Toon posts:

Linksys WMP54G wel netwerk;geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk gebouwd bestaande uit:
PC met windows XP Home
PC met windows98

Beide PC's zijn verbonden met de Linksys WRT54G. De XP machine via een vaste kabel en de 98 PC via de PCI kaart WMP54G.

De router is via een speedtouch 510 verbonden met Internet.
Het betreft een wanadoo- asdl-lite verbinding.

De DHCP van het modem is uitgeschakeld, en alle componenten staan met vatse IP-nummers ingesteld.
De beveiliging van het netwerk is geregeld met 128 bits WEP.
Op de XP machine zit een firelwall (NIS) op de 98 machine (nog) niet.

Het netwerk tussen beide pc's werkt prima. Bestandsdeling/printer alles ok.

Na een simpele installatie van de hardware werkte alles naar behoren. Netwerk en Internetverbinding op beide PC's was allemaal in orde.
De volgende dag, nadat alles uit was geweest werkte alles nog goed, behalve de internetverbinding van de 98 PC. Deze is met géén mogelijkheid aan de gang te krijgen. Het lynksys venster blijft het berichtgeven: accespoint gevonden internetverbinding niet.........

Op de router is niets veranderd!!!

Veranderingen in encryptie, dhcp-serverinstellingen, IP-adressen, gateway etc etc heeft géén invloed!

Ik ben ten einde raad. De helpdesk van Linksys had geen antwoord!
Wie heeft de oplossing of een goede tip????

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:27

TheVMaster

Moderator WOS
Kun je de Windows 98 pc nog pingen vanaf je XP machine?

[ Voor 72% gewijzigd door TheVMaster op 02-08-2006 18:59 ]

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-04 15:50
is je speedtouch 510 een multi pc modem?

dan heb je wellicht hier iets aan:

Geen internet met Linksys WRT54G

Verwijderd

Topicstarter
Beide pc's kunnen pingen naar elkaar (netwerkgedeelte werkt ok)

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft een enkelvoudige speedtouch

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Je hoeft natuurlijk niet voor elk nieuw puntje een nieuwe post te maken..

Kijk ook eens naar het topic dat low_n_slow aangeeft, daar staat de oplossing voor veel problemen met een draadloze router achter een enkelvoudige speedtouch...

Configureer ook de beveiliging eens opnieuw van je draadloos?
Helpt vaak wel, en sowieso, die linksys tool spreekt ook niet altijd de waarheid, start gewoon firefox eens op en kijk of die werkt..

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, alle pogingen hebben gefaald.
Uiteindelijk gaf de helpdesk van Linksys Nederland het volgende aan.
"Tja, tja, ondanks dat het ook op de doos van het laatste model staat, zijn er zo vreselijk veel problemen met 98SE, dat we niets meer kunnen garanderen. Eigenlijk is het daarvoor niet geschikt......" Waarvoor dank !
Dan maar Win2000 proberen te installeren..........

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Win98SE wordt eigenlijk ook niet meer gesupport door microsoft he, maar mocht het traag gaan worden: NLite om windows te strippen....

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-03 09:41

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

dan heb ik nieuws voor Linksys: een WMP54G kan dit geintje ook gewoon flikken onder Windows XP....zoals zojuist weer eens bij mij, vandaar dat ik in dit topic terecht ben gekomen. :(

Een kleine search op i-net brengt mij tot de conclusie dat er meer mensen last van hebben.
Pagina: 1