Toon posts:

probleem externe netwerkinstalleren

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

DE baas waar mijn vrouw werkt heeft een reserveringsprogramma van bowlen die hij via mijn eigen ps wil laten bedienen.
Nu moet mijn pc eerst verbonden zijn met zijn net werk, voor ik in kan loggen op het programma.
Wie kan mijn helpen om mijn netwerk met zijn netwerk te verbinden.

wim :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom op GoT.

Je vraagstelling zegt me helemaal niks; zou je een flinke hoeveelheid meer info kunnen geven over de systemen aan beide kanten en of je instructies hebt gekregen van de baas om die verbinding op te zetten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:58

NeHoX

Gamer + PV

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 19:13:
Hallo,

DE baas waar mijn vrouw werkt heeft een reserveringsprogramma van bowlen die hij via mijn eigen ps wil laten bedienen.
Nu moet mijn pc eerst verbonden zijn met zijn net werk, voor ik in kan loggen op het programma.
Wie kan mijn helpen om mijn netwerk met zijn netwerk te verbinden.

wim :)
Misschien zoiets nodig als Hamachi? Klik hier...

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• MAX3400

MAX3400

NeHoX schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 19:19:
[...]

Misschien zoiets nodig als Hamachi? Klik hier...
Zou kunnen maar ik denk niet dat die baas ook Hamachi wil installeren op "produktie-omgevingen"; ik ga ervanuit dat er een soort van VPN op moet worden gezet waardoor je vanaf thuis bij het reserveringen-systeem kan.

Helaas zijn VPN's "default in Windows" op tientallen manieren te configureren dus als de baas geen extra info geeft, kan je bij deze terugkoppelen dat het nooit gaat werken.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:27

TheVMaster

Moderator WOS
Ik zou zeggen LogMeIn 'installeren'. Da's een gratis product van RemotelyAnywhere (www.logmein.com) en werkt perfect en simpel.

Verwijderd

MAX3400 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 19:24:
[...]

Zou kunnen maar ik denk niet dat die baas ook Hamachi wil installeren op "produktie-omgevingen"; ik ga ervanuit dat er een soort van VPN op moet worden gezet waardoor je vanaf thuis bij het reserveringen-systeem kan.

Helaas zijn VPN's "default in Windows" op tientallen manieren te configureren dus als de baas geen extra info geeft, kan je bij deze terugkoppelen dat het nooit gaat werken.
En daarom is hamachi zo handig, het werkt vrijwel altijd. De makkelijkste oplossing om een VPN op te zetten is hamachi, de beste optie is om een eigen VPN verbinding in te stellen(maar veel omslachtiger).

Maar goed, met de beperkte informatie die de topicstarter geeft blijft het gokwerk of een VPN danwel remote desktop achtige oplossing nodig is.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 19:38:
[...]

En daarom is hamachi zo handig, het werkt vrijwel altijd. De makkelijkste oplossing om een VPN op te zetten is hamachi, de beste optie is om een eigen VPN verbinding in te stellen(maar veel omslachtiger).

Maar goed, met de beperkte informatie die de topicstarter geeft blijft het gokwerk of een VPN danwel remote desktop achtige oplossing nodig is.
Precies; was Vista maar vast op de markt... Zitten allemaal mooiere wizards en mogelijkheden in voor networking... ;)

Verwijderd

MAX3400 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 19:40:
[...]

Precies; was Vista maar vast op de markt... Zitten allemaal mooiere wizards en mogelijkheden in voor networking... ;)
Ik kan even niet goed inschatten of je dit nou neerbuigend bedoelt maar het punt is dat met Hamachi in principe iedereen binnen enkele minuten een VPN op kan zetten. Een normale VPN verbinding zullen veel gebruikers hier op het forum ook wel voor elkaar krijgen maar tante Truus gaat dat echt niet lukken.

Daarnaast is het ook een afweging die je(of de opdrachtgever) moet maken: of een paar minuten werk met Hamachi of een standaard VPN waar je 3 uur(ik noem maar iets) mee bezig bent.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 19:55:
[...]

Ik kan even niet goed inschatten of je dit nou neerbuigend bedoelt maar het punt is dat met Hamachi in principe iedereen binnen enkele minuten een VPN op kan zetten. Een normale VPN verbinding zullen veel gebruikers hier op het forum ook wel voor elkaar krijgen maar tante Truus gaat dat echt niet lukken.

Daarnaast is het ook een afweging die je(of de opdrachtgever) moet maken: of een paar minuten werk met Hamachi of een standaard VPN waar je 3 uur(ik noem maar iets) mee bezig bent.
Nee, het is zeker niet neerbuigend; Vista biedt gewoon voor de "normale gebruiker" veel intuitiever middelen voor VPN's.

Ik ben het ook met je eens dat Hamachi iets dergelijks kan, en misschien wel sneller, maar binnen mijn tak van sport werk ik dagelijks met VPN's. En daar zijn zo ontzettend veel smaken in en routeringen dat de TS zeker een hele berg meer info moet geven voor we allemaal in kunnen schatten wat het beste gaat werken.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ja dag... we zijn hier geen helpdesk.. De groeten :w

Lees de faq "policy" nog maar eens door om te achterhalen wat wij van een topicstart verwachten
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.