Toon posts:

[XP] Installeren vanaf usb stick*

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

aangezien mn cd-rom speler van men acer aspire de geest gegeven heeft, probeer ik windows xp te herinstalleren vanaf een usb stick.

Deze heb ik bootable gemaakt met de hp tool, en de i386 map van installatie cdrom erop gekopieerd, evenals smartdrive.exe

De installatie lukt zonder probleem, tot nadat de files gekopieerd zijn naar de hard disk. Het systeem vraagt de opstart diskette te verwijderen. Na de reboot krijg ik de melding dat er een probleem is met de hard disk configuratie.

Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

(mijn eerste gedacht is dat het ligt aan het feit dat de usb stick de volumenaam C krijgt?)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik gok inderdaad ook dat het eraan ligt dat je USB stick als "C:" schijf gezien wordt. Kan je anders niet proberen om met je USB stick je harddisk "DOS" bootable te maken en vervolgens de I386 map naar je harddisk copieeren zodat je vanaf je harddisk kan starten met installeren? :)

Verwijderd

Topicstarter
is inderdaad een idee, maar hoe maak ik de hd drive bootable?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
niet? zodra je klaar bent met kopieeren start je HD:\i386\winnt.exe (ipv winnt32.exe!!!!!!!) en gaan :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Of gewoon met 'sys letter-harddrive' (als je nog een bootable DOS/Win9x diskette hebt :P ) :)

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 20:32:
niet? zodra je klaar bent met kopieeren start je HD:\i386\winnt.exe (ipv winnt32.exe!!!!!!!) en gaan :)
Het probleem is dan nog altijd dat de hd de naam "d" toegwijzigd kreeg en de installatie naar C gebeurd, dus naar de usb stick.

Wanneer ik de usb stick verwijder, alvorens winnt te draaien. Dan krijg ik tijdens de installatie de melding dat windows geen schijfsstation van minstens 418 vrije megabyte vind.

Probleem is dus, hoe omzeil ik de usb stick, zodat dos opgestart wordt vanaf de hd zodanig dat de hd als c schijf opgestart wordt.

Hoe installeer ik dos op die harde schijf?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 02:48 ]

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Heb ook zitten klooien bij een flybook zonder cd drive, uiteindelijk bleek het allemaal efficiënter om een externe bootable cd/dvd drive te kopen.. Tja, als ie niet bevalt kun je m ook nog terugbrengen natuurlijk... De mediamarkt doet hier in ieder geval niet moeilijk over (ik heb m overigens nog).

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dan het verschil tussen een externe cd drive en een usb stick. Krijgt de cd speler ook niet de stationsnaam C wannaar daarvandaan opgestart wordt?
Pagina: 1