Toon posts:

Scsi schijven worden niet herkend.

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee scsi schijven elk 4.5 GB maar deze worden niet meer herkend nadat ik ze allebei heb geformateerd in de scsi-bois menu.
Probleem is dat er geen DOS partitions meer opstaan.
Hoe kan ik er voor zorgen dat deze DOS partitions er weer opkomen?

alvast bedankt Micha

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Met een dosflop opstarten en dan FDISK gebruiken om de partities er weer op te zetten. Je hebt nl een 'lowlevel' formatering uitgevoerd. Daarmee is ook de partitie informatie weg. Na het partitioneren gewoon weer met de Dos format opnieuw formateren

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk schaam ik me een beetje boel maar hoe maak ik een DOSflop ben een newbee op dit gebied maar alles moet de eerste keer zijn.
Of bedoelde je dat ik m'n opstartdiskette moet gebruiken en dan fdisk moet starten.

mzzl Micha

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Onder DOS:

format a: /q /s

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Van vragen is nog nooit iemand dommer geworden :) Ja je kan je opstart diskette gebruiken. Zo te horen is je hele systeem leeg, dus dat wordt opnieuw alles er op zetten

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

met een bootflop ben je er volgens mij nog niet, je moet namelijk ook drivers voor je SCSIkaart laden anders herkent dos je SCSI schijven niet.

Niet?
[Specs]

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Als je scsi kaart een bios, die die hd's herkent, heeft dan zijn die drivers niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ga het vandaag proberen de scsi-schijven te booten.
Gert> m'n scsi-bios worden herkend en met succes geinstalleerd zowel de scsi-schijven als cd-rom's spelers.
maar op de scsi schijven worden niet gezien in windows.
Norton Disk Dokter erop los gelaten toen kreeg ik de melding dat er geen DOS partitions op staan.
SiGNe>Ik heb tot op de dag van vandaag nog niet eerder drivers voor m'n ADAPTEC 2940 UW en/of voor m'n schijven geinstalleerd.
Ik heb er geen documenten bij gekregen toen ik dit setje heb overgenomen , dus als jij zegt dat er drivers voor nodig zijn zou ik graag willen weten welke en waar ik vandaan kan halen.

THX & MZZL MICHA

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Je hebt geen drivers nodig.
Als je de schijven formateerd in je scsi bios dan staat er helemaal niets meer op, ook geen partities. Je moet dus booten met een bootdisk, of bootable cd, of van ide en daarna met fdisk nieuwe partities maken, en die weer formateren in dos / windows.

Verwijderd

Remember there is no such thing as stupid questions, just stupid people!

nee hoor je komt hier om te leren en dat is goed! veel succes
thavinny

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp nu begrijp ik wat low-level formateren is!
Op deze manier komt iedereen aan meer kennis.

Mzzl Micha
Pagina: 1