Toon posts:

game pc, advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nu mijn oude pc min of meer gestorven is, heb ik nu een nieuwe pc nodig waar je nog wel een tijdje vooruit mee kan. Ik heb niet veel kennis van hardware en heb daarom advies nodig.
Ik heb een budget van 800-900 euro. Alleen nu weet ik niet echt wat ik voor dat geld moet kopen.
vandaar ik om jullie hulp vraag.

ik heb zelf al het volgende samengesteld:
processor: AMD Athlon 64 X2 4600+ Dual Core 2.4 GHz, 2000 MHz, Boxed
moederbord: Asus A8N-SLI Deluxe
videokaart: Club3D VGA GeForce 7600 GT 256 MB
geheugen: 2x Kingston ValueRam 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 3
kast: Antec Sonata Lifestyle II Zwart, 450 W, 1 X 120mm
(de proc,mobo en 1x 1gb geheugen zit in een upgrade kit van salland)

Als ik dit alles bij http://www.sallandautomatisering.nl/ bestel kost dit mij: € 861,12

Ik wil de pc gebruiken voor de volgende dingen:
-photoshop
-de nieuwe games kunnen spelen
-beetje internetten en films kijken

Aan jullie dus de vraag: wat kan ik het beste veranderen aan wat ik nu heb samengesteld ?

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:00
Als ik naar de site van Salland ga, dan zie ik bij de upgrade sets nergens dat setje staan...

edit: of heb je die geconfigureerd?

maar het blijft s939, dat nu verouderd is. Misschien kun je beter kijken naar een AM2 systeem?

[ Voor 44% gewijzigd door hello_moto op 02-08-2006 22:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
hello_moto schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 22:29:
Als ik naar de site van Salland ga, dan zie ik bij de upgrade sets nergens dat setje staan...

edit: of heb je die geconfigureerd?

maar het blijft s939, dat nu verouderd is. Misschien kun je beter kijken naar een AM2 systeem?
ik heb die kit idd geconfigureerd, ik heb s939 omdat ik anders niet weet wat bij wat hoort bij AM2, bijv wat voor geheugen, welke mobo en cpu ik moet kiezen, maar misschien kunnen jullie mij daarbij helpen.

• Dracoplasm
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-02 11:38
Als ik eerlijk ben vind ik persoonlijk s939 boeiender dan AM2 ookal is s939 aan het eind van zijn Latijn. Om de AM2 lekker vlot te laten lopen heb je vrij prijzig DDR2 geheugen nodig met fatsoenlijke timings.

En tegen de tijd dat je weer upgrade is AM2 misschien ook al wel weer verleden tijd.

Systeem ziet er verder prima uit.

9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120 - Victron MP 5000 GX 15kWh Eel

• hello_moto
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 22:43:
[...]

ik heb die kit idd geconfigureerd, ik heb s939 omdat ik anders niet weet wat bij wat hoort bij AM2, bijv wat voor geheugen, welke mobo en cpu ik moet kiezen, maar misschien kunnen jullie mij daarbij helpen.
Idd.

Maar je hebt een AM2 moederbord nodig, DDR2 geheugen en een AM2 processor :P

bijvoorbeeld

antec sonata II
7600 gt
M2N-E
AM2 X2 4600+
2 GB DDR2 kingston

• hello_moto
DracoplasM64 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 22:49:

En tegen de tijd dat je weer upgrade is AM2 misschien ook al wel weer verleden tijd.
Ja, duh!!

Maar als je nu upgrade dan is s939 toch ook verleden tijd?! 8)7

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 22:43:
[...]

Wellicht even zoeken naar informatie m.b.t. socket AM2 ? ;)
Als ik zoek op Tweakers.net dan zie ik al een aantal interessante nieuwsartikelen voorbij komen waaronder:
Tweakers.net - 'AM3-cpu's werken ook op AM2-socket'
Tweakers.net - Epox toont nieuwe Socket AM2-moederborden.
Als je bovenstaande nieuwsartikelen leest dan kun je de vraag vast wel beantwoorden.

Verder voldoet dit topic niet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? en zal het op slot gaan.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.