Internet delen (internet - pc - router - andere pc's)

Pagina: 1
Acties:

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 14:48

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een hele ingewikkelde opstelling thuis.
Mijn ISP heeft 11 wireless accesspoints verspreid over mijn stad. Via een antenne die ik aansluit op een USB poort, kan ik op mijn laptop internetten. Deze USB antenne maakt automatisch een nieuwe verbinding aan in mijn netwerkverbindingenscherm, zoals hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://www.mybittorrent.com/Rex/netwerk.PNG

Mijn probleem nu is dat ik een linksys router heb (via FON.com) die ik wil gebruiken, om de internetverbinding thuis te kunnen delen met andere PC's. Me router moet dus internet krijgen via de pc die internet heeft.
(Voor de duidelijkheid: Ik kan mijn internetconnectie niet rechtstreeks aansluiten op me router, daarom moet het via een pc)

Dit lukt me niet. Ik probeer van alles, maar ik denk dat mijn probleem ligt bij de IP, Subnetmask,etc... Ik weet namelijk niet zeker of wat ik daar invul wel goed is.

Om het makkelijk te maken, heb ik eerst me pc's mbv LAN-kabels aan elkaar aangesloten. Het internet werkt dan ook niet. Ik kan wel de pc met internet pingen en ook de 'shared maps' bekijken, maar internet noway. Tenzij ik een proxy gebruik, dan werkt het wel, alleen proxies zijn vervelend om mee te werken en ik wil natuurlijk het liefst gewoon gebruik maken van mijn router zodat ik met me laptop's/mobieltjes rond kan lopen en internetten.

Iemand die hier raad mee weet?

[ Voor 7% gewijzigd door Rex op 02-08-2006 21:53 ]

Rex

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Moet je eens kijken wat voor apparatuur je ISP gebruikt...

Dan kun je van dat zelfde netwerk een bridge aanschaffen die je direct in de ethernet poort van je router kunt doen...

Wat je nu ook kunt doen is even den DHCP in die router uitzetten, dat ding het IP 192.168.0.2 geven en dan bij de usb wifi adapter het internet delen aanvinken...

Dan verandert het IP van je draadkaart in 192.168.0.1 en deel je internet...
Prik dan een lan kabeltje van die kaart in een lan poort van je router en je hebt je internet gedeeld..
Niet vergeten je draadloos te configgen..

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.