Toon posts:

Speedtouch 570i Wireless problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn wireless netwerk begon vanmorgen keuren te tonen in de zin dat het er steeds uitlag zowel op mijn laptop als op een andere pc. In eerste instantie heb ik het even aangezien maar het ging niet over.

Mijn config.
Speedtouch 570i

In mijn laptop een Intel 2200BG netwerkchip
Aan de pc hangt een Speedtouch 120 wireless usb apparaat.

Wat ik gedaan heb is mijn laptop via de utp aan de modem gehangen compleet opnieuw geconfigreerd met de bijgeleverde cd. Drivers op zowel mijn laptop als pc opnieuw geinstalleerd. Maar nu zit ik met het probleem dat ik helemaal niet meer op het wireless netwerk kom. Netstumbler geeft het wel netjes aan dat het netwerk er is. Zie het netwerk ook bij aanwezige netwerken maar kan er niet op komen. Krijg errors dat het niet beschikbaar is of gewoon "time outs" als ik erop probeer te komen. Begin steeds meer het idee te krijgen dat het aan de modem ligt dan aan mijn software instellingen.
Iemand enig idee.

Verwijderd

Al geprobeerd zonder wifi beveiliging (geen wpa, wep oid)?

Dingen uitsluiten wil wel eens helpen om snel tot een oplossing te komen.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Mac adressen van je netwerkkaartje toevoegen in het lijste van geaccepteerde pc's, wepkey goed invoeren..
Configgen van het modem doe je bij voorkeur via de webinterface enzo...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Was dat vergeten te melden ik heb al getest zonder enkele web beveiliging.
Wel krijg ik nu dit :
Afbeeldingslocatie: http://www.upithere.com/image/2824.jpeg

En ik werk ook met de webinterface.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

En het mac adres gedeelte dan?
Heb je daar al eens naar gekeken?

Dat bracht bij een klant van me de oplossing...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb me mac adress handmatige ingevoerd en ook met het rode knopje dat op de modem zit gewerkt zodat je word aangemeld. Is me nu weer gelukt om even een verbinding te krijgen maar viel vrij snel weer weg, lijkt wel of er een storingsveld is gekomen :\.

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26
Heb je bij het 'compleet opnieuw configureren' het modem ook een echte harde reset laten ondergaan?

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb met de cd die word meegeleverd opnieuw de modem gereset.

*Edit*
Heb uitgesloten dat het mijn netwerkkaart is want op een andere wireless netwerk werkt het perfect.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 17:39 ]

Pagina: 1