Ervaringen internet via KPN /Telfort Hotspots

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:46
Aangezien ik net verhuisd ben, ben ik op zoek naar een goedkope nieuwe inet aanbieder. Aangezien hier geen telefoon ligt en ik geen zin heb om aansluitkosten te betalen, valt ADSL af. Kabel is een optie, maar relatief duur. Nu ben ik er achtergekomen dat in de telefooncel voor mijn deur een KPN Hotspot zit. Als ik de site mag geloven, dan kan ik voor slechts 30 euro in de maand internetten met een snelheid van 11 MBit, wat mij een goede deal lijkt. Daarnaast kan ik ook nog eens roamen in de rest van Nederland.

Kom ik tot mijn vraag: Zijn er mensen met ervaringen met KPN Hotspots? Zijn ze betrouwbaar / snel / etc? Ik ga denk ik eerst even een kraskaart kopen om het te proberen. Ervaringen zal ik uiteraard posten.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik heb een xs4all internet abo en daar zit een uur kpn hotspot-gebruik per maand bij. Die gebruikte ik altijd in de trein als ik van a'dam naar eindhoven reisde om op de tussenliggende stations een stuk of 20 websites te openen om te lezen onderweg. Dat werkte uitermate goed! Login is duidelijk en snel en de snelheid valt nie over te klagen, al gebruikte ik het alleen om websites te refreshen en mail op te halen.

Overigens zijn het niet telfort maar t-mobile hotspots waar kpn een overeenkomst mee heeft. Op de website van de t-mobile hotspots kan je wel aangeven dat je kpn klant bent, maar het is me nog niet gelukt om op een t-mobile hotspot met kpn credentials in te loggen... Zal nog wel in de overgangsfase zitten ofzo.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb regelmatig Kpn hotspots in hotels gebruikt en dat bevalt prima, je haalt de maximale snelheid.
Van T-mobile heb ik nog een paar uur tegoed die ik bij een promotie kreeg (incl. wifi usbstick).
Deze heb ik echter nog niet nodig gehad :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• BCC
Ondertussen een abbo.. en het werkt als een trein :).

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• BCC
Helaas werkt het nu een stuk minder. De hotspot is al bijna 2 weken kapot en de KPN zegt dat ze heb binnen 5 dagen gaan fixen :X De klantenservice is heel aardig. Ben vandaag al 3 keer gebeld door verschillende mensen dat het een hardware probleem is en dat er een mannetje langs moet. Prima, maar daarmee kan ik nog steeds niet internetten!! Het is dat dit nog in de 2 gratis maanden valt, anders dan had ik mijn abbo geld teruggeeist.

Leuk puntje voor de mensen met kraskaarten:
Het uitloggen werkt niet. Hierdoor moet je je kraskaart in 1x gebruiken, want de volgende keer is hij dus op. De KPN is op de hoogte van dit probleem en heeft mij al 2 nieuwe kraskaarten gedaan: Eeh ik heb nu een abbo?! Wat moet ik met een kraskaart?!

[ Voor 25% gewijzigd door BCC op 05-09-2006 11:22 ]