip, hier heb ik wat aan! >:)

• Frigolamptje
Het tekst gedeelte heb ik gisterennacht afgewerkt, dus ik verwacht hem deze week nog online, gewoon de homepage in de gaten houden. Als het zover is laat ik je nog wel iets weten. Mijn bevindingen waren in het kort: veel ruis op ISO 100, ISO 200 en 400 presteren dan weer goed. Heeft nogal wat last van purple fringing en geen beeldstabilisatie. Bij tegenlicht onderbelicht hij teveel. Dit is zo ongeveer het negatieve. Positieve: Panorama's maken gaat makkelijker dan ooit, zeer gemakkelijk menu met een zeer goede helpfunctie en de camera is volledig manueel in te stellen.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Frigolamptje schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:07:
Het tekst gedeelte heb ik gisterennacht afgewerkt, dus ik verwacht hem deze week nog online, gewoon de homepage in de gaten houden. Als het zover is laat ik je nog wel iets weten. Mijn bevindingen waren in het kort: veel ruis op ISO 100
Dit is best apart, meestal begint de ruis juist boven de ISO 400 vervelende vormen aan te nemen...
ISO 200 en 400 presteren dan weer goed. Heeft nogal wat last van purple fringing en geen beeldstabilisatie. Bij tegenlicht onderbelicht hij teveel. Dit is zo ongeveer het negatieve. Positieve: Panorama's maken gaat makkelijker dan ooit, zeer gemakkelijk menu met een zeer goede helpfunctie en de camera is volledig manueel in te stellen.
Ik neem aan dat dit allemaal over de HP gaat?

• Frigolamptje
Gutteguttegut schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:26:
[...]
Dit is best apart, meestal begint de ruis juist boven de ISO 400 vervelende vormen aan te nemen...
De camera ondersteunt enkel ISO 100, 200 en 400. Op ISO 100, de laagste instelling van de camera, produceert hij gewoon teveel ruis. Op 200 en 400 produceert hij weliswaar telkens wat meer ruis, maar voor een compact en vergeleken met de andere camera's deed hij het dan best goed (op 200 en 400). Daarom, hoewel de ruis op ISO 100 natuurlijk minder is dan op 200 en 400, spreek ik van ISO 100 omdat er daar gewoon teveel ruis is, aangezien ik op de laagste ISO waarde van een camera (nagenoeg) ruisvrije beelden verwacht... Ik gok dat de 8mp er wel wat mee te maken hebben...
[...]
Ik neem aan dat dit allemaal over de HP gaat?
ja

• Vjenne-ICT
Frigolamptje schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:33:
[...]

De camera ondersteunt enkel ISO 100, 200 en 400. Op ISO 100, de laagste instelling van de camera, produceert hij gewoon teveel ruis. Op 200 en 400 produceert hij weliswaar telkens wat meer ruis, maar voor een compact en vergeleken met de andere camera's deed hij het dan best goed (op 200 en 400). Daarom, hoewel de ruis op ISO 100 natuurlijk minder is dan op 200 en 400, spreek ik van ISO 100 omdat er daar gewoon teveel ruis is, aangezien ik op de laagste ISO waarde van een camera (nagenoeg) ruisvrije beelden verwacht... Ik gok dat de 8mp er wel wat mee te maken hebben...

[...]

ja
Teovallig ook nog wat review-nieuws over de panasonic TZ1?

• Frigolamptje
Vjenne-ICT schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:11:
[...]

Teovallig ook nog wat review-nieuws over de panasonic TZ1?
Aangezien ik ook niet alles mag verklappen zul je nog even geduld moeten uitoefen tot de review online staat ;)

• Vjenne-ICT
Frigolamptje schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:23:
[...]

Aangezien ik ook niet alles mag verklappen zul je nog even geduld moeten uitoefen tot de review online staat ;)
De panasonic TZ1 is voor mij de grote kanshebber! Kun je echt niet iets verklappen????

• Vjenne-ICT
Vjenne-ICT schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 20:01:
[...]

De panasonic TZ1 is voor mij de grote kanshebber! Kun je echt niet iets verklappen????
Kun je echt niet iets prijs geven? Wanneer gaat de reaview online?

Verwijderd

Geduld is een schone zaak... als je dan écht niet kan wachten ga je 'm toch zelf uitproberen?!

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 09:03:
Geduld is een schone zaak... als je dan écht niet kan wachten ga je 'm toch zelf uitproberen?!
Ik vraag gewoon wanner die review onlin ekomt. ik zeu ook wel en betje dat weet ikw el maar aangezien ik over 2 weken op vakantie ga wil ik de knoop zo snel mogelijk doorhkken en een keuze maken.

Ik hoop dus dat de review snel komt.

Ik moet er ook bij zeggen dat ik die mensen bewonder die hun tijd steken in een review, top!

• Frigolamptje
Sorry voor mijn late antwoord, had dit topic wat uit het oog verloren O+ . De review kan je hier vinden. Hij is al 10 dagen klaar eigenlijk, maar ik moet ook wachten om hem online te smijten tot anderen ook wat tijd hebben enzo, komt nog meer bij kijken dan je denkt ;) .

• Vjenne-ICT
Frigolamptje schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:44:
Sorry voor mijn late antwoord, had dit topic wat uit het oog verloren O+ . De review kan je hier vinden. Hij is al 10 dagen klaar eigenlijk, maar ik moet ook wachten om hem online te smijten tot anderen ook wat tijd hebben enzo, komt nog meer bij kijken dan je denkt ;) .
Bedankt voor de link. Ik zat er al met smart op te wachten! Ik heb mijn keuze al gemaakt en heb de camera ook al binnen. Drie keer raden.......................?

Nee niet de HP927, Nee ook niet de HP817, Maaaaaaaaaaar.........................?

Jawel de Panasonic DMC-TZ1!

Ik ben er heel blij mee en weet zeker gezien de specs dat ik de juidte keuze heb gemaakt.

Hier nog eevn de opsomming waarom ik voor de Panasonic DMC-TZ1 heb gekozen.

10x Optische Zoom
Goede Accu, gaat lang mee
Beeldstabilisator
Prijs/kwaliteitsverhouding

Ik heb de camera trouwens voor een prijs van 306 euro kunnen bemachtigen. De camera werd ook nog eens gratis opgestuurd.

Ik wil bij deze iedereen bedanken voor hun reactie en informatie. Als ik jullie advies niet had gehad dan was ik niet tot deze uitstekende keuze gekomen, bedankt allemaal!
Pagina: 1